Pablo353 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 No więc mam taki problem z ładowaniem. Odpalam zimne auto, sprawdzam miernikiem na klemach i mam następujące ładowanie: - wszystko wyłączone 14.1 - światła 14.06 - pełne obciążenie 13.8 - 13.9 I to by było wszystko ok, ale wystarczy jak silnik popracuje 5 minut, troszkę się nagrzeje i napięcie wygląda następująco - wszystko wyłączone 14.0 - światła 13.8 - światła i wentylator na max 13.5 - pełne obciążenie 12.7 - 12.9 (przy dodaniu gazu rośnie tak do ok. 13.5) - pełne obciążenie + chłodnica 12.5 Przy odpalaniu nie spada poniżej 11.0 Kontrolka nie zapala się ani na chwilkę. Sprawdzałem różne kombinacje raz bez wentylatora, bez ogrzewania tylnej szyby itp. zawsze systematycznie spada do ok 12.9 i nieważna jest kolejność w jakiej to wszystko załączam. Wlazłem pod auto sprawdzam napięcie na alternatorze różnica gdzieś 0.1 na plus oczywiście (więc to chyba nie wina kabli). Ale i tak przeczyściłem klemy, wszystkie styki od masy jakie znalazłem, zero poprawy. Byłem przekonany, że to alternator (regulator napięcia) więc wczoraj wymieniłem na "nowy" regenerowany od magneti marelli i jedyny plus to nastąpiła cisza bo tamten już szumiał dość wyraźnie, napięcie niestety bez zmian. Pasek oczywiście wymieniony na nowy. Akumulator Varta 44ah kupiony 4 miesiące temu. Teraz lato więc to nie problem, ale przyjdzie zima i będzie bida. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną takiego spadku? Aha seicento ze wspomaganiem i el szybami jeśli to jakaś różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackobik Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Kto zajmuje się regeneracją regulatorów napięcia? :-D Tak poważnie, to jeżeli pod pełnym obciążeniem masz 12.9 to jest ok. Wartości powyżej, powiedzmy, 12.2 są wystarczające pod obciążeniem. Jeżeli będzie to Cię drażnić - spróbuj wymienić na nowy regulator. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo353 Napisano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Oczywiście chodziło mi o regenerowany alternator, nie sam regulator A co do napięcia to czytałem, że nie powinno spaść poniżej 13.5, ale nie wiem może seicenta tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackobik Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Może się akurat trafił felerny regulator, bywa... Nie jest drogi, a wymiana - na podnośniku czy też w kanale - prosta. Spróbuj jeśli sprawa będzie Cię gryzła ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Mysle ze ładowanie masz Ok u mnie kiedys jak miałem oryginał MM to woltomierz wskazywał 14,2-14,4 bez obciązenia ale jak zmieniłem na Denso nówka nie regenerowany to jest max 14V a pod obciążeniem światła dmuchawa na 1 czasami wycieraczki to jest tak miedzy 13-13,5 momentami na wolnych obrotach np na swiatłach przy właczonym radiu i wzmaku to i poniżej 13 spadnie . jeżdze juz na tym altku 3 lata a aku ma 5 lat i nic mu nie jest wiec ładowanie uwazam za dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.