Skocz do zawartości

Sprawdzenie poprawnosci działania cewki zapłonowej w 1,6 16V


kris74

Rekomendowane odpowiedzi

Wtyczka z trzema pinami :

276931943-1Zdj%EAcie003%281%29.jpg

1- przewód koloru zielono-białego - impulsy z elektronicznego urządzenia sterujacego wtryskiem i zapłonem na 1 i 4 cylinder

2- przewód koloru szaro-czarnego (szaro-brązowego) - zasilanie 12V

3- przewód koloru biało-czarnego - impulsy z elektronicznego urządzenia sterujacego wtryskiem i zapłonem na 2 i 3 cylinder

Sprawnośc cewki możemy wykonać za pomocą omomierza

Mierząc opornośc między pinami 1-2 i 2-3 opornośc powinna być ok.1,7-1,9 om

Uzwojenie generujące WN (punkty 4 i 5 ) powinno mieć oporność ok. 9,7-9,9 kom

Inne wartości lub ich brak sugerują przerwanie lub uszkodzenie mierzonych uzwojeń.

Pomiary takie idzie wykonać dla cewek w silnikach 1,2 ale czy oporności będą takie same to niewiem.

Tam do każdej cewki przychodzi zasilanie i impulsy z kompa.

Można podwiesić w MANUALE zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtyczka z trzema pinami :

> 1- przewód koloru zielono-białego - impulsy z elektronicznego

> urządzenia sterujacego wtryskiem i zapłonem na 1 i 4 cylinder

> 2- przewód koloru szaro-czarnego (szaro-brązowego) - zasilanie 12V

> 3- przewód koloru biało-czarnego - impulsy z elektronicznego

> urządzenia sterujacego wtryskiem i zapłonem na 2 i 3 cylinder

> Sprawnośc cewki możemy wykonać za pomocą omomierza

> Mierząc opornośc między pinami 1-2 i 2-3 opornośc powinna być

> ok.1,7-1,9 om

> Uzwojenie generujące WN (punkty 4 i 5 ) powinno mieć oporność ok.

> 9,7-9,9 kom

> Inne wartości lub ich brak sugerują przerwanie lub uszkodzenie

> mierzonych uzwojeń.

> Pomiary takie idzie wykonać dla cewek w silnikach 1,2 ale czy

> oporności będą takie same to niewiem.

> Tam do każdej cewki przychodzi zasilanie i impulsy z kompa.

> Można podwiesić w MANUALE

a ja Ci powiem, że tak sprawdzenie "na sucho" może się na nic nie przydać. Moja cewka padła w ten sposób, że po wyjęciu oporności były idealne a problemy pojawiały się dopiero podczas pracy czyli pod dużymi napięciami. I stąd ciężko było zdianozować przyczynę dlaczego auto słabo jeździ... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.