Skocz do zawartości

Co w zastępstwie Turanzy ER300 225/45R17 91W


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj przy zmianie na letnie zapadł wyrok na 1 oponę letnią. Bąbluje się. Nie dyskutuję, bo pół roku temu mocno przygrzmociłem prawą stroną o krawężnik przy niespełna 50km/h (dziękuję naszym drogowcom) ale to nieistotne..
1. jak rozumiem i mi powiedziano wymienia się 2 opony od razu na danej osi ?
2. Aktualnie letnie mają najeżdżone 44k km więc nie będę 4sztuk wymieniał a tylko 2 raczej...
3. Co polecacie jako następca Turanzy ER300 225/45R17 91W
a) bardzo mi się podoba twadość opon i pewność prowadzenia przy wyższych prędkościach więc celuję w coś bliźniaczego
b) nie podoba mi się zachowani na mokrym i tutaj chciałbym pogodzić ogień z wodą, czyli dobre w miarę na mokrym z zachowaniem dobrych cech z pkt a ..
c) FR - ochrona felg obowiązkowa wręcz przy moim "talencie" wink.png

Jeśli macie jakieś doświadczenia to dzielcie się, zapraszam smile.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w jednym aucie założone turanzy er300 jedna oś i hankook ventus prime 2 na drugiej osi. Hankook zdecydowanie lepszy na mokrej i na równi na suchej nawierzchni. W innym aucie miałem 2szt turanzy er300 i 2 szt potenzy re050a. Potenza lepsza na każdej nawierzchni, ale też dużo twardsza.

Tym samym autem jeździłem na hankook ventus s1 evo2. Opona twardsza od ventus prime 2, a przyczepność taka sama, więc polecam coś takiego. Ewentualnie pirelli p7 cinturato.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz w oko mi wpadły 2 nowości:

http://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop-sport-maxx-rt-2

http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-eagle-f1-asymmetric-3-225-45-r17-91-y-fp#106970779

Ich poprzednie wersje miały niezłe opinie,pogrzebie jeszcze coś na temat powyższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW: te starsze, gorsze , przy przednim napędzie to wrzucić na tył czy na przód?

Boję się czy mi nowe nie wyząbkują na tyle, to zawsze loteria (choć Er300 nie wyząbkowały ale pilnowałem przekładania co sezon tył-> przód) :hmm:

Jeżeli stare chcesz dojechać, a nowe założyć na tył, to przynajmniej co 6-7 kkm zamień tylne koła miejscami, prawe z lewym, żeby odwrócić nowym oponom kierunek toczenia. Civic lubi ząbkować opony.

Co do Twoich propozycji, Assimetric 3 podobno dobrze trzyma, ale jest miękka. Jak chcesz mieć fajne prowadzenie, to dmuchnąć ją do 2,6 bar, z kolei znając Goodyeara i ich tendencję do ząbkowania, bałbym się z nimi jeździć na tylnej osi w FWD.

Poprzedni Dunlop dobrze trzyma, dobrze się prowadzi, jest bardzo lekki, ale znika w oczach. Z nowym może być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stare chcesz dojechać, a nowe założyć na tył, to przynajmniej co 6-7 kkm zamień tylne koła miejscami, prawe z lewym, żeby odwrócić nowym oponom kierunek toczenia. Civic lubi ząbkować opony.

Co do Twoich propozycji, Assimetric 3 podobno dobrze trzyma, ale jest miękka. Jak chcesz mieć fajne prowadzenie, to dmuchnąć ją do 2,6 bar, z kolei znając Goodyeara i ich tendencję do ząbkowania, bałbym się z nimi jeździć na tylnej osi w FWD.

Poprzedni Dunlop dobrze trzyma, dobrze się prowadzi, jest bardzo lekki, ale znika w oczach. Z nowym może być podobnie.

Te dunlopy ..które bys mi polecił do foki 2 bluresporanse czy sport max .Jazda głównie w mieście..ewnentualnie pirelli p7?conti contak 5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dunlopy ..które bys mi polecił do foki 2 bluresporanse czy sport max .Jazda głównie w mieście..ewnentualnie pirelli p7?conti contak 5?

Do normalnej jazdy blueresponse (nie mylić jazdą emerycką). P7 też jest dobrą oponą, conti natomiast do normalnej jazdy premium contact 5, bo sport contact 5 to już do szybkich przelotów się nadaje. Generalnie blueresponse i conti pc5, to ten sam poziom bezpieczeństwa, tylko w conti po 3 latach zrobi się dość twarda guma i zacznie mniej kleić oraz lekko hałasować (pirelli ma podobnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do normalnej jazdy blueresponse (nie mylić jazdą emerycką). P7 też jest dobrą oponą, conti natomiast do normalnej jazdy premium contact 5, bo sport contact 5 to już do szybkich przelotów się nadaje. Generalnie blueresponse i conti pc5, to ten sam poziom bezpieczeństwa, tylko w conti po 3 latach zrobi się dość twarda guma i zacznie mniej kleić oraz lekko hałasować (pirelli ma podobnie).

A eficengrip?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A eficengrip?

W modelu Performance (zależy od rozmiaru) postawiłbym na równi z blueresponse. Nie jeździłem osobiście, ale znam kogoś, kto wiem jak jeździ i chwali.

Tak dla uporządkowania, marki premium mają bieżniki do normalnej, bezpiecznej jazdy, z nastawieniem na kompromis między komfortem, trwałością i bezpieczeństwem oraz bieżniki do ostrzejszej jazdy, raczej bez kompromisu, z nastawieniem głównie do przyczepności. Przykłady:

Michelin - Primacy 3 i Pilot Sport 3 / 4

Goodyear - Efficientgrip Performance i Eagle F1 Assimetric 3

Dunlop - Blueresponce i Sport Maxx RT

Bridgestone - Turanza ER300 / T001 i Potenza RE050A / S001

Hankook (to też jest marka premium) - Ventus Prime 2 / 3 i Ventus S1 evo / evo2

Pirelli - P7 Cinturato i P Zero

Od tych sześciu producentów można brać w ciemno w zależności od użytkowania auta oponę dobrą i że tak nazwę, oponę bezkompromisową.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem. W Marei przejechałem na nich ok 20 kkm, w Stilo też miałem ponad 20 kkm i chwilę jeździłem na szerszych turanzach w BMW. Zawsze było cicho.

 

To u mojej mamy nawet jak te opony były nowe to od poczatku były dosyć głośne  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.