Skocz do zawartości

Odma [long]


maczar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Najpierw nakreślę budowę odpowietrzenia silnika w mojej Astrze:

Z bloku (z tyłu) wystaje długa stalowa rurka, która gumowym kolankiem łączy się z obudową wałka rozrządu (zielone) (w obudowie jest podobno jakieś sitko - jeszcze nie wiem w weekend będe to rozbierał) Z pokrywy w/w obudowy wychodzą 2 wężyki - jeden (gruby czerwony) idzie przed przepustnice, drugi cienki (niebieski) idzie za przepustnicę.

Fotka poglądowa:

277165125-odmy.JPG

Na jałowych obrotach z dziurki po wyjętym bagnecie czuć lekki powiew powietrza (nie czuć spalin) po odkręceniu korka oleju czuć większy powiew powietrza (nie czuć spalin) i silnik pracuje równiutko.

Po ściągnięciu mniejszego wężyka czuć z niego lekki powiew natomiast kruciec na przepustnicy zasysa powietrze - zmian w obrotach również nie zauważyłem.

Po zwiększeniu obrotów powiew z bagnetu znika (czy z korka oleju - nie wiem). Z bagnetu w ogóle nie chlapie olejem (bez względu na prędkość obrotową).

Czy opisana sytuacja może wyjaśnicz czy odmy są drożne ? Ew. co jeszcze mam sprawdzić.

I jeszcze jedno pytanie - czy można jeździć bez bagnetu ?(przykryty szmatką co by nic nie wleciało a opary mogą swobodnie sobie wylecieć).

A pytam o to w kontekście zwiększonego spalania oleju...

post-56061-14352472100125_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Najpierw nakreślę budowę odpowietrzenia silnika w mojej Astrze:

> Z bloku (z tyłu) wystaje długa stalowa rurka, która gumowym kolankiem

> łączy się z obudową wałka rozrządu (w obudowie jest podobno

> jakieś sitko - jeszcze nie wiem w weekend będe to rozbierał) Z

> pokrywy w/w obudowy wychodzą 2 wężyki - jeden (gruby) idzie

> przed przepustnice, drugi cienki idzie za przepustnicę.

> Na jałowych obrotach z dziurki po wyjętym bagnecie czuć lekki powiew

> powietrza (nie czuć spalin) po odkręceniu korka oleju czuć

> większy powiew powietrza (nie czuć spalin) i silnik pracuje

> równiutko.

> Po ściągnięciu mniejszego wężyka czuć z niego lekki powiew natomiast

> kruciec na przepustnicy zasysa powietrze - zmian w obrotach

> również nie zauważyłem.

> Po zwiększeniu obrotów powiew z bagnetu znika (czy z korka oleju -

> nie wiem). Z bagnetu w ogóle nie chlapie olejem (bez względu na

> prędkość obrotową).

> Czy opisana sytuacja może wyjaśnicz czy odmy są drożne ? Ew. co

> jeszcze mam sprawdzić.

> I jeszcze jedno pytanie - czy można jeździć bez bagnetu ?(przykryty

> szmatką co by nic nie wleciało a opary mogą swobodnie sobie

> wylecieć).

> A pytam o to w kontekście zwiększonego spalania oleju...

weź zobi zaślep otwory przed i za przepustnicą, a węże puść "w ziemię" i już... i sprawdź jak z olejem będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten gruby wezyk zapewne jest drożny

ale wykręć rurę pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza i zobacz ile tam syfu jest

co do małego wężyka,to warto sprawdzić jego drożnośc, a przede wszytskim króciec do przepustnicy

tam jest małej średnicy otworek i on najczesciej jest zapchany

co do przedmuchów po otwarciu korka lub bagnetu to normalne

gorzej gdy zaczyna stamtąd dymić lub przemduch jest zbyt duży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten gruby wezyk zapewne jest drożny

> ale wykręć rurę pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza i zobacz

> ile tam syfu jest

> co do małego wężyka,to warto sprawdzić jego drożnośc, a przede

> wszytskim króciec do przepustnicy

> tam jest małej średnicy otworek i on najczesciej jest zapchany

ale tak jak napisałem czuć zasysane powietrze z niego... może za słabo zasysa ?

(wkleiłem fotkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tak jak napisałem czuć zasysane powietrze z niego... może za

> słabo zasysa ?

> (wkleiłem fotkę)

takie głupie pytanie... a nie możęsz sobie rozebrać pokrywy zaworów, wyczyścić jej i przy okazji wymienić uszczelki, wymienić tych przewodów i przeczyścić przepustnicy i krokowego ?

koszt... z 50 zł ? wliczając w to pędzelki, benzynę ekstrakcyjną i uszczelkę pod klawiaturę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie głupie pytanie... a nie możęsz sobie rozebrać pokrywy zaworów,

> wyczyścić jej i przy okazji wymienić uszczelki, wymienić tych

> przewodów i przeczyścić przepustnicy i krokowego ?

> koszt... z 50 zł ? wliczając w to pędzelki, benzynę ekstrakcyjną i

> uszczelkę pod klawiaturę ?

Już wszystko mam (uszczelki benzynki pendzelki) i tylko czekam na weekend food.gif moja serce.gif wyjeżdza więc czas będzie - a póki co dochodzenie robie - bo może coś jeszcze przyda się zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tak jak napisałem czuć zasysane powietrze z niego... może za

> słabo zasysa ?

> (wkleiłem fotkę)

jak zasysa to dobrze

to powietrze jest potrzebne gdy przepustnica amknieta

te wężyki ciężko zatkać, raczej zatyka się króciec w przepustnicy na kóry nachodzi ten cienki wężyk

tam jest mała dziurka do przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.