Ariibyd Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Chodzi o C4 Picasso I generacji Siema. 1. Skrzynia biegów, te automaty występowały w dwóch rodzajach, bać się któregoś czy przy normalnym użytkowaniu będą OK? 2. Skrzynia manualna 5 biegów, tylko taka występowała? Wystarczy tych biegów na trasę? 3. Tylne zawieszenie C4GP ma jakieś tam miechy, jak to się sprawuje i czy jest awaryjne. 4. Jak z elektryką/elektroniką w tych autach - też taka kapryśna jak w renault? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Siema. 1. Skrzynia biegów, te automaty występowały w dwóch rodzajach, bać się któregoś czy przy normalnym użytkowaniu będą OK? 2. Skrzynia manualna 5 biegów, tylko taka występowała? Wystarczy tych biegów na trasę? 3. Tylne zawieszenie C4GP ma jakieś tam miechy, jak to się sprawuje i czy jest awaryjne. 4. Jak z elektryką/elektroniką w tych autach - też taka kapryśna jak w renault? pozdrawiam MOŻE tak zacznij od generacji o którą pytasz ? I 2006-2013 czy II -2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariibyd Napisano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 MOŻE tak zacznij od generacji o którą pytasz ? I 2006-2013 czy II -2013 Już poprawiłem, mój błąd, chodzi o pierwszą generację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Chodzi o C4 Picasso I generacji Siema. 1. Skrzynia biegów, te automaty występowały w dwóch rodzajach, bać się któregoś czy przy normalnym użytkowaniu będą OK? 2. Skrzynia manualna 5 biegów, tylko taka występowała? Wystarczy tych biegów na trasę? 3. Tylne zawieszenie C4GP ma jakieś tam miechy, jak to się sprawuje i czy jest awaryjne. 4. Jak z elektryką/elektroniką w tych autach - też taka kapryśna jak w renault? pozdrawiam Ad.1. automat jest tylko jeden AISIN AM6, do tego zautomatyzowany manual MCP z którym są przeboje, zebrał w sobie problemy "kosztowe" tradycyjnej skrzyni - sprzęgło i dwumasa, a do tego ten robot ma swoje himery. reasumując jeśli nie manual to tylko pełny automat Ad.2. są i 5, są i 6 biegowe. Ad.3. Tylko wersje "exclusive" mają sprężyny tylne w postaci miechów pneumatycznych, a jak z nimi bywa ? różnie ja nie miałem żadnych problemów, pierwsza wymiana przy prawie 4 latach i ponad 158000 km, ale byli tacy którzy wymieniali już w 2-3 roku i poniżej 100000 km. Niemniej jest to wg mnie część eksploatacyjna i trzeba się liczyć z jej wymianą. Przeciągnięcie uszkodzonych miechów, odbija się na kompresorze. Wg mnie komfort nieporównywalny ze zwykłym "in plus" dla miechów, no i to samopoziomowanie Ad.4. ŻADNYCH problemów, w zasadzie grupa PSA nie miewa takich problemów jak Reno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariibyd Napisano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Ad.1. automat jest tylko jeden AISIN AM6, do tego zautomatyzowany manual MCP z którym są przeboje, zebrał w sobie problemy "kosztowe" tradycyjnej skrzyni - sprzęgło i dwumasa, a do tego ten robot ma swoje himery. reasumując jeśli nie manual to tylko pełny automat Ad.2. są i 5, są i 6 biegowe. Ad.3. Tylko wersje "exclusive" mają sprężyny tylne w postaci miechów pneumatycznych, a jak z nimi bywa ? różnie ja nie miałem żadnych problemów, pierwsza wymiana przy prawie 4 latach i ponad 158000 km, ale byli tacy którzy wymieniali już w 2-3 roku i poniżej 100000 km. Niemniej jest to wg mnie część eksploatacyjna i trzeba się liczyć z jej wymianą. Przeciągnięcie uszkodzonych miechów, odbija się na kompresorze. Wg mnie komfort nieporównywalny ze zwykłym "in plus" dla miechów, no i to samopoziomowanie Ad.4. ŻADNYCH problemów, w zasadzie grupa PSA nie miewa takich problemów jak Reno OK. troszkę wiedzy dobiłeś do już zassanej z internetu - dzięki. To może jeszcze, jak najszybciej/najprościej rozpoznać jaka skrzynia siedzi - podobno wizualnie po zdjęciach się nie da. Widzę, że większość ogłoszeń z manualnymi skrzyniami jest 5, daje to radę (w mieście na pewno) w trasie, jak spalanie? Co do zawieszenia z tyłu w C4GP to myślałem, że wszystkie mają miechy, komfort wiadomo, że bez porównania będzie ale jak się ma usuwanie usterki (wymiana miecha) cenowo, zabije mnie czy nie? O kompresorze czytałem, że nie lubi jak ma intensywnie pracować i przy nieszczelności szybko padnie. Problemy elektryczne, ich brak to duży plus. pozdraiwam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 To może jeszcze, jak najszybciej/najprościej rozpoznać jaka skrzynia siedzi - podobno wizualnie po zdjęciach się nie da. Da się, było wiele razy pisane. W 99% ogłoszeń na Otomoto/Allegro ma zaznaczone skrzynia automatyczna. To bzdura. Trzeba popatrzeć na zdjęcie dźwigni zmiany biegów przy kierownicy. Jeśli widać 4 położenia RNAM (A jak "automatic") to jest syfna skrzynia MCP. Jeśli widać 5 położeń PRNDM (P z takim zawijasem, D jak "drive") to jest klasyczny hydraulik. Niestety tych drugich ze świecą w stogu siana szukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariibyd Napisano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Da się, było wiele razy pisane. W 99% ogłoszeń na Otomoto/Allegro ma zaznaczone skrzynia automatyczna. To bzdura. Trzeba popatrzeć na zdjęcie dźwigni zmiany biegów przy kierownicy. Jeśli widać 4 położenia RNAM (A jak "automatic") to jest syfna skrzynia MCP. Jeśli widać 5 położeń PRNDM (P z takim zawijasem, D jak "drive") to jest klasyczny hydraulik. Niestety tych drugich ze świecą w stogu siana szukać... A, no właśnie, dzięki za trafne uwagi, ale wiadomo jak jest ze zdjęciami z ogłoszeń, a większość traktuje te dwie skrzynie jako automat i tak je opisuje w ogłoszeniu. No i właśnie tych prawdziwych automatów jak na lekarstwo....... dzięki za odzew pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 A, no właśnie, dzięki za trafne uwagi, ale wiadomo jak jest ze zdjęciami z ogłoszeń, a większość traktuje te dwie skrzynie jako automat i tak je opisuje w ogłoszeniu. No i właśnie tych prawdziwych automatów jak na lekarstwo....... dzięki za odzew pozdrawiam Dodatkowo aisin AM6 NIGDY nie występował z 1.6 HDi a MCP nigdy nie występowało z 2.0 HDi 163. Niestety w 2.0 HDi 138 i 150 to loteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariibyd Napisano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Dodatkowo aisin AM6 NIGDY nie występował z 1.6 HDi a MCP nigdy nie występowało z 2.0 HDi 163. Niestety w 2.0 HDi 138 i 150 to loteria Ooooooo fajna podpowiedź..... dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Ooooooo fajna podpowiedź..... dzięki pozdrawiam Tylko 2.0 HDi 163 to taki "bielszy kruk" od 2.0 HDi z aisin'em w ogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.