Skocz do zawartości

Co moze piszczec przy ruszaniu?


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

Zagladnij do sprzęgła.poczatki końca łożyska. Jeszcze kilkaset km lub parę tysięcy i będziesz zmieniał wszystko. W tej chwili sprzęgło jest do odreagowania a do wymiany łożysko.

Jak juz to rozpolowic to chyba trzeba i sprzeglo po tych 140 000 wymoenic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trzeba? To wtedy łatwo zweryfikować. Z drugiej strony po co wyrzucac dobrą jeszcze tarczę i sprawny docisk. Wystarczy wlozyc nowe lozysko za 100 czy 200 niz wszystko za 400 lub 600.

Jak bedzie skrzynia zrzucona to stan sprzęgła latwo sprawdzić.

U mnie lozysko zaczęło pisczec delikatnie podczas traski. W następnym tygodniu i kilkuset kilometeach przebiegu z docisku zostały strzępy.

No chyba że coś innego Ci piszczy. Pasek i napinacz sprawdzales? Koło pasowe na wale korbowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trzeba? To wtedy łatwo zweryfikować. Z drugiej strony po co wyrzucac dobrą jeszcze tarczę i sprawny docisk. Wystarczy wlozyc nowe lozysko za 100 czy 200 niz wszystko za 400 lub 600.

Jak bedzie skrzynia zrzucona to stan sprzęgła latwo sprawdzić.

U mnie lozysko zaczęło pisczec delikatnie podczas traski. W następnym tygodniu i kilkuset kilometeach przebiegu z docisku zostały strzępy.

No chyba że coś innego Ci piszczy. Pasek i napinacz sprawdzales? Koło pasowe na wale korbowym?

tak się naprawiało w latach 80-tych ale nie teraz. rozumiem że jak wymieniasz klocki ham. to tez pojedynczo tylko ten który jest zużyty. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie tak wymieniam klocki hamulcowe. Do tego łażę po znajomych i zbieram te które "jeszcze mogą być" . Potem je szlifuję żeby wlazły w zacisk.

Nie umiesz czytać? Wyraźnie piszę " łatwo zweryfikować" . Jak masz sprzęgło na wierzchu to łatwo zweryfikować jego stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zmieniałem sprzęgło w komplecie w trzech autach. Starych autach. Robilem to sam w przydomowym garażu.

I po tych doświadczeniach stwierdzam tylko że absolutnie podstawą jest weryfikacja części. Pomijam to ze latwiej i niejednokrotnie taniej kupic dedykowany komplet sprzęgła niz jego pojedyncze elementy.

Kolega pisze o przebiegu ok 140 000 km. Znowu na podstawie doswiadczen stwierdzam że docisk i tarcza beda jeszcze w dobrym stanie. Przynajmniej powinny być zdatne do uzytku jeszcze drugie tyle.

Wiec jeslinokazalo by się że te sa ok warto zalozyc nowe łożysko do tego zadbac o wymianę innych elemwntow jak widelki jezeli tam sa takowe czy tuleja prowadzaca łożysko.

Znam tez kilka osób co kupili drogie sprzęgło do tego mechanik skroil za robocizne a na nowe elementy typu widelki czy tuleja brakło. W niedlugim czasie rozbierali wszystko jeszcze raz.

W tych przypadkach brakło tego najwazniejszego: weryfikacji stanu elementow sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.