Skocz do zawartości

Falujące obroty i werdykt ASO


bravasx

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

chciałem się z Wami podzielić informacją na ww. temat. Pacjent to focus mk2FL`08. Kupiłem go w kwietniu przy stanie 66kkm. Udokumentowany przebieg bo auto było kupione na firmę i od początku aż do sprzedaży serwisowane w Ursyn-Car w Wawie. Ja w maju założyłem instalację LPG Stag Qbox+ i zrobiłem nią do dziś nieco ponad 10kkm (łącznie zrobiłem jakieś 18kkm z hakiem). Parę dni temu zauważyłem że na luzie zaczęły świrować obroty, troszkę skakały do góry, ale częściej idą w dół, silnik się dusił. Niedługo potem zaświeciła się kontrolka silnika, więc podjechałem do ASO w Kielcach żeby zobaczyli o co kaman. Ich stanowisko i zakres czynności jakie przeprowadzili były takie: "Podłączyliśmy auto pod komputer, zdiagnozowaliśmy je, potem sprawdziliśmy ciśnienie w cylindrach i stwierdziliśmy że: na 4 cylindrze jest przedmuch, jest złe ciśnienie i okresowo co jakiś czas wypada zapłon na 4 cylindrze; jest problem z zaworem dolotowym. Sprawdziliśmy świece, przewody WN i cewkę - te elementy są w porządku i nie wymagają naprawy. Naprawić trzeba: wymiana szklanki (popychacza), uszczelek, śrubek i pierdyliona rzeczy + przy okazji wypadałoby wymienić rozrząd :)." Cena za przyjemność PO ZNIŻCE 2700 PLNów).

Powiedziałem że się zastanowię :), odebrałem auto, wydruk z komputera i pojechałem do serwisu, który specjalizuje się w fordach. Mechanik otworzył maskę, sprawdził te falujące obroty (faktycznie tak szarpały, że nawet widać było jak silnik skacze) po czym wymienił świece i kable WN. Efekt: obroty od razu wróciły do normy. Dodał jeszcze że wg niego w ASO nawet nie odkręcili tych świec. Jako dowód pokazał świecę z 4 cylindra. I tu zagwozdka: świeca właściwie nie miała elektrody (tej środkowej). Była tak upalona. Mało tego, osłonka z ceramiki wokół tej elektrody była uszkodzona (ukruszona) i latała luźno (jakby w ASO odkręcili świece to by to stwierdzili... chyba....)

Co ciekawe i mechanik i ASO byli w jednym zgodni: coś napier... na tą święcę tak, że upaliło jej elektrodę. Tylko co? Wtrysk od gazu? W ASO powiedzieli że jedną z przyczyn może być wtrysk który za dużo podaje gazu, mechanik też podniósł taki argument. Na gazie zrobiłem tylko 10 tysi, więc...? A jeśli nie wtryskiwacz gazowy to co, hm? Mieliście takie objawy w Waszych fordach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem no forach że to może być jeszcze przepustnica i/lub silnik krokowy. Póki co, po wymianie świec i kabli, silnik pracuje tak jak przed usterką.

Niby problem rozwiązany ale być może tylko doraźnie, więc zastanawiam się czy:

1. Świece były po prostu tak zużyte że jedna się (prawie) rozleciała - ja po kupnie auta świec nie wymieniałem, przyznaję, więc do wystąpienia usterki zrobiły 80kkm, na gazie 10kkm. Czy to dużo?


2. Jeśli jednak coś się działo w tym 4 cylindrze że świeca miała upaloną elektrodę (i pękniętą dolną część osłony) to pytanie co takiego?

 

jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.