Skocz do zawartości

Z18XER termostat


Lukass186

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przy temperaturze zewnętrznej w okolicach 10'C temperatura płynu w trakcie jazdy waha się między 75-85'C. Bardzo wolno się podnosi. Odczytane z ukrytego menu. Na postoju i wolnym biegu dobija do 90'C. Wygląda mi to na strzelony termostat który stoi otwarty. Pytanie mam czy w przypadku uszkodzonego termostatu powinien na desce pojawić się jakiś błąd czy tylko mogę to sprawdzić po podpieciu kompa? A może tttm? Wcześniej pamiętam że temperatura wynosiła ok. 87'C.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakby co, sprawdź tą chłodnice jak się nagrzewa...

Do pracy mam 13km. Wracając auto osiągało 75'C jadąc ok 100km/h. Pod garażem podniosła się do 80'C.

 

Jeśli chodzi o chłodnice to była ciepła przy temp. 80' na wyświetlaczu. Wąż górny i dolny przy chłodnicy również ciepły, obydwa twarde.

 

Zastanawiam się czy to nie ma jakiegoś związku z brudnym płynem w zbiorniczku. Auto kupiłem w maju i w zbiorniczku wyrównawczym był zabrudzony płyn. W warsztacie kazałem sprawdzić czy nie dostają się spaliny ale niczego nie wybadali. Zlałem stary płyn i wlałem Borygo różowe. Po paru km znowu płyn się zrobił ciemny. Nie wiem czy to normalne z tym Borygo że tak ciemnieje. Od tamtej pory płyn nie ściemniał bardziej. Zrobiłem 5tyś km.

 

 

A jeśli chodzi o nagrzewanie chłodnicy to co sugerujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zlałem stary płyn i wlałem Borygo różowe. Po paru km znowu płyn się zrobił ciemny. Nie wiem czy to normalne z tym Borygo że tak ciemnieje. Od tamtej pory płyn nie ściemniał bardziej. Zrobiłem 5tyś km.

 

 

 

 

 

U mnie borygo lata w układzie już rok czasu i koloru nie zmieniło, dalej wygląda jak w dniu zalania.

Może poprzedni właściciel wsypał jakiś specyfik do uszczelniania układu chłodzenia i stąd ta zmiana koloru :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to termostat.to nie powinno wywalić jakiegoś błędu?

 

Sprawdź to co ci pisałem a wiec sposób nagrzewania się chłodnicy i będzie wiadomo czy to termostat.

Ale sprawdzenie zacznij od zimnego silnika, później np przy 50 stopniach, potem 70 stopniach. Chłodnica nie powinna nagrzewać sie wraz z płynem tylko powinna zrobić sie gorąca nagle jak otworzy sie termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.