Skocz do zawartości

Check engine oil level - jest się czym martwić?


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie - drugi raz mi się to pojawiło :) Olej wymieniany 9,5km temu. Pierwszy raz wyskoczyło po jakiś 5-6 - teraz znów. Dolewki zrobiłem jakieś minimalne - łącznie nie wiem czy 200ml będzie. Martwić się? Czy raczej norma?

 

5W30 olej był lany

Kiedys jadac spokojnie do opola DK 94 moze nie komunikat ale kontrolka oleju. Lany byl SELENIA, poziom byl ok, tzn w polowie.

Zgasilem silnik, zapalilem i jazda  bez kontrolki. Na SELENII dwa razy tak pokazalo.

Jezdze na MIllersie i nie bylo tego, teraz zalewam MOTULA X clean i zobacze czy poczuje roznice:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy jeszcze dużo jeździłem na selenii tez mi po 15 tys uzupelnij.

Ale dolewkA 300 ml wystarczyla do wymiany. Teraz jeżdżąc croma do 15 kkm chyba nie ma szans wyskoczyć. Wczesniej 2 lata pod rząd .

A może mocno deptasz cromala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakaś nowość... ja tego nie zalewałem. Używam innej oliwy.

Wg kart MSDS jest dobry, biorąc pod uwage cene, nawet bardzo dobry.

Ktoś je opisywał w sieci, zalewał do samochodu i http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=35&t=20823&start=2100#p588226

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/43-temat_rzeka_jaki_olej_lejecie_polecacie_-721.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dziś znów to samo :( W sobote sprawdzałem stan oleju - praktycznie 3/4 lub full zależnie od pomiaru. 

 

Jadę dziś - check oil level. Zatrzymałem się popatrzyłem że stan okej, zapaliłem zgasł bład jadę dalej. Za 30 km znów to samo :ogien: Dolałem 50ml i dojechałem już bez niespodzianek.

 

EDIT: wyszło co u mechanika. Ciekło z uszczelki bagnetu. Wymieniona i mam nadzięję żę będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc w trasie (autostrada)  zaświeciła się kontrolka - niski stan oleju. Zatrzymałem, sprawdziłem jest OK. To jadę dalej po około 80 km znów to samo. Znów sprawdzenie i poziom OK, ale dolałem 100-200 ml i problem nie powrócił. Dziś wracałem z urlopu i dla pewności przed wyjazdem dolałem jeszcze trochę. Sprawdziłem olej wg zaleceń instrukcji (po 10-15 min na zagrzanym silniku) i było na max. Przejechałem 500 km problem nie powrócił... Olej to Millers 5w40.

Może to czujnik wariuje od temperatury?

Olej będę zmieniał w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po każdej wymianie oleju należy wykonać Service Interval Reset i dla silników z DPF wykonać w sterowniku Oil change

Jeżeli tego nie zrobisz może się włączać kontrolka oleju sygnalizując jego zużycie. 

Nie ma czujnika zużycia, sterownik oblicza sobie zużycie oleju w zależności od warunków jazdy.

Po wykonaniu resetu wskaźnik degradacji oleju wyniesie 100% i będzie stopniowo malał do 0%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jw. Kontrolka pokazuje sie jak poziom oleju jest zbyt niski.. dolewka zalatwia temat.. bagnet w Cromie i pomiar za jego uzyciem to porazka.. najdokladniej rzekomo 10 - 15 min po zgaszeniu.. tego sie trzymam i poki co u mnie ten problem nie wystepuje

W insigni jest identyczny bagnet, pomiar robię po 30 minut, i po nocy do pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.