Skocz do zawartości

Jak napełnić węże do gaźnika


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem z motocyklem.

Mianowicie jak trochę postoi to w przewodach nie ma paliwa i trudno go przez to uruchomić.

 

Czy dało by się jakoś prostym sposobem napełnić te węże przed odpalaniem ?

 

Myślałem żeby założyć na przewód taki primer jak jest w kosach:

http://allegro.pl/stihl-ms-walbro-partner-mcculloch-pompka-paliwa-i5533586605.html

20780001.jpg

ale tak się chyba nie uda napełnić przewodu, bo gdy kranik jest odkręcony a druga końcówka przewodu jest nałożona na gaźnik to paliwo nie leci z kranika, dopiero jak bym ściągnął przewód z gaźnika to zaczyna lecieć.

 

Mam nadzieję że napisałem to w miarę zrozumiale i coś poradzicie :blagam:

 

 

EDIT: Pytanie dodatkowe.

Czy dobrze rozumiem że to:

http://allegro.pl/filtr-paliwa-briggs-stratton-z-pompka-paliwa-i5583994586.html

jest taka pompka jak wyżej i filtr w jednym ?

Czy to po prostu model filtra do kos z pompką paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaburtowych silnikach oprócz pompy paliwa jest na przewodzie między zbiornikiem paliwa a gaznikiem taka gruszka (11 zł w Juli widziałem ostatnio) , którą przed uruchomieniem silnika musisz parę razy ścisnąć i dopchnąć paliwko do gaźnika. 2-3 ściśnięcia  grucha twardnieje  :hehe: i można odpalać. A w trakcie pływania swobodnie paliwo przez gruszkę - pompkę przechodzi. Może cuś takiego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


EDIT: Pytanie dodatkowe.

Czy dobrze rozumiem że to:

http://allegro.pl/fi...5583994586.html

jest taka pompka jak wyżej i filtr w jednym ?

Czy to po prostu model filtra do kos z pompką paliwa ?

 

 

to zwykly filtr paliwa siatkowy do traktorkow nie ma tam zadnej pompki, jedyne co to w srodku jest drobna siateczka, ktos bzdury wypisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaburtowych silnikach oprócz pompy paliwa jest na przewodzie między zbiornikiem paliwa a gaznikiem taka gruszka (11 zł w Juli widziałem ostatnio) , którą przed uruchomieniem silnika musisz parę razy ścisnąć i dopchnąć paliwko do gaźnika. 2-3 ściśnięcia  grucha twardnieje   :hehe: i można odpalać. A w trakcie pływania swobodnie paliwo przez gruszkę - pompkę przechodzi. Może cuś takiego? 

Ale czy uda się nią pompować ? Bo normalnie i tak chyba grawitacyjnie się powinien z kranika napełnić ten przewód ale nie chce. Więc w wejściu do gaźnika chyba jest jakieś zamknięcie które się otwiera przy pracującym silniku albo coś.

 

 

 

to zwykly filtr paliwa siatkowy do traktorkow nie ma tam zadnej pompki, jedyne co to w srodku jest drobna siateczka, ktos bzdury wypisuje

 

OK, dzięki :)

 

 

 

Wygląda ciekawie, ale nie wiem czy będzie pasowało na węże które mam u siebie. U mnie jest ok 1mm więcej(niby niewiele ale przy takich małych wymiarach to już 20%) więc może się nie trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzialbym ze masz cos spitolone w tym motocyklu :) jak ja mialem podobny problem to sie okazalo ze cieknie lekko z gaznika a do tego kranik podcisnieniowy w zbiorniku jest do regeneracji bo sie przytyka ;)

 

 

poogladaj ktoredy ci ucieka paliwo, moze cos masz nieszczelne? poogladaj przewody paliwowe szczegolnie przy króccach - moze jakas opaska nie trzyma i ci tam lapie powietrze i dlatego ci scieka paliwo

 

 

 

no chyba ze mowisz o motocyklu ktory tygodniami stoi i jak od czasu do czasu chcesz go odpalic to jest problem to wtedy chyba bedziesz sie musial przestawic i czesciej nim jezdzic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model motocykla jest znany z tej przypadłości że jak postoi to jest problem go odpalić.

U siebie zdiagnozowałem że jest to problem właśnie z znikającym paliwem z przewodu.

Powiedzmy że jednego dnia jeździłem, kolejnego ściągam przewód od paliwa a tam sucho.

Jak przewody się już napełnią to odpala idealnie. Kranik jest sprawny.

Przyglądałem się przewodom ale nigdzie nie widziałem miejsca gdzie by mogło uciekać, więc po prostu takie napełnienie przewodu najskuteczniej by rozwiązało mój problem.

Jeszcze ewentualnie spróbuję skrócić ten przewód, bo nie dość że jest bardzo długi to jest jeszcze tak ułożony przez to że od kranika do gaźnika idzie pod górkę w jednym miejscu.

 

EDIT: Wczoraj założyłem filtr paliwa właśnie poszedłem sprawdzić i o dziwo nadal jest pełny.

Więc może się się coś poprawiło jak ściągałem te wszystkie przewody.

W sumie przypomniało mi się że jeden przewód miał małe rozcięcie na końcu i go poprawiłem, ale miało ono może z dwa milimetry, to chyba by nie miało na to wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pewien problem z motocyklem.

Mianowicie jak trochę postoi to w przewodach nie ma paliwa i trudno go przez to uruchomić.

 

A może jest możliwość zamontowania kranika od innego modelu który ma opcje "przelewu" ?

 

Masz kranik podciśnieniowy czy zwykły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W sumie przypomniało mi się że jeden przewód miał małe rozcięcie na końcu i go poprawiłem, ale miało ono może z dwa milimetry, to chyba by nie miało na to wpływu.

 

ale to wcale nie musialo uciekac na zewnatrz. Jak uklad jest szczelny to paliwo jest w przewodach ale wystarczy ze gdzies ci leciutko bierze powietrze i juz zaczyna sciekac z przewodow do gaznika co dodatkowo utrudnia zapalenia silnika bo masz na starcie przelane gazniki a potem przez chwile masz pustke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.