Darcolo Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Witam. Od jakiegoś miesiąca cieknie lekko w okolicach koła pasowego (SC 1.1 mpi). W związku z tym mam kilka pytań przygotowawczych przed walką z wyciekiem. Może to być misa olejowa (na łuku)- i w związku z tym: a) jakie loctite zastosować- coś sobie przypominam, że 5910 jest odpowiednie, ale nie mam pewności; b) ile tego szczeliwa potrzeba na solidne wklejenie (wystarczy 50 ml czy kupić więcej?); c) wkleić starą misę czy lepiej szarpnąć się na nówkę i wkleić od razu nówkę?, d) jeżeli cieknie przez uszczelniacz na wale, to muszę odkręcić śrubę od koła rozrządu a nie jestem pewien jaki ma ona gwint- normalny czy też lewy?; e) po unieruchomieniu koła i wału jak lepiej tę śrubę (od koła rozrządu) będzie szarpnąć- ręką czy elektrycznym kluczem udarowym? f) jeżeli o coś nie zapytałem a powinienem- dajcie znać- każda rada mile widziana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guttek Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Ja używam reinzosil, musisz dać taki grubszy pasek żeby po skręceniu delikatnie wycislo,delikatnie ;]. Jezeli miska jest nie zgnita i nie pokrzywisz jej przy demontazu to smialo mozesz ja wkleic. Jak miske bedziesz mial odkrecona, wyczysc smoka i przy okazji sprawdz oring. Gwint na kole jest normalny, ja odkręcam kluczem pneumatycznym lub elektrycznym. Po odkręceniu sprawdź stan klina w tym kole. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcolo Posted October 21, 2020 Author Share Posted October 21, 2020 Dzięki. A o jaki oring chodzi i gdzie on jest? I czy 50 ml raczej wystarczy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolekatepl Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Zanim zaczniesz odkręcac miske to sprawdz najpierw czy nie puszcza ci uszczelniacz na wałku rozrządu. Osobiście to obstawiał bym uszczelniacz na wałku lub na wale. Nie słyszałem o przypadku zeby oryginalnie wkrecona misa kiedykolwiek pusciła na uszczelce. U mnie juz 3 razy wymieniałem uszczelniacz na wałku objaw podobny jak u ciebie tzn olej płynie sobie delikatnie po głowicy i bloku koło pasowe go rozchlapuje połuku miski i na koncu spływa po misce za kołem pasowym. Proponował bym najpierw odkrecic obudowe rozrządu i sprawdzic czy nie masz tłustego bloku i głowicy. Do uszczelniania miski stosowałem zawsze Dirki i nigdy nie miałem problemu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcolo Posted October 23, 2020 Author Share Posted October 23, 2020 W dniu 22.10.2020 o 18:04, bolekatepl napisał: Zanim zaczniesz odkręcac miske to sprawdz najpierw czy nie puszcza ci uszczelniacz na wałku rozrządu. Osobiście to obstawiał bym uszczelniacz na wałku lub na wale. Nie słyszałem o przypadku zeby oryginalnie wkrecona misa kiedykolwiek pusciła na uszczelce. U mnie juz 3 razy wymieniałem uszczelniacz na wałku objaw podobny jak u ciebie tzn olej płynie sobie delikatnie po głowicy i bloku koło pasowe go rozchlapuje połuku miski i na koncu spływa po misce za kołem pasowym. Proponował bym najpierw odkrecic obudowe rozrządu i sprawdzic czy nie masz tłustego bloku i głowicy. Do uszczelniania miski stosowałem zawsze Dirki i nigdy nie miałem problemu Oki, dobry trop- gdyż tak naprawdę, to nie wiem na 100 % którędy cieknie. Co prawda misa nie jest ori, bo mi skorodowała i musiałem ją zerwać a następnie wkleić nową- ale to było 8 lat temu i dotąd nie ciekło. Natomiast jeżeli cieknie przez uszczelniacz wałka rozrządu- to będę prosił o podpowiedź- czy gwint na kole wałka rozrządu jest normalny czy lewy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolekatepl Posted October 24, 2020 Share Posted October 24, 2020 W SPI jest normalny w MPI pewnie też. Na razie nic nie odkręcej poza obudową tą plastikowa i zobacz czy jest tłusty blok i głowica możesz np profilaktycznie wszystko umyc czymś do mycia silnika. Jeździć troche i obecerwować gdzie pojawi sie pocenie bo to nie bedzie wyciek jak bys kran odkręcił tylko pocenie. U mnie np olej na misce pojawia sie dopiero po 700-800 km czyli 3-4 tygodnie dojazdów do pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcolo Posted October 25, 2020 Author Share Posted October 25, 2020 16 godzin temu, bolekatepl napisał: W SPI jest normalny w MPI pewnie też. Na razie nic nie odkręcej poza obudową tą plastikowa i zobacz czy jest tłusty blok i głowica możesz np profilaktycznie wszystko umyc czymś do mycia silnika. Jeździć troche i obecerwować gdzie pojawi sie pocenie bo to nie bedzie wyciek jak bys kran odkręcił tylko pocenie. U mnie np olej na misce pojawia sie dopiero po 700-800 km czyli 3-4 tygodnie dojazdów do pracy. Faktycznie cieknie niewiele. Zrobiłem taki myk, że pod misą umocowałem materiał, aby nie było plam z oleju pod samochodem. No i teraz olej minimalnie cieknie po ... nadkolu i kapie tak z przedniej części nadkola- koło filtra oleju. Wydaje się, że to może być faktycznie uszczelniacz na wałku rozrządu. Jeszcze łudzę się, że może spod dekla zaworów (mam dekiel na 4 śruby więc szczelny on nie jest), ale w takiej ilości dekiel chyba by nie puszczał ... W każdym razie chyba jestem gotów do walki z tym wyciekiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolekatepl Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 Cieknie po nadkolu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darcolo Posted December 25, 2020 Author Share Posted December 25, 2020 W dniu 25.10.2020 o 17:55, bolekatepl napisał: Cieknie po nadkolu A jednak mieliście rację- puszczał uszczelniacz na wałku rozrządu. Dzięki za podpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.