mahcin Posted June 30, 2021 Share Posted June 30, 2021 (edited) Problem ze skorodowanym łączeniem środkowego tłumika z końcowym, korozja zazwyczaj powstaje na tłumiku środkowym, nie da się tego zaspawać, jedyne co to odciąć i wstawić końcówkę z innego, więc finalnie zazwyczaj dochodzi do wymiany całego tłumika środkowego który jest dość drogi albo powiedziałbym nawet że bardzo drogi. Pracowałem nad tym ok 2 lata temu, tłumiki jakichś mało znanych mi firm to był wydatek rzędu ok 500zł i z doświadczenia wiem że nie poradzi sobie "żyć" tak długo jak oryginał, fakt o tym i cenie świadczył nawet znak na łączeniu w formie wielkiej ilości jakiegoś kleju/silikonu w miejscu łączenia/usterki po poprzednim właścicielu, a więc zdecydowałem się na używany oryginał, w bdb stanie wyrwę za podobną kwotę... tuż przed doznałem pewnego oświecenia myśli, w efekcie: reperaturka/zestaw naprawczy: od Opel Astra G pasuje do naszych CR-V III wersji benzynowych idealnie. Jest to nic innego jak po prostu ten łącznik skręcony śrubami, należy go nałożyć i zespawać, użyłem tylko prawą część na tłumik środkowy, koszt: ok 60zł + za ok 600zł kupiłem sobie zacną spawarkę, a co się będę skoro zaoszczędziłem kupę kasy na tłumiku. Dziś czerwiec 2021, brak przewiewów, mimo że mój pierwszy w życiu spaw to mega glut, wielka bulwa, ale ważne że działa, a że jest pod samochodem to ta kosmetyka akurat mnie nie rusza. Uwaga: tłumik wymaga metalowej uszelki od tej strony, wg salonu:18229-SNA-A01, wg danych nie oficjalnych: 18210SWWE01, kupiłem: GMG12, 410140 na laczeniu z koncowym tlumikiem , za grosze. Występuje jako: Uszczelka układu wydechowego DAEWOO CIELO, NEXIA; FIAT PANDA, TEMPRA, TEMPRA S.W., TIPO, UNO; FORD SIERRA; HONDA CITY, CIVIC VI, CIVIC VII, CIVIC VIII, CR-V I, CR-V II, CR-V III 1.0-2.2 03.79- nry zamienne: CEG55 CEG71, Bosal 256-435 Bosal, Klarius GMG12 Klarius GMG33, Retec 6055.02 Retec 1057.50, Walker 82522 Walker, OE 90128293 OE 94024717, 91115634 zewn średnica: 60 mm, wysokość: 13 mm, wewn średnica: 45mm Drugiej strony nie ruszałem, nie odkręcałem, śruby tak zapieczone, że jakoś pospawałem bez odkręcania i bez kanału (da się - jakoś) A tu foto reperaturki / zestawu naprawczego z Astra G: Edited June 30, 2021 by mahcin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.