Skocz do zawartości

2.0HDi wywala bezpiecznik ECU i odcina pompę w baku.


kenickie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Przechwaliłem swoją 20-letnią francę i zaczęła mi kaprysić!

Objawy - wsiadam, odpalam silnik - chodzi 2s i gaśnie. Przekręcam kluczyk na off, potem na zapłon... kręci żwawo, ale nie odpala. Szybka słuchowa analiza - nie uruchamia pompy w zbiorniku paliwa (wtrysk Bosch). Myślę - padła pompa.

Ale zaglądam do BSM i lecę po bezpiecznikach - znajduję jeden 10A spalony i go podmieniam. Silnik się uruchamia, znów chodzi chwilę i gaśnie. No to odłączam pompę, wpinam probówkę (taka z żarówką 12V) we wtyczkę i po kolejnej wymianie testuję - po przekręceniu kluczyka żarówka świeci kilka sekund i gaśnie - czyli tak jak być powinno. Powtarzam test ileś razy i wnioskuję - pompa padła i robi zwarcie.

Wymieniam pompę na nową. Zadowolony jadę na testy, robię kilka km. Zajeżdżam do brata, chwilę z nim gadam, odjeżdżam... 150m za bramą wyjazdową z jego osiedla, dzwonię do niego z prośbą o pomoc. Franca znów padła. Odholował mnie pod dom.

Najlepsze jest to, że dopiero w tym momencie sięgnąłem po googla i rozpiskę bezpieczników...

I co się okazuje? Ano, że bezpiecznik nr 2 - odpowiedzialny za pompę okazuje się sprawny. Przepala się nr 4 - odpowiedzialny za sterownik silnika, niski bieg wentylatora chłodnicy i przełącznik pedału hamulca.

Pytanie - czy odłączenie wentylatora i tego przełącznika pedału nie będzie blokować podania paliwa i uruchomienia motoru? Pozwoliłoby to na wykluczenie ich wpływu. 

Tak się też zastanawiam... czy problemem może być przekaźnik pompy paliwa? Znajduję w necie różne opisy - wg jednych, przekaźnik (podwójny) zalany jest we wnętrzu BSM. Ale wg innych - mam przekaźnik tego typu: https://allegro.pl/oferta/przekaznik-pompy-paliwa-citroen-xantia-xsara-picas-11176263505 - co jest możliwe, bo kojarzę dwa podobnie wyglądające pizdryki przykręcone od frontu obudowy BSM (rano sprawdzę).

 

 

 

 

Bezpieczniki BSM 01.jpg

Bezpieczniki BSM 02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 22:00, kenickie napisał(a):

Pytanie - czy odłączenie wentylatora

Może wentylator jest zablokowany ?

Wpadło coś albo silnik się spalił ewentualnie wiązka do niego. odepnij wentylator. :)

Silnik powinien działać normalnie. :)

Najwyżej klim anie ruszy. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka najgorsza z możliwych do zdiagnozowania. Po ostatnim odholowaniu pod dom, wymieniłem spalony bezpiecznik ale auto kręciło i nie odpalało. Dziś wsiadłem do auta, stojącego od 5 dni pod chmurką (a raczej w pełnym słońcu), cyk i działa. No ok - póki co silnik zimny, więc wentyl się nie załączy. Zjechałem do garażu podziemnego, zgasiłem i podpiąłem kompa. Zgodnie z tym jak PP2000 każe, na włączonym zapłonie, przy niepracującym silniku zrobiłem test wykonawczy wentylatora chłodnicy. Na obu biegach działa jak złoto. Bezpiecznika nie wywala. Dziś już nie przejadę się tak by go zagrzać - chyba muszę mieć asekurację do takiej akcji.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.