Skocz do zawartości

Silnik gasnie ok 10-15 sekund po odpaleniu 1.9 JTD 8v


cacum3

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

 

Nadeszły mrozy a z nimi poważny problem - drugiego dnia mrozów, po tygodniowej przerwie uruchomiłem auto (świece zagrzane kilka razy, sprzęgło wciśnięte). Zakaszlał i zaczął prace nierówno, z falującymi obrotami. Dodałem gazu (pod 2 tysiące) kilka razy i przestał falować. Oskrobałem szyby, zmiotłem śnieg i pojechałem. W baku miałem około 5 litrów ropy. Pojechałem tam i z powrotem i znowu tam (na stację po 15 litrów). Rano (mrozy w nocy około 14 stopni) silnik znowu powtórzył swoją nierówna pracę ale sam wyrównał. Postałem na wolnych 3 minuty, żeby olej dotarł tu i ówdzie. Ruszyłem osiedlową uliczką a po 300 metrach silnik zgasł. Próbowałem go uruchomić - każda próba to kręcenie na sucho. Zepchnąłem na miejsce postojowe. Kręcę i odpala, komputer pokazuje check engine, ale silnik pracuje 10 - 15 sekund i gaśnie. I znowu żeby silnik odpalił trzeba czekać około minuty. Na obudowie filtra paliwa (w tym pierścieniu) jest ropa (akurat zbliża mi się przegląd i wymiana).

Podczas tych krótkich chwil pracy, silnik po dodaniu gazu wchodzi na obroty tak jak normalnie. 

W kazdym razie przy -7 zarżnąłem akumulator. Naładowana bateria przy wczorajszych plus 2 stopniach nie zmienił nic. No poza tym, że silnik za 3 razem pracował ok 20 sekund, jednak po dodaniu gazu za chwile zgasł.

 

 

Będę zabierał go na hol do warsztatu niebawem, ale czy ktoś wie co mnie może czekać? Wtrysk, smok, pompa paliwa, zapchany filtr paliwa, złej jakości ropa, niektórzy pisali gdzieś o czujniku położenia wału (ale ten wariuje jak jest ciepły silnik) tudzież przekaźnik pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kup zwykły kabel vag kkl z przełącznikiem i fes/mes podłącz się i przeczytaj co go boli. Możliwe że map sensor na kolektorze powoduje takie dolegliwości (zasyfiony czujnik lsibstancja oleisto-smolowata) . bez z czytania błędów nic nie zasugeruje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kup zwykły kabel vag kkl z przełącznikiem i fes/mes podłącz się i przeczytaj co go boli. Możliwe że map sensor na kolektorze powoduje takie dolegliwości (zasyfiony czujnik lsibstancja oleisto-smolowata) . bez z czytania błędów nic nie zasugeruje ...

Mam kabel, musze zmusić swój laptop z win 10 do współpracy z fiatecusan i kablem (kwestia portów)  mam taki kabel - http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmus przeczytaj błąd . jeżeli swiruje map sensor możesz zrobić taki myk. Odepnij wtyczkę od niego i zapał auto. Jeżeli bez rezultatów. To trzeba szukać dalej. Mi jakw 1.9 16v swirowal czujnik map. To swirowal kaszkal pluł przy odpaleniu po czym gasł aż odpiolem wtyczkę i wtedy ECU parametry brało z pieci. Nie da się jeździć bez map sensora - taka uwaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmus przeczytaj błąd . jeżeli swiruje map sensor możesz zrobić taki myk. Odepnij wtyczkę od niego i zapał auto. Jeżeli bez rezultatów. To trzeba szukać dalej. Mi jakw 1.9 16v swirowal czujnik map. To swirowal kaszkal pluł przy odpaleniu po czym gasł aż odpiolem wtyczkę i wtedy ECU parametry brało z pieci. Nie da się jeździć bez map sensora - taka uwaga

Czy Kolega mógłby nieco jaśniej - z mus? Co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.