Skocz do zawartości

GP 1.4 16V - kilka problemów


Majkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Czas powoli ogarnąć drobiazgi, które się nagromadziły i uprzykrzają użytkowanie Kropka.

  1. Wycieraczka szyby tylnej - jedyna metoda żeby włączyć ją, to albo wycieraczki przednie + wsteczny, albo spryskiwacz szyby tylnej. Uszkodzony przełącznik? Jak to się demontuje?
  2. Wycieraczka szyby tylnej żyje swoim życiem - ostatnio wiele deszczowych dni i objaw był taki, że podczas włączonych wycieraczek szyby przedniej czasem (ale nie zawsze) chodziła tylna. Czasami raz wytarła szybę, a czasami pracowała w trybie ciągłym.Obstawiam uszkodzoną wiązkę na łączeniu tylnej klapy z resztą budy - kable od ogrzewania już kiedyś lutowałem. A może to też coś w przełączniku zespolonym?
  3. Migacze - nie "odbijają". Też by wskazywało na wyrobienie się w przełączniku zespolonym. Miał ktoś tak? Do naprawienia?
  4. Zapalanie silnika - rano nie ma problemu, w ciągu dnia gorzej. Niezależnie od tego, czy jeżdżę na NoPb czy LPG objaw jest ten sam - trzeba dobrych kilka sekund "kręcić" rozrusznikiem żeby zaskoczył, a jak już zaskoczy, to i tak nie zawsze na dobre. Bywa tak, że popracuje niemrawo kilka sekund (a raczej potelepie się z 500 RPM) i zgaśnie. Świece wymieniłem, rozrusznik kręci żwawo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 i 3 sugeruje, że pasuje wymienić cały przełącznik zespolony.

Jeśli będziesz zmieniał - pomyśl czy nie warto dołożyć od razy opcji z tempomatem (jeśli jeszcze nie masz).

 

Wymiana przełącznika nie jest skomplikowana. Można zdjąć poduszkę bez robienia dziurek w kierownicy - czego ASO nie chce się robić.

Trzeba zdjąć poduszkę (dwie zapadki), odkręcić kierownicę, dwa plastiki na kolumnie kierownicy i przełącznik jest zamocowany jedną śrubką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 i 3 sugeruje, że pasuje wymienić cały przełącznik zespolony.

Jeśli będziesz zmieniał - pomyśl czy nie warto dołożyć od razy opcji z tempomatem (jeśli jeszcze nie masz).

 

Wymiana przełącznika nie jest skomplikowana. Można zdjąć poduszkę bez robienia dziurek w kierownicy - czego ASO nie chce się robić.

Trzeba zdjąć poduszkę (dwie zapadki), odkręcić kierownicę, dwa plastiki na kolumnie kierownicy i przełącznik jest zamocowany jedną śrubką.

 

Tempomatu nie mam, też o tym myślałem żeby wymienić przełącznik na taki z odpowiednią dźwignią :)

Pytanie tylko czym się sugorować szukając przełącznika, żeby nie kupić jeszcze większego szrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupować najtańszego?

Kupować od kogoś zaufanego?

Można odczytać nr części i tam jest data produkcji obok jak dobrze pamiętam. Młodszy -> mniejszy przebieg -> mniej zużyty....?

 

Choć gdybym wymieniał przełącznik, to serio szukał bym z tempomatem. Niestety przy tak słabym silniku (obecnie mam 191@400 i tutaj tempomat sprawdza się znakomicie) czasem jego używanie jest upierdliwe. Ale przy jeździe przez "wioski" gdzie 50 się ciągnie kilometrami - super sprawa.

 

I jeszcze jedna zaleta o której ciężko mi mówić. :blush:

Często ktoś mi wisiał na zderzaku (pomimo, a może przede wszystkim z powodu, przepisowej jazdy).

Włączenie tempomatu skutecznie studzi mój temperament do uciekania takiemu, co na zderzaku wisi :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.