balus Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 (edytowane) Wyjeżdżając z pracy po dodaniu gazu silnik delikatnie trzy razy przymulił i zaświeciła się kontrolka Check. Podłączyłem Op-Coma i zobaczyłem to: Po przeczytaniu w necie o tej usterce postanowiłem spróbować zmierzyć obwód grzałki. Dowiedziałem się że sonda ta jest czteroprzewodowa (dwa białe->zasilanie grzałki, czarny->sygnałowy, brązowy->masa, obwód grzałki mierzy się pomiędzy dwoma białymi przewodami, poprawcie, jeśli się mylę). I jeszcze jedno - gdzie jest złącze tej sondy żeby ją pomierzyć. Potrzebny kanał? Napięcie grzałki 12V? PS. W obwodzie grzałki sondy (sondy) jest jakiś bezpiecznik, przekaźnik? Edytowane 30 Marca 2023 przez balus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 Złącze sondy jest za silnikiem, między alternatorem i rozrusznikiem, więc kanał będzie przydatny. Problem z grzałką jest taki, że może się ujawniać dopiero po rozgrzaniu sondy. Upewnij się, że błąd pojawia się natychmiast po uruchomieniu silnika. Dlatego lepiej jest mierzyć prąd. W obwodzie sondy jest przekaźnik i bezpiecznik, ale możesz je wstępnie wykluczyć, bo zasilają też inne komponenty silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 31 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2023 13 godzin temu, Orochimaru napisał(a): Upewnij się, że błąd pojawia się natychmiast po uruchomieniu silnika. Czyli podpiąć Op-Coma, skasować błąd, uruchomić silnik i obserwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Marca 2023 Udostępnij Napisano 31 Marca 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 1 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2023 Błąd skasowany. Po uruchomieniu silnika kontrolka check nie zaświeciła się. Po półgodzinie pracy na biegu jałowym (temp. silnika 82*) też się nie świeci. W blokach pomiarowych pierwsza sonda ładnie oscyluje (od 98 do 708 mV) i grzanie sondy też oscyluje w miarę często pomiędzy stanem aktywne - nieaktywne. Natomiast druga leży martwym bykiem na 451 mV. Grzanie jej ma status "nieaktywne" ale ma bardzo nieregularne przebłyski aktywności. Wygląda to tak: sekunda aktywności i 10, 20, 30 sekund braku aktywności (niekoniecznie w tej kolejności). Po ponownym wejściu w kody błędów widać: Jeździć dziś nie mogę . Jak tylko samopoczucie pozwoli zrobię rundkę i napiszę czy coś się zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 3 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2023 Dziś rano uruchomiłem silnik i check od razu się pojawił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.