Skocz do zawartości

Kontrolka silnika


mp79

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to corolla verso z silnikiem 1,8 VVT-i; instalacja STAG IV generecji.

Po przełączeniu na LPG, zwłaszcza kiedy jest chłodno, silnik pracuje jeszcze przez chwilę normalnie, lecz później przez jakieś pół minuty, robi tak, jakby pracował nie na wszystkich cylindrach. Co jakiś czas zaświeca się wspomniana w tytule kontrolka; najczęściej w trasie, po odpaleniu na zimno i przejechaniu kilkunastu kilometrów, już na gazie. Gdy świeci się kontrolka (a właściwie trzy kontrolki, bo dwie zawsze jej towarzyszą), silnik pracuje już kulturalniej, również po przełączeniu na LPG. Niestety: kontrolki nie gasną same po jakimś czasie i trzeba zrobić reset, by je uspokoić; a potem, nie później niż po kilku dniach, sytuacja się powtarza, tj. znowu są, psujące komfort jazdy, żółte lampki na desce.

Nadmienię, iż auto jest serwisowane w ASO i pojechałem z tą sprawą również do nich. Myślałem, że skroją mnie za przewody, świece itp.. O dziwo, nie stwierdzili żadnych błędów; powyższe części były zresztą nie tak dawno wymieniane i teraz nie ma takiej potrzeby. Problem jednak pozostał. Pojechałem więc do firmy, która tę instalację montowała - i która zresztą jest jej producentem! (Nadmienię, iż przed montażem stwierdzili, że nie ma przeciwwskazań i to już nie pierwsze takie auto, które zagazowują.) Oni też nie znaleźli jakichś istotnych błędów, więc w ramach gwarancji wymienili komputer i poradzili, żeby wymienić jednak świece, jeśli problem będzie się powtarzać. 

Szarpnąłem się na nowe świece; kontrolki jednak za jakiś czas ponownie rozbłysły.

Macie jakieś pomysły, co jeszcze można zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czy na PB jest to samo?

Na Pb95 jest OK. Jakichś dziwnych zachowań brak, a kontrolki, kiedy nie było jeszcze LPG, zapalały się sporadycznie i tylko przy temperaturach < 0°C. Odkąd jest instalacja LPG, z wiadomych powodów na benzynie się nie jeździ dłużej niż to konieczne.


Resetowałeś ECM i próbowałeś dłuższy czas pojeździć na PB?

Co rozumiesz przez "dłuższy czas"?  :hmm:


Jak tam kwestia luzu zaworowego? Chyba jest regulacja mechaniczna w tym silniku

Zgadza się.  :ok: Panowie z ASO niedawno regulowali. :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a kontrolki, kiedy nie było jeszcze LPG, zapalały się sporadycznie i tylko przy temperaturach < 0°C

Jak coś złego dzieje się na noPB to będzie dziać się dużo intensywniej na LPG. Jak naprawisz samochód to nie będą pojawiały się problemy na LPG.

Co rozumiesz przez "dłuższy czas"?

Po resecie nastaw autoadaptacyjnych 50-60km.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.