chs Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Hej, szukam czegos stosunkowo niedrogiego w zakupie, niekoniecznie taniego w eksploatacji (spalanie <16l akcpetowalne ), do miasta na drugi samochod. z benzynowych w Ld i okolic (a nie chcialbym za duzo jezdzic w poszukiwaniach) za duzego wyboru nie ma, ale jest sobie taki Saab 93: http://allegro.pl/saab-93-9-3-2-0t-260km-2001-maptun-i5770408349.html domyslam sie, ze skoro auto wiekowe to swoje mogl juz dostac, nie szukam niebitego, a jedynie poprawnie zrobionego i prostego, natomiast nic nie wiem, i ciezko mi znalezc cos rzetelnego, o mechanice i silniku. zanim pojade ogladac, kilka pytan do Was - czy sa jakies typowe bolaczki tego modelu? na co szczegolnie zwrocic uwage przy ogledzinach? - silnik, to jak rozumiem, B205R, o odmie i dbaniu o olej czytalem (fabryczny zamiennik chyba istnieje?), pojawiaja sie rowniez glosy o problemach z panewkami, rozrzadem, ale ciezko oddzielic informacje czy chodzi o 93 II i/lub aero? cos jeszcze warto wiedziec o tych silnikach? - czy mozecie polecic kogos w Lodzi gdzie mozna by sie wybrac na sprawdzenie saab-a? na poczatek chyba tyle, wszelkie opinie i komentarze mile widzane pozdr Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 9-3 tzw OG. W latach początkowych miało b204 zaś później b205. O ile b204 jest pancerny - sam mam 900ng z tym silnikiem i mocą 300KM i wytrzymuje to bez problemu to takiej mocy przy b205 bym się obawiał. Mam 9-5 z b205 i czytając fora, udzielając sie na nich widzę, ze to tykajaca bomba. Jeżeli poprzedni właściciel dbał o wymianę oleju,odmy to powinno pojeździć. U siebie mam 280 tys km. Bez remontu i jeździ. W razie pytań zapraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chs Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 dzieki za informacje, wlasnie szukam opinii i co ciekawe, bywaja zupelnie skrajne: silnik nie do zabicia, silnik szczgolnej troski, wymiana rozrzadu to kapitalka itd. byc moze jak bedzie ladna pogoda i nie zniechece sie opiniami, to w weekend sprobuje obejrzec. pzdr P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Rozrząd z wymiana 1200 plus drugie tyle wymiana. Wytrzymuje jakieś 200 tys km. Tak mocnego auta za takie pieniadze bałbym sie kupować. Remont takiego silnika to spokojnie 5 tys zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.