Janko Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 Witam forumowiczów. Mam pytanie czy wymiana we własnym zakresie osłon gumowych drążka kierowniczego (popękane i wycieka smar) jest mocno skomplikowana? Ile kosztuje taka usługa w serwisie i po ile są te gumy? Dziękuję za odpowiedź. ----------------------------------- UNO 899, XII/2002, 5D, CZERWONY, 28 KKM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Marca 2006 Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > Witam forumowiczów. Mam pytanie czy wymiana we własnym zakresie osłon > gumowych drążka kierowniczego (popękane i wycieka smar) jest > mocno skomplikowana? Ile kosztuje taka usługa w serwisie i po > ile są te gumy? Dziękuję za odpowiedź. > ----------------------------------- > UNO 899, XII/2002, 5D, CZERWONY, 28 KKM Po ile to nie pamiętam (nie mogą być drogie...) a zmiana to zdjęcie koła, odkręcenie końcówki drążka od zwrotnicy (może być problem i trzeba mieć ściągacz, lub zbijać dwoma młotkami równocześnie z obu stron naparzając w ucho zwrotnicy) potem trzeba wykręcić końcówkę z drążka (dobrze jest policzyć obroty żeby potem podobnie złożyć - choć i tak później musi być ustawianie zbieżności. Pamiętaj żeby nałożyć dużo smaru (taki specjalny do tego można dostać) a jak składasz to naciągając gumę, pozwól jej się wywinąć "na lewą stronę" i jak przeskoczy przez rant, to sobie odwiniesz. Ja się omordowałem jak głupi bo chciałem ją przełożyć bez wywijania i nie dawało rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janko Napisano 31 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2006 > Po ile to nie pamiętam (nie mogą być drogie...) a zmiana to zdjęcie > koła, odkręcenie końcówki drążka od zwrotnicy (może być problem > i trzeba mieć ściągacz, lub zbijać dwoma młotkami równocześnie z > obu stron naparzając w ucho zwrotnicy) potem trzeba wykręcić > końcówkę z drążka (dobrze jest policzyć obroty żeby potem > podobnie złożyć - choć i tak później musi być ustawianie > zbieżności. > Pamiętaj żeby nałożyć dużo smaru (taki specjalny do tego można > dostać) a jak składasz to naciągając gumę, pozwól jej się > wywinąć "na lewą stronę" i jak przeskoczy przez rant, to sobie > odwiniesz. Ja się omordowałem jak głupi bo chciałem ją przełożyć > bez wywijania i nie dawało rady. Dzięki. Po niedzieli bedę wymieniał. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 > Witam forumowiczów. Mam pytanie czy wymiana we własnym zakresie osłon > gumowych drążka kierowniczego (popękane i wycieka smar) jest > mocno skomplikowana? Ile kosztuje taka usługa w serwisie i po > ile są te gumy? Dziękuję za odpowiedź. > ----------------------------------- Koszt około 20 PLN za gumę (coś koło tego bo też dokładnie nie pamiętam) zamienników nie kupuj bo i guma nie taka i rozmiarem mogą się różnić - w 899 prawy jest inny, a lewy inny (nie wiem jak w innych modelach) Z wymianą to brandzliwałem się tak jak Glaca bo też nie wywijałem tylko chciałem ją naciągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > Koszt około 20 PLN za gumę (coś koło tego bo też dokładnie nie > pamiętam) zamienników nie kupuj bo i guma nie taka i rozmiarem > mogą się różnić - w 899 prawy jest inny, a lewy inny (nie wiem > jak w innych modelach) > Z wymianą to brandzliwałem się tak jak Glaca bo też nie wywijałem > tylko chciałem ją naciągnąć Do założenia dobrze jest posiadać takie specjalne ciuści. Coś a la szczypce do zawleczek, tylko z dłuższymi końcówkami, którymi łatwo rozciągnąć i nasunąć gumę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > Do założenia dobrze jest posiadać takie specjalne ciuści. Coś a la > szczypce do zawleczek, tylko z dłuższymi końcówkami, którymi > łatwo rozciągnąć i nasunąć gumę. No BA, ale jak niema to zwinne ręce, cierpliwość i samozaparcie i najlepiej we dwie osoby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > Do założenia dobrze jest posiadać takie specjalne ciuści. Coś a la > szczypce do zawleczek, tylko z dłuższymi końcówkami, którymi > łatwo rozciągnąć i nasunąć gumę. Ja nie miałem żadnych szczypiec i się omęczyłem sporo, ale tak jak już wcześniej pisałęm - trzeba pozwolić się tej gumie wywinąć do środka i wtedy wchodzi sama a jak już wejdzie - daje się łatwo odwinąć spowrotem - banalne, ale trudne do wydumania na początku, bo każdy za wszelką cenę chce to założyć "rantem do przodu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.