KTB Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 Niedawno wymieniałem rozrząd. po jakichś 3kkm zaczął wyskakiwać błąd z sygnalizacją miganiem kontrolki świec żarowych. Nie miałem czasu jechać do mechanika w zeszłym tygodniu, żona cały czas potrzebuje to auto. Kiedy wyskakuje błąd wlącza się tryb awaryjny, nie można przekroczyć 2000rpm. Po nagrzaniu silnika wyłączeniu i zapaleniu na nowo błąd ustępuje. Z tego zachowania wnioskuję, że nie jest to raczej źle podłączony przy wymianie przewód itp. W innym warsztacie, gdzie nie mieli czasu wspomnieli, ze to może być związane z różnymi błędami np. EGR. Bać się? Czy mogli coś spieprzyć z rozrządem? Auto jak nie ma błędu jedzie jak bozia przykazała, spalanie ideał, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Cieszę się niezmiernie, że temat wzbudził takie zainteresowanie! Podobno mam szczęście, że EGR odezwał się dopiero po 184kkm. Komplet z chłodnicą podobno 1500 + wymiana, ale może ktoś ma dojście do tańszego, acz nowego? Czasem za granicą bywało taniej niż u nas. Czy ktoś wie, dlaczego numer części dla silnika CAYC, jest również podawany dla silnika CAYB (czyli 90KM), a nie jest podawany dla silnika CAYA (75KM). Czy tam jest inne rozwiązanie? Nie chcę na razie myśleć o blokowaniu programowym, raczej zgodziłbym się na obniżkę mocy (autem teraz jeździ głównie żona). Pozdrawiam aktywne forum VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Cieszę się niezmiernie, że temat wzbudził takie zainteresowanie! Podobno mam szczęście, że EGR odezwał się dopiero po 184kkm. Komplet z chłodnicą podobno 1500 + wymiana, ale może ktoś ma dojście do tańszego, acz nowego? Czasem za granicą bywało taniej niż u nas. Czy ktoś wie, dlaczego numer części dla silnika CAYC, jest również podawany dla silnika CAYB (czyli 90KM), a nie jest podawany dla silnika CAYA (75KM). Czy tam jest inne rozwiązanie? Nie chcę na razie myśleć o blokowaniu programowym, raczej zgodziłbym się na obniżkę mocy (autem teraz jeździ głównie żona). Pozdrawiam aktywne forum VW. Silnik, który posiadasz jest identyczny konstrukcyjnie z wersja 90 KM i 105 KM, różnią się tylko softem. Co do drogi postępowania w przypadku EGR to masz 3 wyjścia. 1. Zaślepienie i usunięcie z programu EGR-a 2. Zakup używanego regenerowanego za około 500-600 zł. 3. Wymiana na nowy za 1600 zł. Pierwszych dwóch tematów nie zgłębiałem, ale czytałem że to działa. Co do mocy to podobno bez problemu można podnieść moc z tych 75 KM do 105. Pierwszych dwóch tematów nie zgłębiałem, ale czytałem że to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Co do mocy to podobno bez problemu można podnieść moc z tych 75 KM do 105. Dzięki za odpowiedź. Mój błąd, nie podałem typu silnika. Ja mam 105KM, wiem, ze to też można podnieść Chodzi o to, że 75KM (tak sądząc z oferowania części przez sprzedawców) albo nie ma tego zestawu EGR-a, albo nie występuje w nim ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Aktualizacja: Wybrałem wymianę, okazało się, że jeden ze sprzedawców oprócz kompletu, rozmontowuje chłodniczki i zawory i sprzedaje osobno. Ponieważ chłodniczki uszkadzają się tylko kiedy auto ma wypadek, a przerzucenie to 6 śrub, zdecydowałem się kupić zawór i wymienić, żeby przywrócić stan poprzedni. Daje to oszczędność ok 700zł w stosunku do rabatowej ceny wymiany całości na nowy (ok. 1800zł w ASO). Wolę robić w ASO, bo nawet dobry mechanik, do którego jeżdżę z różnymi autami, ocenił, że to mu chyba cała dniówka zejdzie (EGR jest z tyłu silnika, nad katalizatorem itd.), a ASO mówi że 3-4 godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.