PiterCC Napisano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Witam.Panowie doradźcie co zrobić. Sej 1.2 8v. Silnik ze sieny, przebieg niby 215k km w tej chwili. Zaczął kopcić strasznie na niebiesko i śmierdzi bardzo olejem. Zużycie oleju wyniosło jakieś 1l-1.5l na 700km. Moc spadła, był moment że przed kopceniem v max wyniósł 130km/h tylko. Stało się to nagle, i dziwnym trafem po wymianie oleju ( 10w40 GM ). Kompresja mierzona wczoraj średnio wyszła 12.5 bara z odchyłką 0.5 bara. Świeca pierwsza od rozrządu zarzygana olejem i strasznie czarna. Reszta czyste. Ubytków płynu chłodzącego nie zauważyłem. Czy trafną diagnozą jest pęknięty pierścień lub pierścienie ? Jeśli tak, to na ile możliwe jest że cylinder jest już porysowany ?Remontować blok czy kupić drugi, lub założyć jakiś inny od innego silnika który będzie pasował ( i czy będzie sens ) ? Przy wymianie pierścieni panewki trzeba też nowe ? Orientacyjny koszt roboty tego bloku ?Wybaczcie za duża ilość pytań, ale nie wiem narazie co zrobić. A nie chce nic robić na wariackich papierach. A i jeszcze, głowica jakieś 14k km temu była robiona. ( UPG, szlif zaworów, szlif gniazd zaworowych, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wałka, płytki i luzy na zaworach ). Dziś troche więcej informacji. Więc tak: Odma drożna jest, jakieś małe ilości "majonezu" w odmie. Talerzyk nad przepustnicą zarzygany olejem jak cholera. Dolot czysty, filtr też czysty. Hmm, kompresja mierzona typowo na zimnym. Pierwszy od rozrządu 7bar !! Pozostała reszta równo po 12.5 bar. Wcześniej kilka godzin temu odpalony żeby przejechać bliżej domu, przy odpaleniu piękna niebieska chmurka. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Raczej zdajesz sobie sprawę że bez zdjęcia czapki nikt nic Ci nie wywróży, choć wszystko wskazuje że chyba któryś pierścień dał d.. Jeśli gładzi nie porysował to (a nie musiało się tak stać) to nie będzie tak kosztowo Stan panewek łatwo ocenić po zdjęciu, nie muszą iść na wymianę zwłaszcza że tych silnikach to słabych nie należą, ale pierścienie wymieniłbym na wszystkich tłokach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterCC Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Wiem, wiem że bez zdjęcia czapki nic dokładnie nie wiadomo, ale chciałem się chociaż coś troche dowiedzieć mniej więcej zanim za co kolwiek się zabiore. Nie orientujesz się jak to koszt wymiany pierścieni ? Bo sam nie wiem czy to zrobie, przyznam się że dołu to akurat nigdy nie rozbierałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 ja kupowałem u tego Pana, nie jest to majątek http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-fiat-1-2-punto-brava-siena-i6404657601.html robota trudna nie jest, ale z pierścionkami dość delikatnie trzeba się obchodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cars Napisano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 "Hmm, kompresja mierzona typowo na zimnym. Pierwszy od rozrządu 7bar !! Pozostała reszta równo po 12.5 bar. " Wskazuje pierścionki tego tłoka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterCC Napisano 28 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Niestety jednak pierścionki. Ściągłem głowice i w cylindrze tyle oleju jakby się z kieliszka wlało... Wymieniam blok na inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.