Dumbl Napisano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 Cześć. Czy ktoś z forumowiczów montował dodatkowe odpowietrzenie skrzyni korbowej? Sporo czytałem na temat odm. Wiele osób robi dodatkową wentykacje skrzyni zwłaszcza gdy przyrost mocy jest duży. Wiele osób tutaj na forum ma 100% i wiecej KM w swoich turbawkach z tad moje pytanie do was. Osobiscie myślę aby odpowietrzenie z góry puścić przez OCT i dodatkowo zrobić otwór w bloku który byłby podłączony przez zawór odpowietrzajacy a stamtąd do drugiego OCT. Oczywiście oba zbiorniki pójdą przed T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Ja mam zrobione odpowietrzenie skrzyni korbowej. Na etapie robienia spływu do turbo wspawałem sobie króciec z gwintem 1/8' z drugiej strony miski powyżej poziomu oleju, i mam to podłączone wężykiem teflonowym fi 8 z OCT. U mnie jest to wystarczające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dumbl Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 A OCT przed turbo masz? Ja chce zrobić w bloku troche powyżej miski. Robie kapitalke silnika więc mam pełny dostęp. rafi278 a nie chcesz puscic tego przez zawór odpowietrzajacy? One puszczaja tylko w tedy gdy w skrzyni pojawia sie nadciśnienie i ma to sens. I tak góre będzie ciągnąć z racji drożej OCT. Zastanawiam sie tylko z jakiego auta zaporzyczyc taki zawór(Ford,WV). I czy jeśli zawór połącze do OCT to czy nie będzie popuszczał gdy pojawi się podciśnienie w zbiorniku? Ktos miał w rękach taki zawór? On jest ponoć jednokierunkowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Po co Tobie zawór? Dodatkowo, nie ma sensu powrót z oct do dolotu - bez tego pozbywasz się syfu, który zalegnie w dolocie. Mądra, spora puszka na OCT (1l minimum) i spuszczanie z niej szlamu co jakiś czas w zupełności przy turbo Tobie wystarczą i załatwią wszystkie problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dumbl Napisano 31 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Fakt doczytałem że zawór można sobie podarować. Co do podpięcia pod dolot jest to niesłychanie istotne! W przeciwnym razie nie można mówic o w pełni działającej odmie. Wiem że jest wiele teorii na ten temat. W seryjnych silnikach nie ma takiego problemu i można by to olać nie mniej w silnikach doladowanych ma to znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2017 Fakt doczytałem że zawór można sobie podarować. Co do podpięcia pod dolot jest to niesłychanie istotne! W przeciwnym razie nie można mówic o w pełni działającej odmie. Wiem że jest wiele teorii na ten temat. W seryjnych silnikach nie ma takiego problemu i można by to olać nie mniej w silnikach doladowanych ma to znaczenie. Istotne w jakim sensie? Multum aut, które na przestrzeni lat robiłem nie miały podpinanej odmy do dolotu. Nie miało to znaczenia, czy na czy doładowany. Problemów nigdy nie było, poza koniecznością opróżniania zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.