pacior1 Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Witam, czy ktoś orientuje się jak zmierzyć prędkość obrotową w fiacie uno wykorzystując miernik, który oczywiście ma taką funkcje UT-107,Przede wszystkim gdzie podłączyć plus miernika a gdzie minus,jedyne możliwe to podłaczenie minusa do klemy minusowej aku, ale gdzie dokładnie podłączyć plus miernika??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Jeśli przy głowicy masz od razu cewki zapłonowe to pewnie do komputera, do wyjścia na obrotomierz, albo czujnika położenia wału korbowego... W starszych do cewki lub wyjścia z czujnika Halla w aparacie zapłonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Jeśli przy głowicy masz od razu cewki zapłonowe to pewnie do komputera, do wyjścia na obrotomierz, albo czujnika położenia wału korbowego... W starszych do cewki lub wyjścia z czujnika Halla w aparacie zapłonowym. Mam od razu cewke przy głowicy-tak zwana podwójna zespolona, montowana już chyba do końca produkcji,idą do niej 3 kable średniej grubości, natomiast próbowałem od czujnika położenia wału korbowego, do wtyczki czujnika dochodzą też 3 kabelki, czujnik jest magnetyczny, pod który kabelek mam się wpiąć igłą?próbowałem na żółty-plus miernika i minus miernika pod minus aku, ale coś powychodziło nie tak, znikało, potem 1 wyświetlało i tak na zmiane.Jak się wpiąć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Skoro czujnik ma 3 przewody, to zasilanie, masa i sygnał. Nie znam dokładnie który jest który, ale podłącz czarny przewód (COM) miernika na pewno gdzieś do masy samochodu (może być minus aku), a czerwony (jeśli z sygnałowym kablem czujnika nie dało rady, to najlepiej tak, jak w instrukcji miernika) do wyjścia na obrotomierz z ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Skoro czujnik ma 3 przewody, to zasilanie, masa i sygnał. Nie znam dokładnie który jest który, ale podłącz czarny przewód (COM) miernika na pewno gdzieś do masy samochodu (może być minus aku), a czerwony (jeśli z sygnałowym kablem czujnika nie dało rady, to najlepiej tak, jak w instrukcji miernika) do wyjścia na obrotomierz z ECU Spróbuje, jutro napisze,oczywiście według instrukcji miernika to co wyjdzie trzeba jeszcze pomnożyć przez 10...tak napisali.Przypuszczam że obroty jałowe unochoda 1.0 będą gdzieś około 600-700 na min...Czyli powinno na mierniku wyjść około 60-70-dobrze myśle?To wyjście na obrotomierz z ECU-gdzie go szukać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Obrotomierza ten model nie ma,próbowałem, wkuwałem się kolejno w3 przewody i kicha, jedynie w tym jednym na ułamek sekundy pojawiło się 1160, ale natychmiast znikneło i była wyświetlana 1...jakieś sugestie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 Ciężko mi stwierdzić, bo sam mam gaźnikowca i komputerem samochodowym się nie bawiłem i nie znam dokładnie kolejności kabli w kostce, ale nie wykluczone, że to jakiś wolny pin w kostce komputedra, z którego nie wychodzi żaden kabelek.Może ktoś bardziej obeznany we wtryskowcach by się odezwał jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 Ciężko mi stwierdzić, bo sam mam gaźnikowca i komputerem samochodowym się nie bawiłem i nie znam dokładnie kolejności kabli w kostce, ale nie wykluczone, że to jakiś wolny pin w kostce komputedra, z którego nie wychodzi żaden kabelek. Może ktoś bardziej obeznany we wtryskowcach by się odezwał jeszcze? W 1.4 z modułu cewki idzie przewód aż do tablicy zegarów, niezależnie od tego, czy ona zawiera obrotomierz, czy nie. Gdy przekladałem tablicę na taką z obrotkiem, nic nie trzeba było przekablowywać, wystarczyło podpiąć kostkk do tej nowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 eh... po 98roku masz kompa motronic pod maska. na necie jest rozpiska pinow. mozesz tez wykorzystac piny z licznika. wypinasz go. tam masz w jednej kostce w rzedzie trzy piny i jeden na brzegu. to sygnal obrotomierza. tylko nie pamietam jaka czestotliwosc (bodajze jak z cewki co dwa). znajdziesz tam tez plus i mase (kiedys tak podpinalem obrotek ale... plus z kontrolki swiatel wzialem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 8 albo 16 MHz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Żeby coś podsumować...mam szukać 3 pinowej kostki która jest za tablicą?Czy trzeba odkręcać tablicę, czy to jest pod nią?Ktoś napisał o przewodzie wychodzacym z cewki, może tam się wkuć igłą z miernikiem nastawionym na pomiar prędkości obrotowej, jeśli tak to w który przewód są 3 i wtedy czy nie spale sobie miernika???Tam jest olbrzymie napięcie...poprosze łopatologicznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2015 łopatologicznie to powiedz skąd jesteś, skontaktuj sie z najblizszym kumatym forumowiczem i wszystko w 5 minut bedzie zrobione/pokazane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Jestem z Konstancina,myśle że temat bym ogarnął gdybym wiedział czego szukać(ostatnio mierzyłem prędkość obrotową w nissanie micrze i wyszło git-tam jest akurat aparat zapłonowy-w ciągu 3 minut sprawdziłem, czyżby uniak był bardziej skomplikowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Jeśli miałbym się wkuć od tej cewki podwójnej zespolonej t w który z 3 przewodów, idą 3 takie grubsze niż standardowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 nie pamietam na 100% ale tam jest albo plus po stacyjce i dwa sygnaly albo plus po stacyjce, masa i sygnal (miernik i sprawdz sobie piny, bodajze srodek to sygnal) albo znajdz na internecie schemat, bosch mono-motronic ma 1.7 (pisze z tel to nie poszukam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Sytuacja jest taka że wkuwałem się kolejno w 3 przewody cewki tzw.podwójnej zespolonej,3 pinowej-przewód pomarańczowy-zasilanie 12V,przewód biały-powinien być sygnałowy z jednej części cewki, przewód fioletowy-sygnałowy z drugiej częsci cewki, masa pobierana poprzez obudowe która styka do korpusu.Podczas wkuwania do przewodu białego już poraz drugi pojawiły się iskry, wcześniej poleciał lekki dymek, podczas wkuwania do dwóch pozostałych nic,Dałem spokój, nie wiem skąd te iskry, jakieś zwarcie?Natomiast, próbowałem dostać się poprzez tablice z wyświetlaczami, odkręciłem torxem 2 śrubki, próbowałem ją wyjąć- coś ją trzyma w środku po wewnętrznej, wsadziłem ręke głęboko, tam jest chyba jakaś plastikowa zapinka- może coś w rodzaju plomby?Po złożeniu przestały mi podświetlać wskażniki-mam zupełnie ciemną tablice-musze to i tak rozebrać żeby to poprawić.Jeden z przedmówców zmieniał tablice-prośba o pomoc-przecież musze mieć podświetlenie, mam zerwać ten plastik?to chyba coś w rodzaju terytytki-tak mi się wydaje bo tego nie sposób zobaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Żeby wyjąć zestaw wskaźników, trzeba odpiąć linkę prędkościomierza. Zanurkuj pod dechę i wymacaj taką długą tulejkę przy samym zestawie na lince i dociskając linkę do zestawu, pociągnij za tulejkę i linka się odepnie. Wysłane z Pentagram Monster za pomocą Tapatalk 4.9.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 tak jak opisal kudłaty, to co wyczułes to linka predkosciomierza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Za pierwszym razem trochę ciężko ta linka schodzi, bo z długością nie zaszaleli i jest na styk, ale jakbyś na przyszłość potrzebował zaglądać do zegarów to za grosze z powodzeniem można wstawić trochę dłuższą - zdaje się od seicento, i wtedy spokojnie można wyjmować zegary bez nurkowania ręką od spodu a i zamontować ponownie jest dużo łatwiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 18 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Panowie udało się,trzymała linka prędkościomierza- białe plastikowe ustrojstwo z ząbkowaną końcówką która trzyma.Szacunek dla kolegi który wstrzelił się z podpowiedzią odnośnie podłączenia miernika do kostki za wyświetlaczem.Łącznie jest tam podłączonych 5 kostek.Jedna z nich od strony środkowej auta jest 4 pinowa-3 piny od strony prawej,przerwa czyli puste miejsce i czwarty pin-idący do niego zielony kabelek, tam podłączyłem plus miernika, minus miernika do minus klemy, auto na biegu jałowym, cyferki od razu wyskoczyły-było w granicach 890 po rozgrzaniu utrzymywało się cały czas 830 obr na min.Dodałem mocno gazu-podniosło się na 2600,i szybko gaz odpuściłem-zmalało do 790 i samoistnie wróciło na 830, czynność powtórzyłem-wyszło tak samo-super...Z ksiązki wiem że dla fire prędkość jałowa powinna być 850 obr/min, plus, minus 50.Tak więc pomiar zakończony powodzeniem.Ten kabelek zielony wychodzi z kompa Boscha, tak na 90 procent.Aha, praktyczna uwaga, Italiancy zrobili taką nakładke ścieżek prądowych-jakby gumową-łatwo ją przerwać podczas wyjmowania wtyczek a przerwana ścieżka to brak przepływu i już jakaś lampeczka nie świeci... Na marginesie 2 dni wcześniej mierzyłem prędkość obrotową nissana micry k11 1999r, i tam ta czynność jest znacznie prostsza-wystarczy się wpiąć w kabelek od wtyczki aparatu zapłonowego-3minuty po sprawie...No ale im trudniej tym satysfakcja większa-gdybym robił drugi raz to bułka z masłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 To dobrze, że się udało, a skoro masz kabelek do kostki przy zegarach podciagniety to może wstaw zegary z obrotkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 18 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Chyba już się na to nie zdecyduje, a właśnie nie wiesz gdzie można dostać, zakupić podkładki do regulacji luzów zaworowych-chciałbym to zrobić w najbliższym czasie-w sklepach moto chyba tego nie mają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 w sklepach moto to maja, jak i równiez w aso (cena nie jest zabójcza) ps. na licznikach w uno to ja zęby zjadłem :-) ps2. nie pamietam ktory to pin, ale w kompie jak zdejmiesz oslone wtyczki to kabel ma ten sam kolor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Chyba już się na to nie zdecyduje, a właśnie nie wiesz gdzie można dostać, zakupić podkładki do regulacji luzów zaworowych-chciałbym to zrobić w najbliższym czasie-w sklepach moto chyba tego nie mają... Spróbuj w zwykłym motoryzacyjnym, a jeśli nie mają to w pierwszej lepszej motoryzacyjnej hurtowni typu "inter cars" lub podobnej, jest tego trochę w ofercie: https://www.motointegrator.pl/szukaj/plytki-regulacyjne-luzu-zaworow-1070218/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 19 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Dziękuje wszystkim za podpowiedzi, zapraszam do przeczytania następnego mojego postu-sprawdzenie ciśnienia oleju-fiat uno 1.0 fire.Zamykam temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2015 Dodam tylko, że już zupełnie na koniec że podejście do odpięcia plastikowej tulejki prędkościomierza jest najlepsze gdy-kładziemy się na przednim siedzeniu, sięgamy prawą ręką od strony kluczyków pod spodem-i odciągamy od siebie-tak tulejka jest najlepiej dostępna-ja bez sensu intuicyjnie próbowałem leżąc na podłodze i dostając sie od spodu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.