Skocz do zawartości

silnik 1.6 i.e Zapytanko....


puzoni86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów! 20.GIF Mam pytanko co do silnika 1.6 i.e z Tipo i Tempry. Jak się taki silniczek sprawuje, jaką ma moc, ile kosztuje uzywany + skrzynia i osprzęt???? Wielkie dzięki za pomoc blagam.gif. Pytam bo szykuję się do przekładki.... A wydaje mi się to tańszym rozwiązaniem niż 16V ze sieny czy bravo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam silniki z nr 835 pochądza one z Lanci sa juz zmodyfikowane ale ogólnie silniki 1.6 jednowałkowe sa to dobre jednostki budowa taka sama jak 1.4 przejezdzaja ok. 200 km potem zaczynają sie problemy , dobrze spisują sie na LPG sa mało awaryjne, ale jak chcesz przekladac do Uniaka to proponuje wersje gaznikowa nie bedziesz musial kupowac elektryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale będę musiał zmieniać pompe i inne duperele do gaźnika. Około ile złotych musiałbym przeznaczyć na tą operacje jeżeli wybrałbym wtrysk? Ile kosztowałaby ta elektryka z silnikiem i skrzynią ( KOMPLET)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O k...!!! Co to za ustrojstwo!!! Albo dorwałem jakąś ścieme albo ten silnik 1.6 ma 75KM icon_eek.gif Bez obrazy ale straszny ......!!! 1.5 wyglądający tak samo w uno tylko mający mniej o 0.1 ma też 75!!! Jeżeli tak sprawa wygląda to chyba nic z tego... Czy ktoś może mi powiedzieć czy to prawda czy nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O k...!!! Co to za ustrojstwo!!! Albo dorwałem jakąś ścieme albo ten

> silnik 1.6 ma 75KM Bez obrazy ale straszny ......!!! 1.5

> wyglądający tak samo w uno tylko mający mniej o 0.1 ma też 75!!!

> Jeżeli tak sprawa wygląda to chyba nic z tego... Czy ktoś może

> mi powiedzieć czy to prawda czy nie???

Dokładnie tak jest były silniki 1.5 w Uno 75km (sam miałem) w Tipo 1.6 mialy 75-78KM oraz rzadko spotykane 86KM (159 A3.000) oraz 90KM MPI (159 B9.000) mowa o silnikach jedno wałkowych ale najważjeszy jest stan silnika bo czesto bywa ze ten najmocniejszy jest w praktyce najsłabszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez mam 1.6 75km 835 C1 i jak na 75KM jezdzi bardzo dobrze

> jezdzilem kilkoma 1.6 dohc (90km) i moge powiedzieć że mój sie

> zdecydowanie szybciej zbiera

ja mam 1.6 na gazniku, ma 86KM i do dynamiki nie moge sie przyczepic. A z tym, ze po 200tys. zaczynaja szwankowac sie nie zgodze. Moj ma ponad 220tys. i chodzi bardzo cicho i rowno, a jak uszczelke kiedys zminialem to mechanik sam sie zdziwil, ze przy takim przebiegu tak ladnie wyglada w srodku. Zreszta jak kiedys rozmawialem z innymi bylymi uzytkownikami T/T to mowili, ze te silniki wytzymywaly im spokojnie 300-400tys bez remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze w twoim jest ok to się ciesz nie pisałem przecież że po 200 tys nadaje się do remontu tylko że zaczynają sie problemy ty masz jak narazie 220 tyś więc wszystko przed toba ja maksymalnie najeżdziłem 350 tys ale silnik brał juz sporo oleju i miał juz spadek mocy , w Uno 1.4 silnik robiłem przy 196.000km wypalone zawory z doświadczenia wiem że te silniki po 200.000km zaczynają sie sypać oczywiście każdy silnik jak i kazde auto należy traktować inwidualnie ponieważ każdy z nas jezdzi i dba inaczej uzywa innych olejów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżdziłem 7 lat fiatem Tipo 1.6 i.e LPG. Więc mogę dużo powiedzieć o tym silniku. Moj miał 78 KM - kod silnika 159A3.046. Jak go sprzedawałem to miał najechane 240 tyś. Przy ok 180 tyś strzelił pasek ale to przez moją głupotę bo nie wymieniłem go wcześniej. pęknięta glowica , zawory do wymiany.

W czasie całej eksploatacji ( 62tyś - 240tyś) tylko jedna awaria silnika - termostat. Nigdy mnie nie zawiódł. Jak na drodze ktoś chciał się pościgać to proszę bardzo - prawie 190 km/h na benzynie.Tylko o ten silnik trzeba dbać - wymiany oleju robić na czas, czyścić złączki od układu wtryskowego itp. Jedna rada: taki silnik można kupić po ok 300-500 zł(bez osprzętu) warto zainwestować i zdjąć głowicę , wymienić zawory , uszczelniacze , szlif głowicy , może wymiana pierścionków - są to naprawdę niedrogie części a wrażenia z jazdy - bezcenne.

Naprawdę polecam ten silnik.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co proponowalibyście włożyć do uniaka zamiast 899ccm??? 1.0 i 1.1

> i 1.2 odpadają ponieważ chce włożyć coś z zapasem mocy...

Jeżeli pamięć mnie nie zawodzi , to były jakieś silniki 1500 turbo montowane w Uno.

Może nie koniecznie turbo ale napewno 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstaw 1.4 najbardziej popularny silnik cieszący sie dobrą opinia 1.5 też moze byc ale szybciej znajdziesz 1.4 i napewno znajdziem młodszy 1.4 bo robi go do 1998 roku jak dobrze pamiętam , z silnikami turbo jest dużo zapawy by je wstawic do tego turbo lubi sie psuć często turbo były 1.3 i 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byly jeszce Uno Turbo 1300

Swego czasu przeglądając prasę tuningową czytałem o takim Fiacie Uno. Miał 100-ileś koni. Brał udział w wyścigach na 1/4 mili.

Co do silnika 1400 (1.4ie) to jeździłem takim uniaczem i całkiem ładnie się zbierał.

Oczywiście po załadowaniu rodzinki ewentualnie większej ilości bagaży qnie uchodziły. Musisz przeliczyć czy opłaci ci się robić taką przekładkę. Instalacja, komputer , pompa paliwa, chyba inny zbiornik paliwa itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gamie Uno nie było 16V. A turbo były 1.3 i 1.4. Zbiornika paliwa nie będę musiał zmieniać ale częściej zalewać po zmianie zlosnik.gif . Chyba będę wybierał pomiędzy 1.4 a 1.3/1.4Turbo. Dzieki wielkie za info!!! 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.