Skocz do zawartości

Gumka na prowadnicy jarzma hamulca


Josyp

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio udraznialem zastane prowadnice w Hyundaiu I20 i jedna z prowadnic byla normalnie gladka na calej dlugosci, a druga miala na koncu wglebienie, w ktorym siedziala gumowa tulejka, ale od strony tej wewnetrznej. Po co ona jest? przeciez w glebi jarzma i tak niczego nie uszczelnia, zwlaszcza ze druga prowadnica jej nie miala, a do tej pory wszystkie prowadnice, ktore rozbieralem byly bez zadnych gumek, sprawdzilem - nowe czesci zamienne sa takie same - jedna prowadnica gladka, druga z wglebieniem na gumke, wiec nie jest to kwestia jakiejs pomylki, ta bez gumki chodzila calkiem luzno, ta z gumka odrobine oporniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być. W układach TRW i niektórych azjatyckich jest gumka na jednej prowadnicy, żeby wyeliminować drgania zacisku na nierównościach, ale też jest na jednym, bo wtedy zmienia się kąt natarcia klocka w momencie zetknięcia z tarczą.

Pamiętaj, aby nie smarować tej gumki smarami na bazie mineralnej, bo szybko ją szlak trafi i stanie dęba. Tylko smary silikonowe.

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.