magda11 Napisano 9 Marca 2016 Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Witam serdecznie po tak długiej przerwie.Żeby szybko Wam przybliżyć to napiszę, że w 2007 roku zaczynałem od bravolotka na tym forum. Międzyczasie cento, renia, a teraz powróciłem do FIAT. Kupiłem dużego Kropka z 2006r. Ale gdyby nie kłopoty to by nie było mnie tutaj.Pyt. 1dlaczego przy maksymalnym skręcie koła jest dźwięk jakby przeguby wyskoczyły z osi? Czy wszyscy tak mają, ten dźwięk i wibracje przecierającej się gumy opon....?Ponieważ wczoraj go zagazowałem instalacją 4 gen. kazałem przy okazji wymienić świece gazownikowi. Wzbraniał się skubany mówiąc mi, że nie poleca bo coś nie tak jest z gwintami.pyt. 2 Spotkaliście się z tym? pozdrawiam Grande Punto 1,2 8V 2006 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Ad. 1 Masz standardowe opony? Może opona trze o nadkole? Ad. 2 Jeśli chodzi o świece, nie wiem o co mechanikowi chodziło. Może że jest kiepski dostęp? Jak nie wykręcał świec to skąd wie że gwinty są kiepskie? Chyba że auto Ci serwisuje od dłuższego czasu i coś wcześniej spieprzył przy wymianie świec? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magda11 Napisano 10 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Mam standardowe opony, ale zaczepilem innego puntomaniaka i potwierdził, że u niego to samo przy maksymalnym skręcie. Co do świec, to mówił mi ten co gaz zakładał, że może wymienić ale na moje ryzyko. Tłumaczył to tym, że na szkoleniu mówili o przypadku punt gdzie nagminnie zrywaly się gwinty od świec przy wykręcaniu i wkręcaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Wychodząc z takiego założenia to lepiej nie wymieniać wg tego mechanika? Ja tam żadnych problemów nie mam u siebie w 1.2 16v z wymianą świec. Jedyny przypadek jaki miałem to w Tico że mi się gwint zerwał. A wymieniałem w różnych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Niestety to zależy od tego, czy świece były regularnie wymieniane, a przynajmniej wykręcane. Jeśli tak, to nie powinno być żadnego problemu z odkręceniem. I niestety podejście tego mechanika, moim zdaniem, to w prostej linii droga do zrywania gwintów - lepiej nie tykać bo się urwie.... ale kiedyś tą świecę trzeba będzie wymienić i co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Świece wymienialem sam w każdym pojeździe który miałem . ważne aby wykręcac na rozgrzanym silniku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magda11 Napisano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Pytałem w ASO i wymiana kosztuje 40zeta. Także nie będę się tym pierniczył. Jest za to drugi problem . Przez noc wyładowało mi nowiusieńki aku i nie wiem co może być przyczyną. Macie jakieś pomysły? Będę sprawdzał po kolei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Najlepiej miernik w dłoń wstawić w szereg między kleme minusowa akumulatora i przewód masowy, mierzyć prąd i wyciągać bezpieczniki i zobaczyć co tak dużo pobiera . W GP dużą częścią odbiorników steruje bodycomputer . po wyłączeniu zapłonu główny przekaźnik odciac powinien duże odbioru prądu takie jak św drogowe , mijania , ogrzewanie szyby . Jeżeli tak szybko doszło do rozładowania warto zobaczyć czy prąd nie ucieka np przez alternator z powodu uszkodzonej diody . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.