Skocz do zawartości

Mazda 3 - pali jak smok


caliber2001

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie nasza trójka nabiera coraz większego apetytu na paliwo, na początku było to około 12 litrów na 100 km co wydaje się jeszcze do zaakceptowania przy mojej ciężkiej nodze i zawsze włączonej klimatyzacji, ale ostatni bak z wynikiem 17 to już chyba przesada. Jakie mogą być tego powody? Silnik 2.0 N/A, manual, przebieg około 120kkm (75tyś mil), rocznik 2006 pre-lift. Filtr powietrza czysty, oleju trochę bierze, ale na bieżąco kontrolowany.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam motor u siebie 2.0 LF-DE 146hp

 

U mnie spalanie w normie - ok 12l LPG/100km przy prędkościach <130 km/h. powyżej tego idzie w górę, ale ja mam wyższe auto.

U mnie jest tylko problem z wypadaniem zapłonu na 3-cim cylindrze - mechanik zgania na gazownika że to wina źle ustawionego programu na LPG, gazownik zgania na świecę lub cewkę (świece nowe). Po za drganiem na jałowym innych niedogodności z tym związanych nie dostrzegam.

 

pod komputer podpinałeś?

Zobacz czy któryś wtrysk nie leje za bardzo, 

Jak wyliczyłeś te 17l/100? może ten ostatni raz był bardziej w mieście niż w trasie i na niskich biegach głównie?

Ile tego leju Ci bierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas na fuelly mam spalanie, jazda tak samo czyli w zasadzie tylko miasto ale względnie szybkie miasto, jak sprawdzić wtryski? Torque po OBD da rade?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

E: olej 0.2-0.3L/1000km, Castrol Edge 5w30

Edytowane przez caliber2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozumiem ze air/fuel ratio? Lambda na jalowym chodzi po calym wykresie, w czasie jazdy 0.6 do 0.9, czyli z tego co rozumiem to bogato. Do tego jeszcze przedni hamulec zaczął strasznie puszczać, jutro jade sprawdzić oO

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sie dobrze wyraziłem - takie napięcia pokazuje na wykresie Torque w czasie jazdy. Zatrzymujac sie potrafi zostać na poziomie 0.9V a potrafi spaść w okolice 0.0. Sonda padnięta może dawać takie objawy?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.