Skocz do zawartości

Samochód gaśnie jak stoi zaparkowany na pochyłej Citroen Xara Picasso 1.6 HDI 2004


Mamproblem123

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem co robić. Samochód gaśnie po odpaleniu w dziwnym przypadku.

 

Została wymieniona gruszka i po pompowaniu gruszką odpala i wszystko jest w porządku. Dodatkowo został wymieniony filtr paliwa i rurki przelewowe na wtryskach. Został założony tez zaworek zwrotny przed gruszką, ale nic to nie dało. Samochód nie posiada pompy paliwowej w zbiorniku.

 

Uwaga ważne, jeżeli samochód jest zaparkowany na nierówności pochyłej gdzie przód jest niżej to odpala bez problemu, a jak przód jest wyżej albo nawet prosto to odpala ale po paru sekundach gaśnie. Poza tym działa w porządku, normalnie się jeździ, nie traci mocy itd.

 

Dajcie znać czy spotkaliście się z czymś takim, albo czy macie jakieś pomysły jak to rozwiązać?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Mamproblem123 napisał(a):

Nie wiem co robić. Samochód gaśnie po odpaleniu w dziwnym przypadku.

 

Została wymieniona gruszka i po pompowaniu gruszką odpala i wszystko jest w porządku. Dodatkowo został wymieniony filtr paliwa i rurki przelewowe na wtryskach. Został założony tez zaworek zwrotny przed gruszką, ale nic to nie dało. Samochód nie posiada pompy paliwowej w zbiorniku.

 

Uwaga ważne, jeżeli samochód jest zaparkowany na nierówności pochyłej gdzie przód jest niżej to odpala bez problemu, a jak przód jest wyżej albo nawet prosto to odpala ale po paru sekundach gaśnie. Poza tym działa w porządku, normalnie się jeździ, nie traci mocy itd.

 

Dajcie znać czy spotkaliście się z czymś takim, albo czy macie jakieś pomysły jak to rozwiązać?
 

W 1.4 HDI była wada fabryczna polegająca na przecieraniu się jednego z przewodów paliwowych biegnących pod filtrem powietrza. Taki przewód nie ciekł w czasie pracy silnika (bo on pracuje na lekkim podciśnieniu) ale podczas bezczynności przepuszczał powietrze do środka i pozwalał na powolne cofanie się paliwa do zbiornika. Im dłużej samochód był pozostawiony, tym większe miał później problemy z rozruchem. Napompowanie ręcznie gruszką ułatwiało rozruch.

Nie wiem jak jest w Twoim silniku ale zacząłbym od dokładnego przyjrzenia się zasilaniu paliwem na odcinku gruszka- pompa wysokiego ciśnienia. Tym bardziej, że jak masz silnik wyżej niż bak to obserwujesz nasilenie problemu. Nie widzę innej możliwości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi przyszło do głowy, że paliwo z filtra paliwa spływa powrotem do zbiornika. Nie znam układu z 1,6hdi . Filtr paliwa szczelny jest? Pewnie ma tam jakiś rodzaj zaworu do którego otwarcia potrzebne jest niewielkie  ciśnienie wewnątrz filtra. Masz możliwość podnieść przewód powrotu(jakaś pętla,zrobienie syfonu)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.