Skocz do zawartości

RAV 4 2.2 głuche - głośne dźwięki - tył zawieszenie


FILIPPO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku tygodni (teraz już coraz częściej) słyszę głuchy - tępy dźwięk przypominający jakby pojedyncze naprawdę głośne skrzypnięcie - trochę przypomina moment , w którym dwa mocno skręcone śrubą profile stalowe pod wpływem przyłożonej siły nagle się ruszą - wiem, że to dziwny opis ale nie mogę znaleźć innych określeń.

Albo jakby nagle przyspawana do bębna szczęka hamulcowa puściła.....

Dźwięk pochodzi z tylnych okolic zawieszenia i ma miejsce tylko i wyłącznie, gdy samochód zjeżdża w dół lub wjeżdża pod górę (ostro np do/z garażu) przy skręcaniu w lewo lub w prawo (na wprost - cisza) . Jest wówczas nieco przechylony - skręcony wzdłuż dłuższej osi. Czasem ma to miejsce przy zjeździe z wyższego krawężnik (wtedy też tylne koło jest wyżej i gdy opada - huk...) Na prostych odcinkach (garby poprzeczne, progi zwalniające, dziury itp.) nic nie słychać, więc IMO to nie amortyzatory.... Gumy na łącznikach ? Stabilizatory ?

Może ktoś coś podobnego przerabiał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Może ktoś coś podobnego przerabiał.

W Hi-Lux-ie i innych pick-up-ach skrzypią tak ograniczniki skrętu kół. Trzeba nasmarować i jest OK na jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie trzeba zawieszenia wymontowywać ? Gdzie szukać ?

Nie, to jest taka śruba/nakrętka, którą trzeba w zasadzie wymieniać kiedy skrzypi bo ma łeb z tworzywa. Po prostu się wykręca i wkręca nową.

Z tym, że u Ciebie to raczej coś innego, bo to występowało tylko przy maksymalnym skręcie kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to jest taka śruba/nakrętka, którą trzeba w zasadzie wymieniać kiedy skrzypi bo ma łeb z

> tworzywa. Po prostu się wykręca i wkręca nową.

> Z tym, że u Ciebie to raczej coś innego, bo to występowało tylko przy maksymalnym skręcie kół.

Niekoniecznie przy maksymalnym skręcie - głównie przy różnicy poziomu przód/tył - i strzela w tylnym zawieszeniu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie przy maksymalnym skręcie - głównie przy różnicy poziomu przód/tył - i strzela w

> tylnym zawieszeniu.....

Dlatego myślę, że to coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego myślę, że to coś innego.

Obejrzę najpierw na podnośniku - potem ew. do "fachowca". Żadnego dzwonu ten samochód nie zaliczył, terenowy też nie jest więc jeździ po asfalcie. Pewnie zużycie eksploatacyjne jakiegoś elementu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.