szalonykon Napisano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 Witam, Dzisiaj rano jeszcze palił. Po obiedzie chciałem pojechać w plener a tu nic. Silnik kręci i kręci ale nie pali. Podłączyłem opel scanner i tu pokazało mi dwa błędy: P0130 - O2 - otwarty obwód, P0300 - Injection fuel valve. Wykasowałem je, ale silnik dalej nie chciał zapalić. Sprawdziłem przekaźnik pompy wszystko OK, natomiast na świecach brak iskry. Więc sprawdziłem cewkę - była OK. Został mi tylko czujnik położenia wału. Odpiąłem wtyczkę, posprawdzałem miernikiem wszystko Ok. I próbuję zapalić silnik a tu cyk i chodzi. Czy mogło być tak że ta wtyczka nie łączyła?. I tu mam jeszcze dodatkowe pytania odnośnie Opel scanner: 1) Czy pokaże on błąd jak będzie coś nie tak z czujnikiem położenia wału? 2) Co to błędy P0130 i P0300?. Dodam, że jak silnik zaczął pracować po jakimś czasie znów pojawił się błąd P0130 3) Jest taka zakładka Actuator test w której jest punkt dotyczący przekaźnika paliwa. To znaczy,że tym testem mogę sprawdzić przekaźnik paliwa? 4) Czy istnieje dokładna instrukcja Opel scannera Dzięki i pozdrawiam Astra G kombi x16szr+LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 Czy mogło być tak że ta wtyczka nie łączyła? Mało prawdopodobne, ale mogło tak być. 1. Tak, ale nie każdą usterkę. 2. 0130 - uszkodzenie w obwodzie sondy lambda. Możliwe powody to: padnięta sonda, brak ciągłości kabla sygnałowego itp. Trzeba zrobić pomiary. 0300 - wypadanie zapłonów. Przyczyn może być bardzo dużo i nie warto się nim przejmować, skoro się nie powtórzył . 3 - Tak. 4 - Istnieje pewnie instrukcja ogólna, ale to jakie są dostępne opcje i jak się diagnozuje poszczególne elementy zależy od modelu samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Czy mój samochód ma bezpiecznik od pompy paliwa?. Na forach jedni mówili że istnieje, inni że nie. Jak jest naprawdę. Ja sam nie mogłem go u siebie znaleźć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Bezpiecznik od pompy jest w podłużnej skrzyneczce w komorze silnika. Trzeci od brzegu, 20A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 5 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 Jeśli dalej masz kłopoty z odpaleniem, jak zagrzany, to ośmielę się podejrzewać kompa silnika. Był temat, chyba w 2012 roku, a ja to przechodziłem niedawno. Komputer zregenerowany, szejset w plecy, auto chodzi jak złoto. U mnie akurat się to objawiało błędem przekaźnika pompy paliwa, żeby odjechać trzeba było go zewrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.