cesarz Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Panowie - drugi raz mi się to pojawiło Olej wymieniany 9,5km temu. Pierwszy raz wyskoczyło po jakiś 5-6 - teraz znów. Dolewki zrobiłem jakieś minimalne - łącznie nie wiem czy 200ml będzie. Martwić się? Czy raczej norma? 5W30 olej był lany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 stałeś na jakimś zjezdzie? Puściłeś za szybko sprzęgło przy ruszaniu i wyskoczyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Nie normalnie sobie jechałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Panowie - drugi raz mi się to pojawiło Olej wymieniany 9,5km temu. Pierwszy raz wyskoczyło po jakiś 5-6 - teraz znów. Dolewki zrobiłem jakieś minimalne - łącznie nie wiem czy 200ml będzie. Martwić się? Czy raczej norma? 5W30 olej był lany Kiedys jadac spokojnie do opola DK 94 moze nie komunikat ale kontrolka oleju. Lany byl SELENIA, poziom byl ok, tzn w polowie. Zgasilem silnik, zapalilem i jazda bez kontrolki. Na SELENII dwa razy tak pokazalo. Jezdze na MIllersie i nie bylo tego, teraz zalewam MOTULA X clean i zobacze czy poczuje roznice:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Ja olej mam jeszcze za lany GM 5W30 bo tylko taki dostałem w ziębicach na szybko Czytałem że olej też może miec znaczenie - np w TDI ludzie mówią że Mobil 1 pije a Castrol nie hmm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Gdy jeszcze dużo jeździłem na selenii tez mi po 15 tys uzupelnij. Ale dolewkA 300 ml wystarczyla do wymiany. Teraz jeżdżąc croma do 15 kkm chyba nie ma szans wyskoczyć. Wczesniej 2 lata pod rząd . A może mocno deptasz cromala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 No lekkiej nogi nie mam - ale tez bez przesady na codzień bo nie ma gdzie. 90-110 jeżdze. No nic - w przyszłym tygodniu jade na wymianę - akurat będzie ponad 10 tysi przejechane Jaki olej polecicicie? Elf może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Jaki konkretnie olej zalałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 http://www.kolegaberlin.pl/pol_pl_Opel-GM-5W30-dexos2-TM-5L-1147_1.jpg Dokładnie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Nie ma nigdzie kart charakterystyk olejów GM, ale mogą to być starty przez odparowanie oleju (NOACK). Zmień olej na jakiś przyzwoitym, z niskim NOACK i obserwuj.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 No tak tylko jaki przyzwoity Elf jest już przyzwoity? Mobil 1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 a ile chcesz wydać? jaki silnik i dpf na pokładzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 1.9 JTDm 150 koni, DPF dalej jest A wydać no mysle że tak maks 140zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 1.9 JTDm 150 koni, DPF dalej jest A wydać no mysle że tak maks 140zł? Polecam Millersa, ale on kosztuje 209zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Polecam Millersa, ale on kosztuje 209zl. 5w30 EE? do 140zł... może Polski Specol 5W30? + AR9100.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 5w30 EE? do 140zł... może Polski Specol 5W30? + AR9100.. tak dokładnie, od nowosci wlewany do złomka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 myślę nad nim do tej pory jeździłem na XF LL 5w40 i byłem zadowolony.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 myślę nad nim do tej pory jeździłem na XF LL 5w40 i byłem zadowolony.. Ja tak max co 12 tys km zmieniam olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 TE specole faktycznie dobre? Bo tanie są z tego co widzę 75zł za 4 litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 to jakaś nowość... ja tego nie zalewałem. Używam innej oliwy. Wg kart MSDS jest dobry, biorąc pod uwage cene, nawet bardzo dobry. Ktoś je opisywał w sieci, zalewał do samochodu i http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=35&t=20823&start=2100#p588226 http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/43-temat_rzeka_jaki_olej_lejecie_polecacie_-721.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 a to z ciekawością zapytam o nasze krajowe lotosy i orleny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Niestety dziś znów to samo W sobote sprawdzałem stan oleju - praktycznie 3/4 lub full zależnie od pomiaru. Jadę dziś - check oil level. Zatrzymałem się popatrzyłem że stan okej, zapaliłem zgasł bład jadę dalej. Za 30 km znów to samo Dolałem 50ml i dojechałem już bez niespodzianek. EDIT: wyszło co u mechanika. Ciekło z uszczelki bagnetu. Wymieniona i mam nadzięję żę będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jadąc w trasie (autostrada) zaświeciła się kontrolka - niski stan oleju. Zatrzymałem, sprawdziłem jest OK. To jadę dalej po około 80 km znów to samo. Znów sprawdzenie i poziom OK, ale dolałem 100-200 ml i problem nie powrócił. Dziś wracałem z urlopu i dla pewności przed wyjazdem dolałem jeszcze trochę. Sprawdziłem olej wg zaleceń instrukcji (po 10-15 min na zagrzanym silniku) i było na max. Przejechałem 500 km problem nie powrócił... Olej to Millers 5w40. Może to czujnik wariuje od temperatury? Olej będę zmieniał w przyszłym tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Bagnet w Cromie jest niedokładny. Jak zacznie zapalać się kontrolka oleju, nie pozostaje nic innego jak dolewka i zapominamy o temacie na jakiś czas.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Po każdej wymianie oleju należy wykonać Service Interval Reset i dla silników z DPF wykonać w sterowniku Oil change Jeżeli tego nie zrobisz może się włączać kontrolka oleju sygnalizując jego zużycie. Nie ma czujnika zużycia, sterownik oblicza sobie zużycie oleju w zależności od warunków jazdy. Po wykonaniu resetu wskaźnik degradacji oleju wyniesie 100% i będzie stopniowo malał do 0%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Mądre słowa, ale raczej nie dotyczą tematu tego wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jak to nie?Degradacja w okolicy 0% może powodować zapalenie Check engine oil level ... chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Tu nie chodzi o zmianę, tylko o zbyt mały poziom oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jw. Kontrolka pokazuje sie jak poziom oleju jest zbyt niski.. dolewka zalatwia temat.. bagnet w Cromie i pomiar za jego uzyciem to porazka.. najdokladniej rzekomo 10 - 15 min po zgaszeniu.. tego sie trzymam i poki co u mnie ten problem nie wystepuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Jw. Kontrolka pokazuje sie jak poziom oleju jest zbyt niski.. dolewka zalatwia temat.. bagnet w Cromie i pomiar za jego uzyciem to porazka.. najdokladniej rzekomo 10 - 15 min po zgaszeniu.. tego sie trzymam i poki co u mnie ten problem nie wystepuje W insigni jest identyczny bagnet, pomiar robię po 30 minut, i po nocy do pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 To że raz na 15 tyś km trzeba dolać trochę oleju, odbieram jako dobry znak. Gorzej jakby oleju przybywało przez DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.