Skocz do zawartości

Zapalanie na dwa


maaroo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwa problemy. 1.Z odpalaniem mojej bravki.Po dłuższym postoju np. po nocy auto odpala mi dopiero za drugim razem chyba że przy zapalaniu dodaje gazu to wtedy jakoś odpala.

2.Na drugim biegu przy obrotach 1500-2000 przy letkim dodawaniu gazu autko mi delikatnie szarpie.

Czy jest mi ktoś w stanie udzielić jakieś odpowiedzi na te dwa problemy?Będe bardzo wdzięczny!!!

_________________________________

Fiat Brava 1,2 16V 99r 70 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dwa problemy. 1.Z odpalaniem mojej bravki.Po dłuższym postoju np.

> po nocy auto odpala mi dopiero za drugim razem chyba że przy

> zapalaniu dodaje gazu to wtedy jakoś odpala.

> 2.Na drugim biegu przy obrotach 1500-2000 przy letkim dodawaniu gazu

> autko mi delikatnie szarpie.

> Czy jest mi ktoś w stanie udzielić jakieś odpowiedzi na te dwa

> problemy?Będe bardzo wdzięczny!!!

> _________________________________

> Fiat Brava 1,2 16V 99r 70 000

Oj przepraszam za moją nie uwagę.

Witam wszystkich użytkowników wspaniałych fiacików i oczywiście pozdrawiam wszystkich!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś odpowiedzieć czy miał może takie problemy z odpalaniem i co to było.

Przeglądałem poprzednie wiadomości ale tam są tylko podobne usterki.

Podpowiedzcie mi coś proszę bo nie mogę spać przez tę problem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kable i świece kiedy wymieniane ?

Dzięki za reakcje!!

Świece wymieniłem miesiąc temu a kabli nie ruszałem.Myślisz że to kable?To jest trochę dziwne ponieważ jak zapalam rano auto to tylko rozrusznik kręci i nic,przekręcam kluczyk drugi raz(praktycznie odrazu) i odpala bez problemu.Wygląda to tak jak by za pierwszym razem nie dostawał paliwa.W ciągu dnia jak jeżdze to odpala bez problemu(czasami są problemy)Chciałem wymienić filt paliwa ale ten model nie posiada.Niby te odpalanie w niczym nie przeszkadza ale jest bardzo denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dwa problemy. 1.Z odpalaniem mojej bravki.Po dłuższym postoju np.

> po nocy auto odpala mi dopiero za drugim razem chyba że przy

> zapalaniu dodaje gazu to wtedy jakoś odpala.

> 2.Na drugim biegu przy obrotach 1500-2000 przy letkim dodawaniu gazu

> autko mi delikatnie szarpie.

> Czy jest mi ktoś w stanie udzielić jakieś odpowiedzi na te dwa

> problemy?Będe bardzo wdzięczny!!!

Wsumie przyczyn może być wiele.

A lampka od wtrysku świeci czasem jak szarpie ?

Czy po zapaleniu autko chodzi normalnie czy przez chwilę

tez szarpie i jest bardzo zmulone ?

Poza błachymi powodami jak kable WN równie dobrze to może

być wtryskiwacz albo nawet i ECU.

Wszystko zalezy od tego czy auto nie zachowuje się czasami

dziwnie podczas jazdy. (np. czasem zgaśnie na jałowym, albo raz po odpaleniu chodzi równo a raz nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsumie przyczyn może być wiele.

> A lampka od wtrysku świeci czasem jak szarpie ?

> Czy po zapaleniu autko chodzi normalnie czy przez chwilę

> tez szarpie i jest bardzo zmulone ?

> Poza błachymi powodami jak kable WN równie dobrze to może

> być wtryskiwacz albo nawet i ECU.

> Wszystko zalezy od tego czy auto nie zachowuje się czasami

> dziwnie podczas jazdy. (np. czasem zgaśnie na jałowym, albo raz po

> odpaleniu chodzi równo a raz nie).

Lampka od wtrysku się nie zaświeca przy szarpaniu i nie jest zamulone.Ogólnie jak auto już odpali to juz póżniej działa idealnie - nie gaśnie,obroty nie skaczą a po wyłączeniu silnika odpala bez problemu.

Faktycznie czasami jak odpale rano auto to obroty skaczą z 1000 na 1500 i tak z 30 sekund.A czasami normalnoie na 1000 góra 1100 i pózniej na 800.

A co to jest ECU?

Czy jak udam się na diagnostykę silnika to coś wykaże co to może być?(tylko że wtedy silnik będzie rozgrzany a wtedy wszystko jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego , jak marchewka się nie zapala i obroty skaczą to doznałeś objawienia typowego dla silników 1.2 16V niezależnie czy OBD czy wcześniejszych. Zjawisko podobne w wymowie do zorzy polarnej dla XIX wiecznych żeglarzy, znak to ze należy przeczyścić przepustnicę na poczatek o czym pisałem post wcześniej. DOdatkowo należy wykonać procedurę autoadaptacji.

Wszystko na śmietniku. EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.