romano11 Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Powitać Jak w temacie: w poniedziałek i wtorek wziąłem bolid na warsztat, ponieważ cierpiał na zmęczeniowe samoczynne skrócenie sprężyn przedniego zawieszenia (wg forum marki bardzo częsty przypadek) - wyglądało to dość paskudnie: Zastosowałem nowe sprężyny + zestaw p/pyłowy z odbojnikiem. Przed wymianą dało się odczuć lekkie ściąganie na prawo - po puszczeniu kierownicy po kilkunastu metrach już jechałem w stronę pobocza Regulacji pochylenia koła nie ma i nie ma możliwości nawet minimalnej zmiany połączenia zwrotnica/amortyzator. Całość sprawiała wrażenie nieruszanej, więc obawiałem się skrzywionego wahacza, amortyzatora, wybitej tulei met-gum, ew. wspawanej ćwiartki do pracy zawiasu nie mam uwag, cisza i spokój, jak na tę klasę pojazdu Inspekcja wzrokowa niczego nie wniosła... Kolumny z nowymi sprężynami mocowałem do nadwozia, wypośrodkowując ich położenie z jednoczesnym dociskaniem w górę wahacza lewarkiem. Dzisiaj, ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, stwierdziłem, że bolid przestał ściągać a już byłem skłonny umawiać się na kontrolę geometrii zawieszenia. Tak się chciałem podzielić dobrą nowiną w sumie nie wiem, co naprawiłem, ale jest OK Dziękuję za uwagę i dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Ulozylo sie cos w gniezfzie otworach. Dokrec teraz to co zes ruszal z odpowiednimi Nm i mozesz otwierac kapsel:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Kolumny z nowymi sprężynami mocowałem do nadwozia, wypośrodkowując ich położenie z jednoczesnym dociskaniem w górę wahacza lewarkiem To poduszki nie mają swoich "prowadzeń/gniazd", że trzeba bawić się jakimś lewarkiem W fabryce chyba tak nie składali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 To poduszki nie mają swoich "prowadzeń/gniazd", że trzeba bawić się jakimś lewarkiem Poduszki mają wystające śruby M8, w nadkolu masz trzy otwory. Otwory mają pewną "tolerancję" (bo są np. fi 10) i jak włożysz kolumnę, to jest wyraźny luz promieniowy. Jedną ręką ruszałem kolumną, starając się ustawić ją - nazwijmy to - w pozycji neutralnej, a drugą podkręcałem lewarek. Im bardziej podkręcałem, tym luz robił się mniejszy, no ale to mnie akurat nie dziwi dziwi mnie to, że zrobiłem dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 To Uno? U mnie są w poduszce są stożkowe bolce prowadzące, które trafiają na odpowiednie otwory w nadkolu więc centruje się samoczynnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 To Uno? Nie, to fiesta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.