Skocz do zawartości

C5 mkII V6 - automat jak się spisuje


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

> Hello.

> Tata zastanawia się nad takim autem - pytanie jak się spisuje ten automat? To jest jakiś nowszy czy

> to samo co w xantii?

ZTCW Jest tam AM6 6-biegowy, inny nawet niż w C5 MKI gdzie był AL4

Znów ZTC cztałem - bo nie miałem - AM6 ma dobre opinie, lepsze niż AL4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze tak tytul uwaznie przeczytasz ?

aaaaaa, roztargnienie drink.gif

OK, w pierwszych rocznikach Mk2 z silnikiem 3.0 V6 był 4-biegowy ZF 4HP20, w późniejszych latach był Aisin AM6, kaźdy z nich ma swoje zalety i wady:

4HP20

AM6

w obu przypadkach spodziewał bym się wydatków po przekroczeniu 180-220k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaaaaa, roztargnienie

> OK, w pierwszych rocznikach Mk2 z silnikiem 3.0 V6 był 4-biegowy ZF 4HP20, w późniejszych latach

> był Aisin AM6, kaźdy z nich ma swoje zalety i wady:

> 4HP20

> AM6

> w obu przypadkach spodziewał bym się wydatków po przekroczeniu 180-220k.

Jak ktoś słucha producenta samochodu i nie wymienia oleju to pewnie tak smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś słucha producenta samochodu i nie wymienia oleju to pewnie tak

jako wieloletni forumowicz Klubu Cytrynki wiesz zapewne że wymiana oleju zmniejsza ryzyko wystąpienia problemów, ale go nie eliminuje, bowiem te skrzynie mają swoje słabe punkty

zresztą nie są wyjątkiem, dotyczy to większości automatów produkowanych w ciągu ostatnich 15 lat

wymianę oleju w automacie bezwzględnie popieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie a ktoś ma taką C5II? Jak ogólnie spisuje Silniki benzynowe wiem że raczej bezproblemowe

> ale bardziej chodzi czy nie zepsuli zawieszenie względem Xantii/C5I ?

Zawieszenie w C5I i C5II (czyli wersja 2004-2008, trzeba to uściślić, bo faktycznie to C5I FL) jest dokładnie takie samo, nie ma żadnej różnicy. Z perspektywy mojego C5I użytkowanego między 3 a 10 rokiem jego życia i przebiegiem 55-220kkm, mogę powiedzieć że wszystkie najważniejsze elementy zawieszenia jak pompa, kolumny, gruchy a także drobnica jak np. korektory wysokości były ciągle fabryczne. Słabymi punktami były przewody. Wymieniłem 2 elastyczne bo się pociły oraz 1 sztywny metalowy który pękł z powodu korozji, wyciekł LDS i auto zjechało na ziemię, auto miało 10 lat wtedy.

Koszty przewodów nowych (wg w/w kolejności) w ASO 600+1100+350 czyli koszt d.py nie urywa rozłożony na tyle lat jazdy, ale laweta+serwis+zanieczyszczenie kostki brukowej LDS-em sciana.gif

Poza tym autko super choć ma kilka słabych punktów ale mało dokuczliwych IMO, bardzo dobrze je wspominam, genialny transatlantyk do jazdy w dalekie podróże (jak był młody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.