Skocz do zawartości

Astra J 1.4T błąd P0171 po wymianie uszczelki pokrywy zaworów


Gregor_BS

Rekomendowane odpowiedzi

Błąd P0171 pojawił się po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Przed wymianą wszystko było OK.
Uszczelkę kupiłem erlinga. Trzyma dobrze nic nie cieknie ( wymiana z uwagi na cięknacy olej). Stara była już drewniana.
Po wymianie po ok. 300 km zaczęły sie problemy z P0171.
Auto chodzi dobrze zarowno na lpg jak i na PB z tym błędem.
- Przepustnica czyszczona 04/2022 - przejechalem moze z 5 tys km.
- membrana nie wciąga powietrza
- grzybek jest
- przewod odmy działa ( dmuchane, działa tylko w jedna stronę )

- jeszcze raz sprawdzilem uszczelkę psikając wodą z plynem i nie widze zadnego wciagania czy wydmuchiwania.
- EVAP-tutaj mam najwieksze wątpliwości. Po demontazu i dmuchnieciu i zassaniu wszystko trzyma. Po podaniu na krotko 12V otwiera i zamyka i jest ok. Natomiast jak podam mu powietrze z kompresora( pod np bardzo małym cisnieniem podobnym do dmuchania), to pozanurzeniu w wodzie drugiego końca puszcza bąbelki. Teraz pytanie jak duże panuje cisnienie w tym układzie i czy to moze znaczyc ze zawor jednak przepuszcza.

W 2018 roku rowniez pojawil mi sie ten błąd - wymienilem wtedy swiece i zatankowalem na lepszej stacji i problem nie powtorzył sie do dziś.
Aktualnie jezdze na PB i błąd sie nie pojawia ( przejchałem dopiero 24k). Przełączyłęm z LPG na PB aby sprawdzić czy błąd pojawia sie tylko najednym zasilaniu. Korekty, podane ponizej są z PB. Swiece z LPG po 45 tys. Na swiecach przejechalem 45 tys.

 

1. Dupiate paliwo?

2. Czy odlączenie akumulatora spowoduje slasowanie korekt i ponowne ich ustawienie?

3. Czy uszczelka mogla spowodować zmianę parametrow doprowadzajac do p0171?

4. Jakies inne sugestie?

Screenshot_20221120-125650_Gallery.jpg

Screenshot_20221120-125014.jpg

Screenshot_20221120-124933.jpg

Screenshot_20221120-124910.jpg

Screenshot_20221120-124851.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wykresach nie widać poziomych linii :hmm:

1. Wątpię.

2. Nie.

3. Nie, skoro olej nie wycieka, to tym bardziej powietrze nie wejdzie.

Evap sprawdzisz podłączając wakuometr do zaworka, od strony pochłaniacza. Zamiast wakuometru można użyć rękawiczki lateksowej, albo torebki plastikowej. Zatykasz nią wlot zaworka i odpalasz silnik. Ponieważ na wolnych obrotach zaworek nie jest sterowany, to nie powinno pojawiać się tam podciśnienie.

Inne możliwe przyczyny to np: wypadanie zapłonu (ale to byś zauważył), albo pęknięcie wydechu przed pierwszą sondą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Orochimaru napisał(a):

Na wykresach nie widać poziomych linii :hmm:

1. Wątpię.

2. Nie.

3. Nie, skoro olej nie wycieka, to tym bardziej powietrze nie wejdzie.

Evap sprawdzisz podłączając wakuometr do zaworka, od strony pochłaniacza. Zamiast wakuometru można użyć rękawiczki lateksowej, albo torebki plastikowej. Zatykasz nią wlot zaworka i odpalasz silnik. Ponieważ na wolnych obrotach zaworek nie jest sterowany, to nie powinno pojawiać się tam podciśnienie.

Inne możliwe przyczyny to np: wypadanie zapłonu (ale to byś zauważył), albo pęknięcie wydechu przed pierwszą sondą.

W zalaczeniu jeszcze screeny z dzisiejszej jazdy porannej. Korekty są raczej w normie na PB. Sprawdze ten pomysł z rękawiczką mozliwe ze nawet jeszcze dziś.

Wydech obejrze w weekend bo bede mial dostęp do kanału juz ostatnio jak sie przygladalem plecionce to byla troche poszarpana wiec kto wie. Ale z tymi świecami to moze dobry trop bo ostatnio tez po wymianie błąd przestal się pojawiać. Być może po 45 tys na lpg mają już dość. 

Dzięki za nakierowanie.

Screenshot_20221121-182657.jpg

Screenshot_20221121-182552.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Orochimaru

 

Zerknij tak to wygląda mam nadzieje że o to chodziło.

Lekkie podciśnienie się robi zarówno na podłączonej wtyczce jak i wycignietej.

Kokrekty nie zmieniły się nawet jeśli był zaślepiony rękawiczką.

Jeśli auto było na PB - korekty są w granicy -5 +5 na wolnych

Natomiast po przełączeniu na LPG długoterminowa ląduje po czasie na +12 na wolnych.

Błędu na razie nie sypie, ale nie jezdziłem tylko auto stało na podwórku.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.12.2022 o 18:57, mijasso93 napisał(a):

Może nie na temat ale czemu wskazania korekty dlugoterminowej nagle spada do -90? U siebie mam podobnie 🤔

Nie mam pojęcia, jak sie odpuszc,a gaz to korekty spadają/podnoszą w jakieś kosmiczne poziomy.

 

Ja finalnie zamówilem ten zaworek. wyczyścilem jeszcze przepustnice (jednak bylo troche brudu). 

Wymienie jeszcze świece i jak to nie pomoze to dzwonie do gazownika bo na PB jezdzi dobrze.

 

Ty masz LPG w astrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2022 o 21:16, Orochimaru napisał(a):

Lekkie podciśnienie to za dużo. Zaworek powinien być szczelny.

Do wymiany.

Zaworek wymieniłem. Nowy trzymał ciśnienie na wakuometrze, stary przepuszczał. Nie wiele to jednak zmieniło w kwestii Lpg. Wymienilem jeszcze swiece ktore nota bene bede reklamowal (ngk 91039) po zalozeniu auto zaczelo jezdzic gorzej niz na starych chyba to jakies podróbki.

Znalazlem jeszcze pęknięte złacze wlastyczne wydechu. Jest mala dziurka. Nie wiem czy to moze miec wpływ na p0171. Aha korekty na PB są w trakcie jazdy w zakresie -5, +5 takze jest dobrze. Chyba instalacja sie poddaje.

20221229_165303.jpg.39ff915700c854e93ff57b53e916d128.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2022 o 19:36, Gregor_BS napisał(a):

Nie mam pojęcia, jak sie odpuszc,a gaz to korekty spadają/podnoszą w jakieś kosmiczne poziomy.

 

Ja finalnie zamówilem ten zaworek. wyczyścilem jeszcze przepustnice (jednak bylo troche brudu). 

Wymienie jeszcze świece i jak to nie pomoze to dzwonie do gazownika bo na PB jezdzi dobrze.

 

Ty masz LPG w astrze?

Tak w gazie, u mnie korekty tak samo szaleją, właśnie mnie zastanawiają te spadki do -90...

 

Też mi się ostatnio pojawił błąd P0171, na benzynie korekty super -5 do +5, na gazie już lecą pod +20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mijasso93 napisał(a):

Tak w gazie, u mnie korekty tak samo szaleją, właśnie mnie zastanawiają te spadki do -90...

 

Też mi się ostatnio pojawił błąd P0171, na benzynie korekty super -5 do +5, na gazie już lecą pod +20

Bedzie gaz żle wystrojony, moze mapy sie rozjechaly a moze cos niedomaga np reduktor w mazucie. Trzeba sprawdzic. Ja bede dzwoniln do gaziarza po 10 stycznia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 1.01.2023 o 10:28, Gregor_BS napisał(a):

Bedzie gaz żle wystrojony, moze mapy sie rozjechaly a moze cos niedomaga np reduktor w mazucie. Trzeba sprawdzic. Ja bede dzwoniln do gaziarza po 10 stycznia.

Potwierdziło się u mnie, że rozjechały się mapy. Dlaczego co i jak nie wiadomo. Ponownie poustawiane, wszystko ok.

Po trasie sprawdzilem i korekty dlugie byly w zakresie -5, +10. Takze jest ok.

Cena za mapowanie 150 zł. Mam nadzieje ze na pare lat wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.