Skocz do zawartości

KIA Ceed PHEV 2022


paulluck

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.01.2023 o 10:53, Furvus_Eques napisał(a):

No, badziew straszny, rzeczywiście. Wszędzie dookoła plastik-fantastik, nie wiem jak tym można jeździć.

Zgadza się. Istny dramat! Najbardziej rozbawiło mnie, gdy gadał - zrób zwrot o 180 stopni zamiast - zawróć, albo na autostradzie - jedź do przodu, jakby można było jechać do tyłu. Itd, itp. Chcę jak najszybciej zapomnieć o tej podróży. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Nauczyłem się już trochę tego samochodu i okazuje się że jest też spoko w trasie, ostatnio miałem trochę tras, 2 po Polsce i Chorwacja, jestem mile zaskoczony jak się zachowuje w trasie, bałem się że będzie za słaby i że spalanie w trasach będzie duże, a okazało się że jest spoko.

Generalnie widać że napęd został zaprojektowany na autostrady do 130km/h, bo jak jedziemy z licznikowymi 130-135 to pali wyraźnie mniej niż jak 140-145 (co jest oczywiste w każdym aucie), ale tu dodatkowo jeszcze widać że przy tej niższej prędkości prąd zostaje w akumulatorze, a przy wyższej zużywa się praktycznie do kilku procent.

 

Trasy po polskich A i S z prędkościami na liczniku +5/10 km/h niż limit (czyli realnie 120 - 140) oscylują w granicach 5,5-6,5 l/100 km 

 

Chorwacja - trasa z domu na miejsce - start z pełnym aku od razu w tybie HEV - 3 osoby na pokładzie + sporo bagażu.

image.png.c4df05232db67060ad361a9e62361652.png

 

 

Z całego wyjazdu - z Chorwacji wracałem przez Wenecję więc doszło kilometrów i wolniejszej jazdy, dodatkowo jeździło się po Chorwacji trochę.
(na zdjęciu już naładowany aku w domu, dojechałem na kilkunastu procentach).

image.png.90c03ff3c6f2f156dec4e487dd861427.png

 

Przy płynnej jeździe zwykłymi drogami i prędkością ok 90 km/h jest w stanie realnie doładowywać akumulator bez wyraźnego wpływu na spalanie (w trybie SPORT), doszedłem do tego że na trasę trzeba od razu przełączać na tryb HEV, bo jak sobie cały aku zużyjemy na początku (a to nie problem bo nawet 120-130 km/h jest w stanie jechać na baterii) to później jeździmy na kilkunastu procentach i jest wyższe spalanie.

 

Realnie silnik elektryczny wspomaga nawet na autostradach więc nie ma problemu z wyprzedzaniem ani górkami, nie wyje jednostajnie jak Auris (choć czasami dziwnie trzyma obroty - wydaje się jakby obroty nie były bezpośrednio związane z prędkością).

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, paulluck napisał(a):

Nauczyłem się już trochę tego samochodu i okazuje się że jest też spoko w trasie, ostatnio miałem trochę tras, 2 po Polsce i Chorwacja, jestem mile zaskoczony jak się zachowuje w trasie, bałem się że będzie za słaby i że spalanie w trasach będzie duże, a okazało się że jest spoko.

Generalnie widać że napęd został zaprojektowany na autostrady do 130km/h, bo jak jedziemy z licznikowymi 130-135 to pali wyraźnie mniej niż jak 140-145 (co jest oczywiste w każdym aucie), ale tu dodatkowo jeszcze widać że przy tej niższej prędkości prąd zostaje w akumulatorze, a przy wyższej zużywa się praktycznie do kilku procent.

Realnie silnik elektryczny wspomaga nawet na autostradach więc nie ma problemu z wyprzedzaniem ani górkami, nie wyje jednostajnie jak Auris (choć czasami dziwnie trzyma obroty - wydaje się jakby obroty nie były bezpośrednio związane z prędkością).

 

 

Nie wiem dokladnie rozwiązan  KIA, 

w volvo bylo tak, ze w dowolnym momencie można bylo włączyć blokadę użycia prądu z aqu. Wtedy do wyprzedzeń i jakichś  wolniejszych odcinków używał tylko ten prąd, co rekuperowal pod czas hamowania, lub odjęcia gazu

tez tego wystarczało do bardzo sprawnego poruszania sie autostrada

a w mieście blokada - off i spalanie średnie odrazu spadało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, akisel napisał(a):

Nie wiem dokladnie rozwiązan  KIA, 

w volvo bylo tak, ze w dowolnym momencie można bylo włączyć blokadę użycia prądu z aqu. Wtedy do wyprzedzeń i jakichś  wolniejszych odcinków używał tylko ten prąd, co rekuperowal pod czas hamowania, lub odjęcia gazu

tez tego wystarczało do bardzo sprawnego poruszania sie autostrada

a w mieście blokada - off i spalanie średnie odrazu spadało.

 

W Kia tak działa tryb Sport, silnik spalinowy napędza koła prawie jak w tradycyjnym automacie, układ hybrydowy działa praktycznie jak lepszy start/stop. Dodatkowo ładuje nawet podczas jazdy.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.