Josyp Napisano 20 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2023 Ostatnio udraznialem zastane prowadnice w Hyundaiu I20 i jedna z prowadnic byla normalnie gladka na calej dlugosci, a druga miala na koncu wglebienie, w ktorym siedziala gumowa tulejka, ale od strony tej wewnetrznej. Po co ona jest? przeciez w glebi jarzma i tak niczego nie uszczelnia, zwlaszcza ze druga prowadnica jej nie miala, a do tej pory wszystkie prowadnice, ktore rozbieralem byly bez zadnych gumek, sprawdzilem - nowe czesci zamienne sa takie same - jedna prowadnica gladka, druga z wglebieniem na gumke, wiec nie jest to kwestia jakiejs pomylki, ta bez gumki chodzila calkiem luzno, ta z gumka odrobine oporniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2023 (edytowane) Ma być. W układach TRW i niektórych azjatyckich jest gumka na jednej prowadnicy, żeby wyeliminować drgania zacisku na nierównościach, ale też jest na jednym, bo wtedy zmienia się kąt natarcia klocka w momencie zetknięcia z tarczą. Pamiętaj, aby nie smarować tej gumki smarami na bazie mineralnej, bo szybko ją szlak trafi i stanie dęba. Tylko smary silikonowe. Edytowane 20 Listopada 2023 przez kaczorek79 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.