bielaPL Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Cześć Na wstępie. Z gazem miałem trochę do czynienia. W lanosie zakładałem, przez 40kkm działało w miarę ok (ale nie idealnie), potem sprzedałem. W bravo gaziarz nie ogarnął tjeta i zdjąłem gaz. Także doświadczenia bardziej w stronę negatywnych... ale... Mam Ci ja GV I z 2.5 V6 z 99r. Od pół roku śmigam, niewiele bo 500km miesięcznie. Na razie jest ok. W ciągu pół roku jednak zamierzam się przeprowadzić i zwiększyć dystanse. Mogę wrócić do jazdy fiatem bravo, ale suzuki mi się spodobało i daje mi więcej frajdy. Przebiegi byłyby roczne około 20-30kkm, przez jakieś 3 lata minimum, więc gaz szybko by się zwrócił (pb około 11 l by brał chyba w takich trasach). Tylko czy motor da radę? Na blacie 208 tys km a ile w rzeczywistości nie wiadomo. Silnik jeździ na półsyntetyku a i tak się troszkę poci. Dodatkowo z wydechu trochę kopci na biało i śmierdzi dosyć spalinami (bardziej niż z innych aut). Co byście koledzy zrobili na moim miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 ...Tylko czy motor da radę? Na blacie 208 tys km a ile w rzeczywistości nie wiadomo. Silnik jeździ na półsyntetyku a i tak się troszkę poci. Dodatkowo z wydechu trochę kopci na biało i śmierdzi dosyć spalinami (bardziej niż z innych aut)... Półsyntetyk to nie jest aż tak źle. Starsze autka na półsytnetyku robią po 500 kkm. Pocenie świadczy o wyciekach na zewnątrz, a Ciebie powinno interesować to co w środku. Biały dym to objaw nie tyle spalania oleju silnikowego (niebieski dym), a płynu chłodniczego. Przy czym przy Twoich przebiegach to według mnie normalne, tak jak masło pod korkiem gdy autko przejeżdża krótkie trasy. Co to znaczy śmierdzi więcej? Masz w nosie analizator spalin? Może te inne autka spełniają wyższe normy emisji spalin - wtedy taka sytuacja jest normalna. Sprawdź zawartość płynu chłodniczego w oleju silnikowym i jak wyszystko ok. to zakładaj lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Sprawdzić ciśnienie sprężania, jak równe na każdym cylindrze i w zakresie podanym przez producenta, a do tego płyn chlodniczy czysty to raczej UPG zdrowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.