directx11 Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 Witam Ostatnimi czasy przydarzyla mi sie rzecz, ktora mnie zaniepokoila ze wzgledu na dalszy wyjazd. Wracajac skads tam wsiadam do swojej sienki, odpalam i slysze, ze jakos dziwnie silnik chodzi (jakby nie palil na wszystkie cylindry). Ruszylem, slaby jakis taki, ledwo jedzie a jak hamuje to zupelnie gasnie. Zauwazylem tez, ze jak dodaje gazu to zapala sie kontrolka awarii wtrysku, jak nie wciskam gazu jest niby OK. Jak to laik otworzylem maske, poruszalem troche wszelkimi kablami jakie mi wpadly w rece, odpalam - to samo, ale po dwoch, trzech sekundach jakby lepiej i w koncu efekt taki, jakby cos zaskoczylo i zaczal normalnie chodzic - od tamtej pory nic sie nie dzieje, ale diabli wiedza kiedy padnie. Moze ktos mial podobne objawy i wie co moze sie dziac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > Witam > Ostatnimi czasy przydarzyla mi sie rzecz, ktora mnie zaniepokoila ze > wzgledu na dalszy wyjazd. Wracajac skads tam wsiadam do swojej > sienki, odpalam i slysze, ze jakos dziwnie silnik chodzi (jakby > nie palil na wszystkie cylindry). Ruszylem, slaby jakis taki, > ledwo jedzie a jak hamuje to zupelnie gasnie. Zauwazylem tez, ze > jak dodaje gazu to zapala sie kontrolka awarii wtrysku, jak nie > wciskam gazu jest niby OK. Jak to laik otworzylem maske, > poruszalem troche wszelkimi kablami jakie mi wpadly w rece, > odpalam - to samo, ale po dwoch, trzech sekundach jakby lepiej i > w koncu efekt taki, jakby cos zaskoczylo i zaczal normalnie > chodzic - od tamtej pory nic sie nie dzieje, ale diabli wiedza > kiedy padnie. Moze ktos mial podobne objawy i wie co moze sie > dziac? po 1 uzupełniajcie profile bo nawet nie wiadomo o jaki silnik chodzi miałem podobne objawy tyle ze kontrolka awari wtrysku zapalała mi sie na wolnych obrotach. jezeli znowu sie tak zrobi to zdejmuj pokolei kable wysokiego napięcia ze świec. W silniku 1,6 1i 4 cylinder idą z jednego uzwojenia cewki a 2 i 3 z drugiego uzwojenia. Jezeli zdejmiesz pierwszy i auto zdechnie to odpal i zdejmij z drugiego i tak po kolei.Jezeli wyjdzie ze dwa cylindry nie pala to kupuj cewke zapłonową. Ja sie tak bawiłe w kotka i myszke z cewka długo aż zdechła i jazda autem na dwóch garach moze sie skończyć pozarem auta,bo niespalone paliwo dopala sie w układzie wydechowym.U mnie po przejechaniu 3 km podłoga była gorąca. Polecam poczytać ten wątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > jezeli znowu sie tak zrobi to zdejmuj pokolei kable wysokiego > napięcia ze świec. W silniku 1,6 1i 4 cylinder idą z jednego > uzwojenia cewki a 2 i 3 z drugiego uzwojenia. Jezeli zdejmiesz > pierwszy i auto zdechnie to odpal i zdejmij z drugiego i tak po i w ten sposób spieprz komputer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > i w ten sposób spieprz komputer a jak świeca padnie to komp tez pada od razu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
directx11 Napisano 17 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > a jak świeca padnie to komp tez pada od razu? A wlasnie - czy padniecie swiecy moze byc przyczyna zapalania sie rzeczonej kontrolki? Moze by wlasnie zaczac od ich przegladania zamiast od razu tak masakrowac auto ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > A wlasnie - czy padniecie swiecy moze byc przyczyna zapalania sie > rzeczonej kontrolki? raczej nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gaudius Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > raczej nie zależy od tego czy ma EOBD. Starsze sterownki nie protestuja nowsze raczej tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javoreczek Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > zależy od tego czy ma EOBD. AFAIK Sieny w zadnej wersji nie mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > A wlasnie - czy padniecie swiecy moze byc przyczyna zapalania sie > rzeczonej kontrolki? znam przypadek,ze walniety kabel WN powodował zapalenie się tej kontrolki jeżeli niespalone paliwo dostaje sie do wydechu to sonda lambda może dawać sygnał do kompa o bardzo bogatej mieszance a komp to bedzie sygnalizował jako awarie wtrysku. Ot takie moje przemyślenia w/g mnie ma to sens bo padnieta cewka WN powodowała dostawanie sie paliwo do wydechu i świecenie kontrolki wtrysku a tak samo padnięta świeca czy kabel WN dadzą ten sam rezultat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 Mialem podbnie. Wymieniłem kable WN i świece i nie mam już takiego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gaudius Napisano 17 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2006 > AFAIK Sieny w zadnej wersji nie mają Od któregoś roku, ale nie wiem którego, podobno eobd jest obowiązkowe. Wydawało mi sie że niektóre sieny jeszcze sie na to załapały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
directx11 Napisano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 No i stalo sie - teraz juz kontrolka pali sie nawet na wolnych obrotach, bez dodawania gazu a silnik tlucze sie niemilosiernie. Chcialem ogladnac kable WN i swiecie, ale jako laik nawet nie wiem jak je posciagac (wogole sie da?). Silnik 1.6 wiec jakby mi ktos lopatologicznie wyjasnij, najlepiej ze zdjeciami to moze bym sprobowal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 18 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2006 > No i stalo sie - teraz juz kontrolka pali sie nawet na wolnych > obrotach, bez dodawania gazu a silnik tlucze sie niemilosiernie. > Chcialem ogladnac kable WN i swiecie, ale jako laik nawet nie > wiem jak je posciagac (wogole sie da?). Silnik 1.6 wiec jakby mi > ktos lopatologicznie wyjasnij, najlepiej ze zdjeciami to moze > bym sprobowal ciągniesz te faje do góry lekko pokrecając bo sie troszke chaczą od silnik ale mozesz zdejmować z cewki WN ale tam wieksze ryzyko,ze cie pokopie iskierka ja stawiam na cewke WN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
telepaja Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Co do awarii wtrysku to niedawno takie coś przezyłem. Objawy były takie że silnik pracował na trzech cylindrach. Kontrolka silnika jednak się nie świeciła. Wymieniłem przewody WN, świece i nic, diagnostyka komputera też nic, dopiero sprawdzenie wtryskiwaczy wykazało, że jeden wogóle nie działa, a pozostałe dwa też nie działają zbyt dobrze. Okazało się, że uszkodził się filtr paliwa i zasyfił cały układ paliwowy, skończyło się na wymianie filtra, czyszczeniu całego układu paliwowego i wymianie listwy wtryskowej z wtryskiwaczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 > Co do awarii wtrysku to niedawno takie coś przezyłem. Objawy były > takie że silnik pracował na trzech cylindrach. Kontrolka silnika > jednak się nie świeciła. Wymieniłem przewody WN, świece i nic, > diagnostyka komputera też nic, dopiero sprawdzenie wtryskiwaczy > wykazało, że jeden wogóle nie działa, a pozostałe dwa też nie > działają zbyt dobrze. Okazało się, że uszkodził się filtr paliwa > i zasyfił cały układ paliwowy, skończyło się na wymianie filtra, > czyszczeniu całego układu paliwowego i wymianie listwy > wtryskowej z wtryskiwaczami. i to potwierdza moją teorie co do paliwa w wydechu tu u kolegi silnik chodził na 3 garki bo nie dostał paliwa na jeden,kontrolki nie zaświecał bo nie było sygnału z nikąd o dziwnym składzie mieszanki czy innych objawach, a w przypadku awarii świecy,kabla WN czy cewki paliwo jest ale nie ma iskry i niespalone paliwo idzie do wydechu gdzie sonda daje sygnały do kompa o bardzo bogatej mieszance,a komp sygnalizuje awarie wtrysku zaświecając kontrolke wtrysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
directx11 Napisano 19 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Dobra, kij juz z przyczyna tego. Postanowilem jednak oddac sprawe w rece fachowcow. W czelusciach forumowych wygrzebalem to: http://www.fiatserwis.pl - powiedzcie Ci ktorzy to znaja - czy cos z tym zrobia w miare uczciwie i tanio? Jak obdzwanialem rozne warsztaty to za diagnostyke na komputerze brali najmniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 > Dobra, kij juz z przyczyna tego. Postanowilem jednak oddac sprawe w > rece fachowcow. W czelusciach forumowych wygrzebalem to: > http://www.fiatserwis.pl - powiedzcie Ci ktorzy to znaja - czy cos z > tym zrobia w miare uczciwie i tanio? Jak obdzwanialem rozne > warsztaty to za diagnostyke na komputerze brali najmniej... cewka kosztuje w cenie hurtowej dla warsztatów 210 zł a dla indywidualnych klientów ponad 300zł do tego dodaj kilkadziesiąt zł za podpiecie auta do kompa i za robocizne w sumie wydasz moim zdaniem 400-500zł a sam jak byś cewke wymienił wydałbyc tylko 300 za cewke, wymiana cewki to dosłownie kilka minut roboty 3 śrubki,4 kable WN, i kostka zasilająca. tu za 280zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
directx11 Napisano 19 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 No tak... ale to auto po prostu musze miec na piatek (inaczej nici z wakacji :/), po drugie gdybym byl pewien, ze to cewka to bym sie z tym nie trzaskal tylko polecial do sklepu i kupil - a jak widac z wypowiedzi to moze byc kilka innych rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 > No tak... ale to auto po prostu musze miec na piatek (inaczej nici z > wakacji :/), po drugie gdybym byl pewien, ze to cewka to bym sie > z tym nie trzaskal tylko polecial do sklepu i kupil - a jak > widac z wypowiedzi to moze byc kilka innych rzeczy najlepiej jakby w sklepie mieli cewke na miejscu wsadziłbyś ją na próbe i po sprawie ja podpinałem diody swiecące pod wtyczke zasilającą cewke WN żeby wyeliminować awarie kompa jeżeli komp daje impulsy na dwa kable do cewki to cewka jest do bani mozna zmierzyć napięcie czy jest na wszystkich trzech kablach wtyczki cewki,jak jest, to cewka na 100%do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
directx11 Napisano 21 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2006 Bylem, sprawdzili na kompie i faktycznie pokazywal ze to cewka swirowala - miala zwarcia jakies czy cos. O dziwo do warsztatu dojechalem znowu o wlasnych silach, bo zapalil bez problemu i pojechal jak za najlepszych czasow - ale nad morze nie ryzykowalbym . Ale zeby nie bylo tak kolorowo po wymianie zauwazylem pewna niepokojaca rzecz - szczegol na dolaczonym zdjeciu. Albo ta nowa cewka (jest inna niz byla) nie wymaga tego kabelka albo o czyms zapomnieli :/ ale do niczego mi ten kabel nie pasuje - moze wy wiecie do czego on? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek_p Napisano 21 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2006 > - moze wy wiecie do czego on? Jak patrzysz na te zdjęcie na górze to po prawej u góry masz taki plastyk a na nim gniazdko na tą wtyczkę, ale bez wychodzących kabli, to jest tylko zaślepka, a ten kabel to kabel do kompa właśnie Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 > Bylem, sprawdzili na kompie i faktycznie pokazywal ze to cewka > swirowala - miala zwarcia jakies czy cos. O dziwo do warsztatu > dojechalem znowu o wlasnych silach, bo zapalil bez problemu i > pojechal jak za najlepszych czasow - ale nad morze nie > ryzykowalbym . Ale zeby nie bylo tak kolorowo po wymianie > zauwazylem pewna niepokojaca rzecz - szczegol na dolaczonym > zdjeciu. Albo ta nowa cewka (jest inna niz byla) nie wymaga tego > kabelka albo o czyms zapomnieli :/ ale do niczego mi ten kabel > nie pasuje - moze wy wiecie do czego on? ta wtyczka do złacza diagnostycznego jest-Examiner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 24 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2006 > Bylem, sprawdzili na kompie i faktycznie pokazywal ze to cewka > swirowala - miala zwarcia jakies czy cos. O dziwo do warsztatu > dojechalem znowu o wlasnych silach, bo zapalil bez problemu i > pojechal jak za najlepszych czasow - ale nad morze nie > ryzykowalbym . Ale zeby nie bylo tak kolorowo po wymianie > zauwazylem pewna niepokojaca rzecz - szczegol na dolaczonym > zdjeciu. Albo ta nowa cewka (jest inna niz byla) nie wymaga tego > kabelka albo o czyms zapomnieli :/ ale do niczego mi ten kabel > nie pasuje - moze wy wiecie do czego on? mogłem sie założyć ze to cewka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.