poziomek Napisano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Dzisiaj przy zmianie na letnie zapadł wyrok na 1 oponę letnią. Bąbluje się. Nie dyskutuję, bo pół roku temu mocno przygrzmociłem prawą stroną o krawężnik przy niespełna 50km/h (dziękuję naszym drogowcom) ale to nieistotne..1. jak rozumiem i mi powiedziano wymienia się 2 opony od razu na danej osi ?2. Aktualnie letnie mają najeżdżone 44k km więc nie będę 4sztuk wymieniał a tylko 2 raczej...3. Co polecacie jako następca Turanzy ER300 225/45R17 91Wa) bardzo mi się podoba twadość opon i pewność prowadzenia przy wyższych prędkościach więc celuję w coś bliźniaczegob) nie podoba mi się zachowani na mokrym i tutaj chciałbym pogodzić ogień z wodą, czyli dobre w miarę na mokrym z zachowaniem dobrych cech z pkt a ..c) FR - ochrona felg obowiązkowa wręcz przy moim "talencie" Jeśli macie jakieś doświadczenia to dzielcie się, zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2016 Miałem w jednym aucie założone turanzy er300 jedna oś i hankook ventus prime 2 na drugiej osi. Hankook zdecydowanie lepszy na mokrej i na równi na suchej nawierzchni. W innym aucie miałem 2szt turanzy er300 i 2 szt potenzy re050a. Potenza lepsza na każdej nawierzchni, ale też dużo twardsza. Tym samym autem jeździłem na hankook ventus s1 evo2. Opona twardsza od ventus prime 2, a przyczepność taka sama, więc polecam coś takiego. Ewentualnie pirelli p7 cinturato. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 BTW: te starsze, gorsze , przy przednim napędzie to wrzucić na tył czy na przód? Boję się czy mi nowe nie wyząbkują na tyle, to zawsze loteria (choć Er300 nie wyząbkowały ale pilnowałem przekładania co sezon tył-> przód) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Teraz w oko mi wpadły 2 nowości: http://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop-sport-maxx-rt-2 http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-eagle-f1-asymmetric-3-225-45-r17-91-y-fp#106970779 Ich poprzednie wersje miały niezłe opinie,pogrzebie jeszcze coś na temat powyższych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 BTW: te starsze, gorsze , przy przednim napędzie to wrzucić na tył czy na przód? Boję się czy mi nowe nie wyząbkują na tyle, to zawsze loteria (choć Er300 nie wyząbkowały ale pilnowałem przekładania co sezon tył-> przód) Jeżeli stare chcesz dojechać, a nowe założyć na tył, to przynajmniej co 6-7 kkm zamień tylne koła miejscami, prawe z lewym, żeby odwrócić nowym oponom kierunek toczenia. Civic lubi ząbkować opony. Co do Twoich propozycji, Assimetric 3 podobno dobrze trzyma, ale jest miękka. Jak chcesz mieć fajne prowadzenie, to dmuchnąć ją do 2,6 bar, z kolei znając Goodyeara i ich tendencję do ząbkowania, bałbym się z nimi jeździć na tylnej osi w FWD. Poprzedni Dunlop dobrze trzyma, dobrze się prowadzi, jest bardzo lekki, ale znika w oczach. Z nowym może być podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Jeżeli stare chcesz dojechać, a nowe założyć na tył, to przynajmniej co 6-7 kkm zamień tylne koła miejscami, prawe z lewym, żeby odwrócić nowym oponom kierunek toczenia. Civic lubi ząbkować opony. Co do Twoich propozycji, Assimetric 3 podobno dobrze trzyma, ale jest miękka. Jak chcesz mieć fajne prowadzenie, to dmuchnąć ją do 2,6 bar, z kolei znając Goodyeara i ich tendencję do ząbkowania, bałbym się z nimi jeździć na tylnej osi w FWD. Poprzedni Dunlop dobrze trzyma, dobrze się prowadzi, jest bardzo lekki, ale znika w oczach. Z nowym może być podobnie. Te dunlopy ..które bys mi polecił do foki 2 bluresporanse czy sport max .Jazda głównie w mieście..ewnentualnie pirelli p7?conti contak 5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Te dunlopy ..które bys mi polecił do foki 2 bluresporanse czy sport max .Jazda głównie w mieście..ewnentualnie pirelli p7?conti contak 5? Do normalnej jazdy blueresponse (nie mylić jazdą emerycką). P7 też jest dobrą oponą, conti natomiast do normalnej jazdy premium contact 5, bo sport contact 5 to już do szybkich przelotów się nadaje. Generalnie blueresponse i conti pc5, to ten sam poziom bezpieczeństwa, tylko w conti po 3 latach zrobi się dość twarda guma i zacznie mniej kleić oraz lekko hałasować (pirelli ma podobnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Miałem w jednym aucie założone turanzy er300 jedna oś i hankook ventus prime 2 na drugiej osi. Hankook zdecydowanie lepszy na mokrej i na równi na suchej nawierzchni Zauważyłeś, że Turanza to dosyć głośna opona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Do normalnej jazdy blueresponse (nie mylić jazdą emerycką). P7 też jest dobrą oponą, conti natomiast do normalnej jazdy premium contact 5, bo sport contact 5 to już do szybkich przelotów się nadaje. Generalnie blueresponse i conti pc5, to ten sam poziom bezpieczeństwa, tylko w conti po 3 latach zrobi się dość twarda guma i zacznie mniej kleić oraz lekko hałasować (pirelli ma podobnie). A eficengrip? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Zauważyłeś, że Turanza to dosyć głośna opona? Nie zauważyłem. W Marei przejechałem na nich ok 20 kkm, w Stilo też miałem ponad 20 kkm i chwilę jeździłem na szerszych turanzach w BMW. Zawsze było cicho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 A eficengrip? W modelu Performance (zależy od rozmiaru) postawiłbym na równi z blueresponse. Nie jeździłem osobiście, ale znam kogoś, kto wiem jak jeździ i chwali. Tak dla uporządkowania, marki premium mają bieżniki do normalnej, bezpiecznej jazdy, z nastawieniem na kompromis między komfortem, trwałością i bezpieczeństwem oraz bieżniki do ostrzejszej jazdy, raczej bez kompromisu, z nastawieniem głównie do przyczepności. Przykłady: Michelin - Primacy 3 i Pilot Sport 3 / 4 Goodyear - Efficientgrip Performance i Eagle F1 Assimetric 3 Dunlop - Blueresponce i Sport Maxx RT Bridgestone - Turanza ER300 / T001 i Potenza RE050A / S001 Hankook (to też jest marka premium) - Ventus Prime 2 / 3 i Ventus S1 evo / evo2 Pirelli - P7 Cinturato i P Zero Od tych sześciu producentów można brać w ciemno w zależności od użytkowania auta oponę dobrą i że tak nazwę, oponę bezkompromisową. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Zamówiłem Dunlop - Blueresponce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Nie zauważyłem. W Marei przejechałem na nich ok 20 kkm, w Stilo też miałem ponad 20 kkm i chwilę jeździłem na szerszych turanzach w BMW. Zawsze było cicho. To u mojej mamy nawet jak te opony były nowe to od poczatku były dosyć głośne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.