pablus2002 Napisano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2018 W odstępie tygodnia czasu dwukrotnie zaświeciła mi się kontrolka silnika - kod błędów P0134 , P0136. Silnik pracuje równo, spalanie nie wzrosło. W przeciągu półtora roku taka sytuacja miała dwukrotnie miejsce, przeważnie w momencie przyspieszania ale bardzo spokojnego. Błąd kasowałem, dość długo nic się nie działo i za jakiś czas to samo. Pytanie czym to może być spowodowane? Czy może to być sonda lambda, a może jakaś nieszczelność w układzie wydechowym? Od czego powinienem zacząć by wyeliminować ta przypadłość/usterkę. Astra H 1,6 115KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2018 15 minut temu, pablus2002 napisał: Pytanie czym to może być spowodowane? Jeśli dzieje się podczas przyspieszania to np. niewyrabiającą pompą paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2018 Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić co pokazują obie sondy w różnych warunkach i obciążeniach silnika. Obejrzyj też dolot od przepływomierza do kolektora, zwłaszcza harmonijkową część, czy nie jest pęknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablus2002 Napisano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 10 godzin temu, Orochimaru napisał: Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić co pokazują obie sondy w różnych warunkach i obciążeniach silnika. Masz może prawidłowe wskazania/wartości dla obydwu sond gdy sa sprawne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2018 Pierwsza sonda ma oscylować w zakresie ok 0,2-0,8V tym szybciej im większe są obroty. Podczas przyspieszania z gazem w podłodze, ma trzymać się ok 1V, a przy hamowaniu silnikiem - ok 0V. Druga sonda tak samo, z tym że po drodze jest katalizator, który (jeśli jest zdrowy) znacznie wygładza zmiany napięcia. Podczas jazdy sonda daje mniej więcej stałe napięcie, najlepiej powyżej 0,5V. Przy ostrym przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem - reaguje tak jak pierwsza sonda (z nieznacznym opóźnieniem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.