Owcen Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 (edytowane) Cześć, Co jest mniej problematycznym samochodem. Mówimy o Giulii z początków produkcji vs Giulietta z końcówki produkcji. Problematyczny -> naprawy poniżej 10k rocznie. Serwis -> czy poza olejami/filtrami/płynami trzeba co kilka tysięcy wymieniać jakieś elementy osprzętu. Czy ktoś ma takie auto z nieco większym przebiegiem, powiedzmy 200k+. Jest się czego bać, są jakieś typowe bolączki ? Jak wygląda sprawa z częściami i naprawami. Czy na widok tych aut mechanicy uciekają w popołochu, czy jest szansa znaleźć kogoś ogarniętego na Śląsku ? BMW wiem że na Śląsku są dwa, może trzy sensowne warsztaty z terminami za 2-3 miesiące, jak to wygląda z AR z tymi silnikami. W skali od 0 do 10 jak źle Giulietta się prowadzi z tak mocnym silnikiem, zwłaszcza w gorszych warunkach. Czy da się całkowicie odłączyć systemy bezpieczeństwa, tz kontrole trakcji itp. Biorę pod uwagę tylko wersje PB. Każda opinia jest na wagę złota. Po 6 latach doświadczeń z BMW, Alfa nie może być gorsza Edytowane 12 Października 2022 przez Owcen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 Nawet chwili bym się nie zastanawiał i brał Giulię choć idealna to taka w wersji Veloce…Giulietta to kompletnie inna generacja auta w tym porównaniu. Poczytaj forum alfaholicy bo tam jest trochę użytkowników wszystkich wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 W dniu 12.10.2022 o 20:32, Owcen napisał(a): Cześć, Co jest mniej problematycznym samochodem. Mówimy o Giulii z początków produkcji vs Giulietta z końcówki produkcji. Problematyczny -> naprawy poniżej 10k rocznie. Serwis -> czy poza olejami/filtrami/płynami trzeba co kilka tysięcy wymieniać jakieś elementy osprzętu. Czy ktoś ma takie auto z nieco większym przebiegiem, powiedzmy 200k+. Jest się czego bać, są jakieś typowe bolączki ? Jak wygląda sprawa z częściami i naprawami. Czy na widok tych aut mechanicy uciekają w popołochu, czy jest szansa znaleźć kogoś ogarniętego na Śląsku ? BMW wiem że na Śląsku są dwa, może trzy sensowne warsztaty z terminami za 2-3 miesiące, jak to wygląda z AR z tymi silnikami. W skali od 0 do 10 jak źle Giulietta się prowadzi z tak mocnym silnikiem, zwłaszcza w gorszych warunkach. Czy da się całkowicie odłączyć systemy bezpieczeństwa, tz kontrole trakcji itp. Biorę pod uwagę tylko wersje PB. Każda opinia jest na wagę złota. Po 6 latach doświadczeń z BMW, Alfa nie może być gorsza Jeśli możesz sobie pozwolić na Giulię to bierz. Giulietta jaką pojeździłem dłużej miała diesla; jeździła tanio ale nie miała nic, co by chwytało za jajca. Miałem też okazję przejechać się po placu jakąś mocniejszą ze zautomatyzowaną skrzynią i też bez rewelacji. Giulia jest genialna, bierz i nie myśl o innej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 W dniu 12.10.2022 o 21:32, Owcen napisał(a): Co jest mniej problematycznym samochodem. Mówimy o Giulii z początków produkcji vs Giulietta z końcówki produkcji. Problematyczny -> naprawy poniżej 10k rocznie. Giulietta bo jest mniej skomplikowanym samochodem. Jednakże gdybym miał wydawać na naprawy jakiegokolwiek samochodu 10k PLN rocznie to bym go nazwał rupieciem (może nie licząc typowo sportowego lub klasyka). W dniu 12.10.2022 o 21:32, Owcen napisał(a): Serwis -> czy poza olejami/filtrami/płynami trzeba co kilka tysięcy wymieniać jakieś elementy osprzętu. W obydwu autach podobnie, ale należy pamiętać, że w Giulii jest więcej "olejów" niż w Giulietcie - olej w skrzyni, oleje w dyfrach oraz więcej płynu chłodniczego (dwa oddzielne obiegi). W dniu 12.10.2022 o 21:32, Owcen napisał(a): Czy ktoś ma takie auto z nieco większym przebiegiem, powiedzmy 200k+. Jest się czego bać, są jakieś typowe bolączki ? W przypadku Giulii czytałem wypowiedzi osób mających przebieg 150k+ i nie było tragedii. Typowych bolączek Giulii (w szczególności w rocznikach 2016-2018) jest wiele: oringi układu chłodzenia przy turbo, notorycznie rozładowujący sie akumulator, padający Multiair, problemy z pompą oleju (pada solenoid lub jest za słabo dokręcona śruba), woda cieknąca na dywanik pasażera i pewnie wiele innych. Osobiście, według moich doświadczeń, gdybym miał kupować Giulię to szukałbym czegoś z rocznika 2019 i nowszych mających poprawionych wiele elementów. W dniu 12.10.2022 o 21:32, Owcen napisał(a): Jak wygląda sprawa z częściami i naprawami. Czy na widok tych aut mechanicy uciekają w popołochu, czy jest szansa znaleźć kogoś ogarniętego na Śląsku ? Nie wiem , bo Giulia generalnie się nie psuje. Części są w miarę dostępne w ASO (czasami są opóźnienia w realizacji zamówień) oraz coraz więcej w zamiennikach, dużo w używkach. Większość rzeczy zrobi każdy rozgarnięty mechanik. Przy niektórych, specyficznych elementach trzeba "pomyśleć" albo udać się do ASO. W dniu 12.10.2022 o 21:32, Owcen napisał(a): Czy da się całkowicie odłączyć systemy bezpieczeństwa, tz kontrole trakcji itp. W Giulii w tej wersji silnikowej w prosty sposób nie, ale można to obejść lub wymienić przełącznik za ok. 300-400 ziko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 26 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2022 Dzięki za odpowiedzi. Z tego co napisaliście o awaryjności, nie wygląda to źle. MultiAir nie wymienia się co 50k mam nadzieje, a reszta to drobnostki. Idę zatem na forum alfaholicy. Za Giulią przemawia tył napęd, i tego na pewno będzie mi brakować w Giuliettcie. Szkoda, że nie da się prosto wyłączyć jak w bmw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2022 W dniu 18.10.2022 o 12:08, Woockush napisał(a): Osobiście, według moich doświadczeń, gdybym miał kupować Giulię to szukałbym czegoś z rocznika 2019 i nowszych mających poprawionych wiele elementów. Jesteś w stanie podać od kiedy z całą pewnością wychodziły modele poliftowe? Może być po VINie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 (edytowane) Pytasz o datę produkcji? Do czego to potrzebne? Na rynek USA modele poliftowe były produkowane co najmniej od listopada 2019 roku. Na rynek europejski nie wiem. Ja pisałem o zakupie roku modelowego 2019, który był produkowany powiedzmy od września/października 2018. W nim wiele elementów było już poprawionych, mimo że wizualnie wygląda tak samo jak wcześniejsze. Edytowane 8 Listopada 2022 przez Woockush Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 8 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 10 godzin temu, Woockush napisał(a): Pytasz o datę produkcji? Do czego to potrzebne? Na rynek USA modele poliftowe były produkowane co najmniej od listopada 2019 roku. Na rynek europejski nie wiem. Ja pisałem o zakupie roku modelowego 2019, który był produkowany powiedzmy od września/października 2018. W nim wiele elementów było już poprawionych, mimo że wizualnie wygląda tak samo jak wcześniejsze. Szukam czegoś co byłoby poliftowe, właśnie ze względu na poprawę drobnych niedociągnięć jakie były we wcześniejszych wersjach. Znalazłem samochód z 2019, pierwsza rejestracja 10.10.2019 ale jest szansa, że to przedłoży. Masz może wiedzę o wszystkim co tak naprawdę uległo zmianie wraz z liftem w 2019? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 (edytowane) 15 godzin temu, Igorek napisał(a): Masz może wiedzę o wszystkim co tak naprawdę uległo zmianie wraz z liftem w 2019? Z rzeczy widocznych na pierwszy rzut oka, po których rozpoznasz lift to przede wszystkim konsola środkowa, wybierak biegów oraz dotykowy wyświetlacz. Przedlift Polift Z rzeczy niewidocznych został "złagodzony" układ kierowniczy i "rzekomo" poprawiona jakość montażu. Edytowane 9 Listopada 2022 przez Woockush 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 10 godzin temu, Woockush napisał(a): Z rzeczy widocznych na pierwszy rzut oka, po których rozpoznasz lift to przede wszystkim konsola środkowa, wybierak biegów oraz dotykowy wyświetlacz. Przedlift Polift Z rzeczy niewidocznych został "złagodzony" układ kierowniczy i "rzekomo" poprawiona jakość montażu. No to tak jak patrzę, to w UK w '20 można było kupić jeszcze i przed-, i polifta. Mam na oku jedno autko i wolałbym poliftowe ale niestety nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.