slawny7 Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 Stary termostat odmówił współpracy, więc zakupiłem nowy. Wymianę przeprowadziłem sprawnie, zalałem układ płynem iii zonk, bo po kilku kilometrach zaczęło się gotować w silniku. Rozebrałem, zrobiłem test w garnku z wrzątkiem i niby wszystko OK. Zmontowałem, zalałem, odpaliłem i znowu zaczęło się gotować. Zakupiłem kolejny termostat wraz z obudową żywcem wyjęty z jeżdżącego dawcy i po wymianie to samo. Wszystkie trzy termostaty przetestowałem we wrzątku i wszystkie się otwierają - nooo jeden ciut wcześniej, inny ciut później, ale wszystkie trzy przed początkiem wrzenia wody... Układ z wyjętym termostatem działa - oba węże są ciepłe, więc chłodnica raczej nie jest zapchana. Dodam, że spuszczałem wodę z chłodnicy i leciała bez najmniejszych oporów. No i co teraz? Wszystkie trzy termostaty są zepsute? Czy też gdzieś popełniam błąd podczas napełniania i odpowietrzania układu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Stary termostat odmówił współpracy, więc zakupiłem nowy. Wymianę przeprowadziłem sprawnie, zalałem > układ płynem iii zonk, bo po kilku kilometrach zaczęło się gotować w silniku. Rozebrałem, > zrobiłem test w garnku z wrzątkiem i niby wszystko OK. Zmontowałem, zalałem, odpaliłem i znowu > zaczęło się gotować. Zakupiłem kolejny termostat wraz z obudową żywcem wyjęty z jeżdżącego > dawcy i po wymianie to samo. Wszystkie trzy termostaty przetestowałem we wrzątku i wszystkie > się otwierają - nooo jeden ciut wcześniej, inny ciut później, ale wszystkie trzy przed > początkiem wrzenia wody... Układ z wyjętym termostatem działa - oba węże są ciepłe, więc > chłodnica raczej nie jest zapchana. Dodam, że spuszczałem wodę z chłodnicy i leciała bez > najmniejszych oporów. > No i co teraz? Wszystkie trzy termostaty są zepsute? Czy też gdzieś popełniam błąd podczas > napełniania i odpowietrzania układu? albo zapowietrzony albo pompa wody mówi papa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > albo zapowietrzony albo pompa wody mówi papa Może pompa wodna z plastikowymi łopatkami i coś je zmieliło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Może pompa wodna z plastikowymi łopatkami i coś je zmieliło Pompa działa, bo widać ruch wody pod korkiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2015 > Pompa działa, bo widać ruch wody pod korkiem... A jesteś pewny że to termostat ie otwiera? Zdarzyło mi się to w drodze, po 60km od domu gdy stanąłem na chcwilę na skrzyżowaniu i się zorientowałem jak zagotowałem. W trasie było ok. Okazało się że duży wentylator sie nie włączał, w czasie jazdy owiewało silnik i utrzymywał temperaturę ale jak stanałem.... Na szczęscie znalazłem mechanika-elektryka-magika niedaleko miejsca postoju, jak silnik przestygł podjechałem do niego, on dwa druty, żarówka i pokazał gdzie nie dochodzi masa. Po zmasowaniu wentylatora chodził dobrze kilka lat aż do czasu jak poszedł na zyletki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 mialem podobnie w 2,0 acco 6 termostaty, ktore kupilem troszke sie roznily dlugoscia zwrociles uwage czy zamontowales je poprawienie ? dziurka na gorze hondy z tego co wiem sie nie odpowietrza, wszystko zrobi sie samo zalac wody do chodnicy i heja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > hondy z tego co wiem sie nie odpowietrza, wszystko zrobi sie samo > zalac wody do chodnicy i heja tu sie chyba jednak kolega myli. Na obudowie termostatu jest odpowietrznik, przynajmniej w H22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 w silniku F20B3 (Acco 5gen) z LPG jeszcze, plukalem uklad chlodzenia kilka razy. Nic nie odpowietrzalem. zalewasz pod korek chlodnicy i samo sie wszystko odpowietrzalo. Moze sprobuj bez termostatu w ogole. I zobaczysz czy sie gotuje. Jesli tak to pompa wody, jesli nie to termostat, wentylatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > tu sie chyba jednak kolega myli. Na obudowie termostatu jest odpowietrznik, przynajmniej w H22 musze zerknac do prelude jak to tam wyglada - reki sobie nie dam uciac ale tak jak kolega gregoryj napisal nic tam sie raczej nie odpowietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Tak gwoli scislosci to wg manuala niby jest odpowietrznik na termostacie, ale ja ominalem ten punkt programu. Dalsza czesc manuala mowi, zeby odpalic silnik bez korka na chlodnicy i czekac az 2 razy wlaczy i wylaczy sie wentylator (trzeba przegazowywac zeby to to sie zagrzalo odpowiednio). Silnik wtedy jest odpowietrzony, zakrecamy korek na chlodnicy. Nie mialem zadnych problemow, a robilem to kilka razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.