maka777 Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Witam Wczoraj odpowietrzałem sobie układ chłodzenia i chciałem odpowietrzać do momentu włączenia się wetylatora chłodnicy. Czekalem tak sobie .... aż silnik się zagrzał do 111 stopni i nic... anic Nie chciałem przegrzać silnika więc go wyłaczyłem. Zaobserwowałem podczas jazdy że termostat się otworzył przy 102-103 stopniach po czym temperatura spadła i ponownie wzrosła do 99 i na takim poziomie się utrzymywała więc termostat jest OK. Pytanie mam od czego zacząć poszukiwania bo 111 bez załączenia wentylatora to chyba trochę za dużo Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Ten silnik ma podgrzewany termostat. A ten na wolnych obrotach otwiera się później niż podczas jazdy. Nie widzę tu nieprawidłowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 OK termostatu się nie czepiam bo pracuje chyba prawidlowo. Martwi mnie raczej brak załączania wentylatora. Czy mogę silnik zagrzać trochę więcej niż te 111 stopni żeby sprawdzic czy wentylator się załączy czy moze lepiej nie kombinować? Poprostu chciałbym się upewnić że wentylator jest sprawny i działa jak należy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Możesz, zwłaszcza na postoju nic nie powinno się stać. Jeśli nie chcesz i nie masz diagnoskopu, którym możesz kazać ecu włączyć wentylator, daj znać, to Ci powiem gdzie wetknąć kabel, żeby przetestować cały obwód wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Witam Przytrzymałem silnik trochę dłużej i przy 113 stopniach załączył się wentylator a wyłączył przy 109 stopniach. Wygląda na to że wszystko jest w porządku :cool Dziękuje koledze za pomoc A tak przy okazji co to za metoda na sprawdzenie całego obwodu jak pisałeś wcześniej? Pytam tak z ciekawości. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 ECU włącza wentylator podając masę na kabel przekaźnika. Wystarczy odłączyć wtyczkę od sterownika i zewrzeć odpowiedni pin do masy. Jeśli wszystkie elementy obwodu (przewody, bezpieczniki, przekaźnik i sam wentylator) są sprawne to wiatrak się włączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.