atb666 Napisano 2 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2022 Dzień dobry, Poszukałem sporo na różnych forach ale nie znalazłem dokładnie takiego samego problemu. Zapaliła mi się kontrolka "auto z kluczem". Kod z OP-COM to "P0340-29" czujnik pozycji wałka rozrządu, przerwany obwód". Po psiknięciu KONTAKTEM w kostkę łączącą czujnik z wiązką za silnikiem na jakiś czas znikło ale pojawiło się ponownie po jakimś czasie i tak jeździłem pewien czas. Czasem auto nie chce palić ale jak poruszam kablami przy sterowniku, to idzie odpalić. Na 3 pinach z sterownika mam: 3 pin ma masę, 1 pin ma 5 [V] po zapłonie i na 2 pinie też 5 [V] i jest przejście między 1 i 2 pinem (zwarcie). Jakby zwarcie na przewodach ;/. Dane na OP-COM z czujnika są cały czas 0. Może mieliście coś podobnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2022 Dzień dobry. 5V na pinie drugim to za pewne bias do kontroli obwodu. Podłącz sobie do niego cieniutki kabelek (żeby nie rozgiąć pinu) i drugim końcem rób "dzięcioła" do masy. Zobaczysz, że opcom powinien pokazywać prędkość. Dla pewności powtórz pomiary na pinach, z podłączonym czujnikiem (wbij się szpilką, od tyłu we wtyczkę). Jeśli nadal będzie tak jak pisałeś, to czujnik do wymiany. Problem z odpalaniem, może mieć inną przyczynę. Umiejscowienie sterownika jest... niefortunne. Może wdała się korozja w złącza, albo w sam sterownik. Jak nie będzie chciał odpalić, to zobacz co pokazują czujniki obrotów, czy ciśnienie paliwa rośnie powyżej 200 barów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atb666 Napisano 3 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2022 OK, sprawdzimy. Jak wszystko będzie ok, to przejdziemy do pompy ale mam nadzieję, że nie będzie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atb666 Napisano 7 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2022 Drugi raz przewody spr. i nie ma przerw. Po rozkręceniu rozrządu klin na kole od wałka rozrządu wygląda dobrze (zdjęcia). Wymieniliśmy czujnik (BOSCH) i wyprostowaliśmy te wygięcie gdzie zaczytuje czujnik, plus pozbyliśmy się rdzy. Kontrolka i błąd zniknął. Teraz pojeżdżę i zobaczymy czy ten brak odpalania i ruszanie przewodami przy sterowniku miało coś wspólnego z tym czujnikiem czy to osobny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atb666 Napisano 24 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2022 Witam wszystkich, Po dłuższym czasie brak problemów z kontrolką jak i brakiem odpalania. Najprawdopodobniej ruszanie wiązką przy sterowniku było przypadkiem albo powiązanym problemem. Obecnie ani razu nie było tak, że auto nie chciało odpalić i nie zapaliła się kontrolka. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.