malrapida Napisano 30 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2023 W dniu 27.01.2023 o 10:53, Furvus_Eques napisał(a): No, badziew straszny, rzeczywiście. Wszędzie dookoła plastik-fantastik, nie wiem jak tym można jeździć. Zgadza się. Istny dramat! Najbardziej rozbawiło mnie, gdy gadał - zrób zwrot o 180 stopni zamiast - zawróć, albo na autostradzie - jedź do przodu, jakby można było jechać do tyłu. Itd, itp. Chcę jak najszybciej zapomnieć o tej podróży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 13 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2023 Nauczyłem się już trochę tego samochodu i okazuje się że jest też spoko w trasie, ostatnio miałem trochę tras, 2 po Polsce i Chorwacja, jestem mile zaskoczony jak się zachowuje w trasie, bałem się że będzie za słaby i że spalanie w trasach będzie duże, a okazało się że jest spoko. Generalnie widać że napęd został zaprojektowany na autostrady do 130km/h, bo jak jedziemy z licznikowymi 130-135 to pali wyraźnie mniej niż jak 140-145 (co jest oczywiste w każdym aucie), ale tu dodatkowo jeszcze widać że przy tej niższej prędkości prąd zostaje w akumulatorze, a przy wyższej zużywa się praktycznie do kilku procent. Trasy po polskich A i S z prędkościami na liczniku +5/10 km/h niż limit (czyli realnie 120 - 140) oscylują w granicach 5,5-6,5 l/100 km Chorwacja - trasa z domu na miejsce - start z pełnym aku od razu w tybie HEV - 3 osoby na pokładzie + sporo bagażu. Z całego wyjazdu - z Chorwacji wracałem przez Wenecję więc doszło kilometrów i wolniejszej jazdy, dodatkowo jeździło się po Chorwacji trochę. (na zdjęciu już naładowany aku w domu, dojechałem na kilkunastu procentach). Przy płynnej jeździe zwykłymi drogami i prędkością ok 90 km/h jest w stanie realnie doładowywać akumulator bez wyraźnego wpływu na spalanie (w trybie SPORT), doszedłem do tego że na trasę trzeba od razu przełączać na tryb HEV, bo jak sobie cały aku zużyjemy na początku (a to nie problem bo nawet 120-130 km/h jest w stanie jechać na baterii) to później jeździmy na kilkunastu procentach i jest wyższe spalanie. Realnie silnik elektryczny wspomaga nawet na autostradach więc nie ma problemu z wyprzedzaniem ani górkami, nie wyje jednostajnie jak Auris (choć czasami dziwnie trzyma obroty - wydaje się jakby obroty nie były bezpośrednio związane z prędkością). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 4 godziny temu, paulluck napisał(a): Nauczyłem się już trochę tego samochodu i okazuje się że jest też spoko w trasie, ostatnio miałem trochę tras, 2 po Polsce i Chorwacja, jestem mile zaskoczony jak się zachowuje w trasie, bałem się że będzie za słaby i że spalanie w trasach będzie duże, a okazało się że jest spoko. Generalnie widać że napęd został zaprojektowany na autostrady do 130km/h, bo jak jedziemy z licznikowymi 130-135 to pali wyraźnie mniej niż jak 140-145 (co jest oczywiste w każdym aucie), ale tu dodatkowo jeszcze widać że przy tej niższej prędkości prąd zostaje w akumulatorze, a przy wyższej zużywa się praktycznie do kilku procent. Realnie silnik elektryczny wspomaga nawet na autostradach więc nie ma problemu z wyprzedzaniem ani górkami, nie wyje jednostajnie jak Auris (choć czasami dziwnie trzyma obroty - wydaje się jakby obroty nie były bezpośrednio związane z prędkością). Nie wiem dokladnie rozwiązan KIA, w volvo bylo tak, ze w dowolnym momencie można bylo włączyć blokadę użycia prądu z aqu. Wtedy do wyprzedzeń i jakichś wolniejszych odcinków używał tylko ten prąd, co rekuperowal pod czas hamowania, lub odjęcia gazu tez tego wystarczało do bardzo sprawnego poruszania sie autostrada a w mieście blokada - off i spalanie średnie odrazu spadało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 14 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 2 godziny temu, akisel napisał(a): Nie wiem dokladnie rozwiązan KIA, w volvo bylo tak, ze w dowolnym momencie można bylo włączyć blokadę użycia prądu z aqu. Wtedy do wyprzedzeń i jakichś wolniejszych odcinków używał tylko ten prąd, co rekuperowal pod czas hamowania, lub odjęcia gazu tez tego wystarczało do bardzo sprawnego poruszania sie autostrada a w mieście blokada - off i spalanie średnie odrazu spadało. W Kia tak działa tryb Sport, silnik spalinowy napędza koła prawie jak w tradycyjnym automacie, układ hybrydowy działa praktycznie jak lepszy start/stop. Dodatkowo ładuje nawet podczas jazdy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.