Tomala Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Jest sobie pacjent Mercedes A klasa W168, 1.7cdi, potwór całe 60KM Trzeba było zrobić wtryski, więc zostały zregenerowane, zamontowane i auto odpalone od strzała. Oprócz tego była wymieniona turbina (stara się pociła dość mocno) No i pojawił się wkurzający problem w postaci falowania obrotów. Przed naprawą też czasami delikatnie falowały ale tak że prawie nieodczuwalnie a w tej chwili dość mocno słychać i czuć. Auto podpinane pod dwa różne kompy i błędów nie ma żadnych, parametry podobno w normie. Wydaje mi się że wcześniej nie było tego tak czuć ponieważ wtryski lały a w tej chwili jest dawka taka jak powinna być i dlatego tak czuć te falowanie, pytanie brzmi skąd ono się bierze ?? Jak się autem jedzie to przyśpiesza płynnie bez szarpania ale czuć te falowanie przeniesione na koła czyli tak jakby koła były jajowate. Co zaobserwowałem, falowanie jest zdecydowanie większe na zimnych niż na ciepłym. Jak się położy nogę na pedale tak aby się ugiął z 1mm to falowanie zanika, Jak silnik pracuje równiutko i tylko się trąci pedał gazu to zaczyna falować, jak się położy nogę na pedale gazu to się wyrównuje lub jak się trąci nogą pedał to tu już loteria albo się wyrówna albo faluje dalej Odpinałem wtyczkę od przepływomierza ale nie zauważyłem żadnej różnicy, ani nie wyskoczył CHECK na desce ani nie było żadnej poprawy a podobno miał wejść w tryb awaryjny. Mechanik zasugerował żeby pozmieniać obydwa zawory/czujniki na listwie paliwowej i jak nie będzie poprawy to wtedy zaatakować pompę niskiego i wysokiego ciśnienia. Macie jakieś sugestie/podpowiedzi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 1.7 turbodiesel i tylko 60KM Co do tematu, to nie wiem czy w każdym, ale kiedyś słyszałem takie pojęcie jak "nastawnik" wolnych obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Do wymiany czujnik ciśnienia paliwa na pompie CR,dość częsta usterka przy falowaniu obrotów w autach z CR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > 1.7 turbodiesel i tylko 60KM No tak wyszło Wszystkie A klasy miały 1.7 cdi i różniły się tylko mocą, najbardziej popularna był wersja 90KM ale była też opcja 75, 100 z haczykiem I o dziwno te 60KM wcale nie jest mułem i bardzo sprawnie się przemieszcza, żonie wystarcza a ja nie czuję wstydu jak tym jadę > Co do tematu, to nie wiem czy w każdym, ale kiedyś słyszałem takie pojęcie jak "nastawnik" wolnych > obrotów No też słyszałem, ale mechanior po teście powiedział że wsio ok, i potencjometr pedału gazy podobno też daje poprawne odczyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Do wymiany czujnik ciśnienia paliwa na pompie CR,dość częsta usterka przy falowaniu obrotów w > autach z CR. Ok, teraz pytanie gdzie on będzie na niskiego czy wysokiego ciśnienia ?? I pytanie czy to będzie na pompie czy na listwie wtryskowej ?? EDIT: Tu widać dobrze listwę wtryskową z dwoma czujnikami http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-mercedes-a-klasa-1-7-cdi-w168-i4782968753.html tu pompka wysokiego i tu chyba nie ma żadnych czujników http://allegro.pl/mercedes-w168-a-klasa-1-7-cdi-pompa-wtryskowa-i4832727388.html a tu niskiego ciśnienia i tu jest jakiś czujnik http://allegro.pl/mercedes-w168-a-klasa-1-7-cd-pompa-niskiego-cisnie-i4828739490.html a tu sam czujnik http://allegro.pl/zawor-pompy-mercedes-a-klasa-w168-diesel-promocja-i4787957541.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > Ok, teraz pytanie gdzie on będzie na niskiego czy wysokiego ciśnienia ?? I pytanie czy to będzie na > pompie czy na listwie wtryskowej ?? > EDIT: > Tu widać dobrze listwę wtryskową z dwoma czujnikami > http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-mercedes-a-klasa-1-7-cdi-w168-i4782968753.html Zacznij od czujnika z lewej strony, jest dużo tańszy Podjedź na szrot, weź na próbę, jednym kluczem się go wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > Zacznij od czujnika z lewej strony, jest dużo tańszy Podjedź na szrot, weź na próbę, jednym > kluczem się go wymienia. Ponieważ nie mam numerku z tego czujnika to tradycyjnie udam się najpierw do ASO gdzie poznam ceny i może po raz kolejny mile się zdziwię ale gdyby jednak mi scęka opadała na blat to wtedy odczytam jakie ja mam i zacznę poszukiwania Dziwi mnie jednak fakt że nic nie wywaliło na kompie w sensie błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > Ponieważ nie mam numerku z tego czujnika to tradycyjnie udam się najpierw do ASO gdzie poznam ceny > i może po raz kolejny mile się zdziwię ale gdyby jednak mi scęka opadała na blat to wtedy > odczytam jakie ja mam i zacznę poszukiwania Pewnie 500-800 zł, na allegro od 20 zł. > Dziwi mnie jednak fakt że nic nie wywaliło na kompie w sensie błędów Gdyby to było takie proste.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Pewnie 500-800 zł, na allegro od 20 zł. Nie przesadzajmy > Gdyby to było takie proste.... No kurde, po coś te kompy są, jak coś nie działa jak należy to powinno wywalać błąd Taka ciekawostka, dziś od rana jeździłem tym autem i tylko rano był problem z falowaniem ale zdecydowanie mniejszym niż wczoraj (przy okazji przedmuchałem go na autostradzie ) , potem było cały czas dobrze a po południu falowanie wróciło ale w kratkę i z dosłownie minimalnym odczuwaniem. Potem żona jeździła i mówiła że było tak jak po południu, zobaczymy rano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Immo jak coś to częściej leci czujnik na listwie ten z kątową wtyczką.Ewentualnie zapodaj jakiś markowy środek do czyszczenia wtrysków i zobacz jaki będzie efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Immo jak coś to częściej leci czujnik na listwie ten z kątową wtyczką.Ewentualnie zapodaj jakiś > markowy środek do czyszczenia wtrysków i zobacz jaki będzie efekt. Wiesz co, wydałem kupę kasy na regenerację wtrysków i wolę nie eksperymentować z siuwaksami, dlatego zainwestuję w czujniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > Nie przesadzajmy Jak sprawdzisz to podaj ceny czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.