Skocz do zawartości

Wymiana listwy wtryskowej, szarpanie


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

od jakiegoś dłuższego czasu borykałem się z szarpaniem na LPG w zakresie obrotów 1500-2500obr/min, przykładowo hamuje ze względu na przeszkode na drodzę redukuje do 2 puszczam sprzęgło startuje z pułapu ~1500obr./min wciskam "gaz do dechy" i czuje lekkie poszarpywania a nie raz konkretnie szarpnie. Jak się rozpędzam powoli problem jest mniej dosadny ale też się pojawia. Po hamowaniu silnikiem podobnie. Udałem się na regulacje do mojego gazmen-a, jeździliśmy z 20min próbował robić korekty na mapach bez rezultatu, Stwierdził że ze strony instalacji wszystko jest ok. Instalacja to :

 

- sterownik Stag 4 Eco

- wtryskiwacze Valtek 3 Ohm czerwone

- reduktor Tomassetto At09

 

aha, silnik Fiata 1.2 16v 80KM. Instalacja przejechane 93kkm i nie było nic robione poza drobnymi regulacjami i wymianami filtrów FL co 10kkm filtr Czaja FL01, FC co 30kkm.

NA takich ustawieniach dotychczas jeździłem i problemów nie było, załącznik 1. Poczytałem trochę lektury na temat strojenia lpg i itp i dowiedziałem się że przy takich ustawieniach mnożnik jest za duży no i mapy się nie pokrywają.

Pogrzebałem trochę w sieci, postanowiłem się zabrać sam za problem. Na wstępie przed regulacjami i wymianą listwy zamontowałem nowe świece i cewke z NGK, kable WN mają 25kkm podmieniałem je bez rezultatu. Aha pojeździłem trochę na PB ~100km i zdarzały się szarpnięcia ale bardzo rzadko i myślałem że mapa PB się trochę rozjechała. Wymieniłem listwę na AC W02, rozwierciłem dyszę wstępnie na 2mm. Wężyki skróciłem pomiędzy wtryskami a wkrętkami z 22cm do 15cm. Ciśnienie na reduktorze ustawiłem 1,2Bar-a, przy niższym mnożnik mi wychodził >1,6. I tak po kalibracji mnożnik wyszedł tak jak na załączniku 2. Na załączniku zebrana jest mapa PB. Po tym kilkukrotnie zbierałem mapy PB jak i LPG na ściśle określonym odcinku, jadąc w ten sam sposób. Odcinek prosty, bez większych pochyleń i łuków. W pierwsza stronę jechałem na każdym określonym odcinku 3 bieg kolejno 50,70,90km/h. Z powrotem tak samo. Zdarzyło mi się po testach że mapy były bardzo blisko siebie. Ale po dojechaniu do domu ~20km mapa LPG ulegała zmianie. Przykładowo to co udało mi się zgrać, obrazuje załącznik 3. zaraz po testach. Po przejechaniu ok 5km dużymi wzniesieniami mapa LPG wyglądała jak na załączniku 4. Szarpanie jednak dalej występuje. I tak się zastanawiam, czy to jest kwestia regulacji jeszcze czy problem leży gdzie indziej? Skoro na starej mapie auto jeździło bez problemu?

 

Dziś zauważyłem, po podpięciu programu Stag-a i po przejechaniu 50km na PB ciśnienie na reduktorze wynosiło 1,7Bar-a? Jest to możliwe skoro nic nie regulowałem od ostatnich ustawień? Może reduktor puszcza podciśnieniem lpg? Auto z rana odpala bez problemów. Ja już sam nie wiem co jest grane :facepalm:

 

post-166700-0-99084100-1479317488_thumb.png

post-166700-0-12185600-1479317699_thumb.png

post-166700-0-91382900-1479318025_thumb.png

post-166700-0-86098200-1479318124_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ciśnienie na reduktorze urosło podczas jazdy na PB jest normalne i tym się nie przejmuj. Skoro jest ciśnienie to znaczy że nigdzie nie "schodzi".

Prawidłowe ustawienia dla staga 4 to początek mnożnika na 1.2 i koniec na 40.. Według tego co piszesz i robiłeś to masz za małe dysze i powinieneś spróbować rozwiercić je na 2.1 . Ale dysze 2.2 miałem w lacetti , który miał prawie 110 KM i ciśnienie miałem podobne czyli 1.1~1.2 .  

Pobaw się ciśnieniem , zmniejszaj / zwiększaj , dojdziesz kiedy będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś chyba udało mi się opanować problem, wyczyściłem przepustnice i podmieniłem kable WN. Najlepsze jest to że ok 2 tyg temu też podmieniałem przewody WN na te same i poprawy nie było. Grunt że auto nie szarpie. Przeregulowałem instalacje jeszcze raz i wyszło mi tak jak na poniższym załączniku 1. Na razie jest w porządku :oki: . Mnożnik na początku 1.4, jestem tego świadom ale właśnie nie mam wiertła 2,1 czy też 2,2mm. W najbliższym czasie jak tylko znajdę takie wiertło to doreguluje instalacje. Po wrócenia do domu ~15km terenem górzystym  z odcinka testowego mapa lpg minimalnie mi się rozjechała jak na zał. 2. W takim wypadku jeśli naniosę korektę mnożnika nie kasując mapy lpg to mapa z czasem się przestawi pod nowy przebieg mnożnika?

post-166700-0-06605500-1479421244_thumb.png

post-166700-0-45159800-1479421253_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze, że podmieniłeś kable. Na poprzednich screnach z programu widać, że kropki są rozsiane daleko od linii map. Po tym można się zorientować, że coś nie tak jest z układem zapłonowym. Na obecnych screenach widać znaczącą poprawę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, kropki teraz nie są tak rozsiane jak na starym setup-ie :oki: I na zimnym silniku zaraz po przełączeniu jest o wiele lepiej niż na starych Valtekach. Ten problem na zimnym silniku miałem chyba od ~40-50kkm. Zgłaszałem problem gazmenowi, ale nie mógł sobie z tym poradzić. Pewnie listwa nie wyrabiała przy niskich temperaturach. Temat pewnie znał, tylko mnie zbywał ze względu na gwarancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.