Sim86 Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 robię to pierwszy raz więc jeżeli poziom(niski poziom) moich pytani zirytuje kogoś to przepraszam Silnik 4g63 bez turbo. Chciałbym założyć filtr stożkowy, czy trzeba jakieś rury zamiast obudowy standardowej czy jak top zrobić żeby to miało ręce i nogi ? z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > robię to pierwszy raz więc jeżeli poziom(niski poziom) moich pytani zirytuje kogoś to przepraszam > Silnik 4g63 bez turbo. Chciałbym założyć filtr stożkowy, czy trzeba jakieś rury zamiast obudowy > standardowej czy jak top zrobić żeby to miało ręce i nogi ? z góry dzięki za odpowiedź Zeby nie tracić mocy i nie pregrzewać silnika dobrze by było dać mu zasysać chłodne powietrze, a więc spoza komory silnika. Idąc tym tropem, to albo długa rura i filtr w zderzaku/błotniku, albo filtr ściśle zabudowany i doprowadzenie powietrza z zewnątrz do tej zabudowy. W obydwu przypadkach wpływ na działanie mają pojemności i długość elementów, bo słup powietrza w nich pulsuje i zachodzą zjawiska falowe. Popatrz też, czy przypadkiem nie masz w aktualnym dolocie/filtrze czujników temperatury powietrza czy innych cudów/wianków. Jeśli są , trzeba by je przenieść w analogiczne miejsca nowego dolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzucio Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 U mnie to wygląda tak: Nie wiele widac,takie miałem zdjecie. Z błotnika idzie dopływ do powietrza(fabrycznie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 31 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 > U mnie to wygląda tak: > Nie wiele widac,takie miałem zdjecie. Z błotnika idzie dopływ do powietrza(fabrycznie). Ty masz 1.6 ? Różnica jakaś po zastosowaniu takiego filtra ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRROL Napisano 31 Maja 2015 Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 > Ty masz 1.6 ? Różnica jakaś po zastosowaniu takiego filtra ? Ogolnie to jest fajowy dzwięk i mniejsze opory zasysania Może do Ciebie jest jakis dedykowany KiT komplet Albo może takie coś SIMOTA AIRBOX Nie będziesz musiał martwic się że zaciąga ciepłe powietrze z komory silnika, a elastyczna rurka doprowadzi chłodne świeże powietrze , oczywiście z przynajmniej jedna warstwą pończochy na początku dolotu i ustawiony tak by jakims cudem nie zassał wody tak jak słoń trąbą przy wodopoju poozdroffka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzucio Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Ty masz 1.6 ? Różnica jakaś po zastosowaniu takiego filtra ? Tak jest tam 1.6,po zamontowaniu mam wrażenie że silnik lepiej sie wkreca i taki żwawszy jakiś...no i dzwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaPit Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 > U mnie to wygląda tak: > Nie wiele widac,takie miałem zdjecie. Z błotnika idzie dopływ do powietrza(fabrycznie). Nie chcę wyjść na zgnuśniałego sceptyka, ale mierzyłeś temperaturę zasysanego powietrza przy rozgrzanym silniku? Pod maską jest wtedy piekło - taki montaż poza lepszym dźwiękiem i samopoczuciem daje tylko straty. Może niewielkie, ale jednak... Osobiście montowałbym zestaw dedykowany. Z pewnością nie należy po tym spodziewać się przyrostów mocy/momentu, ale przynajmniej spadku też nie powinno być. W Mustangu mam coś takiego: Szumne zapowiedzi producenta deklarowały przyrosty rzędu 22KM i 20Nm. Pomiary Gtechem wskazały poprawę przyspieszenia o 0.00s . Niewiele, ale też na szczęście nic się nie pogorszyło. Stożek jest osłonięty od boków puszką, od góry szczelnie zamyka go mata wygłuszająca - do tego doprowadzenie zimnego powietrza z dołu. Dopiero zmiana kolektorów wydechowych, całego wydechu + zrobienie customowej mapy na Pb98 dały realne przyrosty... Drugi mój pacjent, M54B22. Tu postanowiłem wzbić się na wyżyny moich majsterko-zdolności i wyrzeźbiłem coś takiego: I tu powiem, że różnica jest. Zmieniając kolektor dolotowy, wrzucając stożek w zderzak i dłubiąc cały wydech (kolektory wydechowe + cała reszta) udało mi się realnie zejść o 0.8s do setki . Nie mierzyłem, jak by to było po samym montażu stożka w zderzaku, ale zakładam, że realnie można by uciąć z czasu do setki nawet 0.1, a przy dobrych wiatrach 0.2s Nie oszukujmy się. Dłubanie N/A to takie dłubanie kijkiem w gównie. Nawet grzebiąc przy głowicy i wałkach, przyrosty są symboliczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzucio Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > Nie chcę wyjść na zgnuśniałego sceptyka, ale mierzyłeś temperaturę zasysanego powietrza przy > rozgrzanym silniku? Pod maską jest wtedy piekło - taki montaż poza lepszym dźwiękiem i > samopoczuciem daje tylko straty. Może niewielkie, ale jednak... > Osobiście montowałbym zestaw dedykowany. Z pewnością nie należy po tym spodziewać się przyrostów > mocy/momentu, ale przynajmniej spadku też nie powinno być. W Mustangu mam coś takiego: > Szumne zapowiedzi producenta deklarowały przyrosty rzędu 22KM i 20Nm. Pomiary Gtechem wskazały > poprawę przyspieszenia o 0.00s . Niewiele, ale też na szczęście nic się nie pogorszyło. Stożek > jest osłonięty od boków puszką, od góry szczelnie zamyka go mata wygłuszająca - do tego > doprowadzenie zimnego powietrza z dołu. > Dopiero zmiana kolektorów wydechowych, całego wydechu + zrobienie customowej mapy na Pb98 dały > realne przyrosty... > Drugi mój pacjent, M54B22. Tu postanowiłem wzbić się na wyżyny moich majsterko-zdolności i > wyrzeźbiłem coś takiego: > I tu powiem, że różnica jest. Zmieniając kolektor dolotowy, wrzucając stożek w zderzak i dłubiąc > cały wydech (kolektory wydechowe + cała reszta) udało mi się realnie zejść o 0.8s do setki . > Nie mierzyłem, jak by to było po samym montażu stożka w zderzaku, ale zakładam, że realnie > można by uciąć z czasu do setki nawet 0.1, a przy dobrych wiatrach 0.2s > Nie oszukujmy się. Dłubanie N/A to takie dłubanie kijkiem w gównie. Nawet grzebiąc przy głowicy i > wałkach, przyrosty są symboliczne... Tak dłubanie N/A dobrze ująłeś. Nic nie mierzyłem ale u mnie zimne powietrze jest bankowo,spadku nie odczułem wgl,na dniach oddziele wszystko z ciekawości czy mogło by sie coś jeszcze poprawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > Tak dłubanie N/A dobrze ująłeś. > Nic nie mierzyłem ale u mnie zimne powietrze jest bankowo,spadku nie odczułem wgl,na dniach > oddziele wszystko z ciekawości czy mogło by sie coś jeszcze poprawic. bankowo nie jest na rozluznienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.