mp79 Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Pacjent to corolla verso z silnikiem 1,8 VVT-i; instalacja STAG IV generecji. Po przełączeniu na LPG, zwłaszcza kiedy jest chłodno, silnik pracuje jeszcze przez chwilę normalnie, lecz później przez jakieś pół minuty, robi tak, jakby pracował nie na wszystkich cylindrach. Co jakiś czas zaświeca się wspomniana w tytule kontrolka; najczęściej w trasie, po odpaleniu na zimno i przejechaniu kilkunastu kilometrów, już na gazie. Gdy świeci się kontrolka (a właściwie trzy kontrolki, bo dwie zawsze jej towarzyszą), silnik pracuje już kulturalniej, również po przełączeniu na LPG. Niestety: kontrolki nie gasną same po jakimś czasie i trzeba zrobić reset, by je uspokoić; a potem, nie później niż po kilku dniach, sytuacja się powtarza, tj. znowu są, psujące komfort jazdy, żółte lampki na desce. Nadmienię, iż auto jest serwisowane w ASO i pojechałem z tą sprawą również do nich. Myślałem, że skroją mnie za przewody, świece itp.. O dziwo, nie stwierdzili żadnych błędów; powyższe części były zresztą nie tak dawno wymieniane i teraz nie ma takiej potrzeby. Problem jednak pozostał. Pojechałem więc do firmy, która tę instalację montowała - i która zresztą jest jej producentem! (Nadmienię, iż przed montażem stwierdzili, że nie ma przeciwwskazań i to już nie pierwsze takie auto, które zagazowują.) Oni też nie znaleźli jakichś istotnych błędów, więc w ramach gwarancji wymienili komputer i poradzili, żeby wymienić jednak świece, jeśli problem będzie się powtarzać. Szarpnąłem się na nowe świece; kontrolki jednak za jakiś czas ponownie rozbłysły. Macie jakieś pomysły, co jeszcze można zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Pytanie zasadnicze czy na PB jest to samo? Resetowałeś ECM i próbowałeś dłuższy czas pojeździć na PB? Jak tam kwestia luzu zaworowego? Chyba jest regulacja mechaniczna w tym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2015 czy na PB jest to samo? Na Pb95 jest OK. Jakichś dziwnych zachowań brak, a kontrolki, kiedy nie było jeszcze LPG, zapalały się sporadycznie i tylko przy temperaturach < 0°C. Odkąd jest instalacja LPG, z wiadomych powodów na benzynie się nie jeździ dłużej niż to konieczne. Resetowałeś ECM i próbowałeś dłuższy czas pojeździć na PB? Co rozumiesz przez "dłuższy czas"? Jak tam kwestia luzu zaworowego? Chyba jest regulacja mechaniczna w tym silniku Zgadza się. Panowie z ASO niedawno regulowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 a kontrolki, kiedy nie było jeszcze LPG, zapalały się sporadycznie i tylko przy temperaturach < 0°CJak coś złego dzieje się na noPB to będzie dziać się dużo intensywniej na LPG. Jak naprawisz samochód to nie będą pojawiały się problemy na LPG.Co rozumiesz przez "dłuższy czas"?Po resecie nastaw autoadaptacyjnych 50-60km. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 29 Października 2015 Udostępnij Napisano 29 Października 2015 Jakie są błędy , odczytywałeś? Jeśli wypadanie zapłonów ale tylko na gazie to się zainteresuj świecami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.