gshock Napisano 17 Marca 2005 Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 mam kolektorek wydechowy vigi i nie chce mi sie go dziurawic zeby podlaczac lambde. jak ja odepne to komputer do 3tys bedzie bral paliwo z map i nie bedzie korygowal skladu o odczyt z sondy. czy nie bedzie to powodowalo przejscia w jakis stan awaryjny/diagnostyczny czy cholera wie co, co bedzie mi obcinalo moc czy cos w tym stylu? lepiej odpiac sonde wogule czy powiesic ja na kabelku gdzies? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tropical Napisano 17 Marca 2005 Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 > mam kolektorek wydechowy vigi i nie chce mi sie go dziurawic zeby > podlaczac lambde. jak ja odepne to komputer do 3tys bedzie bral > paliwo z map i nie bedzie korygowal skladu o odczyt z sondy. czy > nie bedzie to powodowalo przejscia w jakis stan > awaryjny/diagnostyczny czy cholera wie co, co bedzie mi obcinalo > moc czy cos w tym stylu? > lepiej odpiac sonde wogule czy powiesic ja na kabelku gdzies? Lepiej podlacz sonde, bo bedziesz mial niezle jaja z autkiem, albo bedzie gasl, albo bedzie pil bardzo duzo paliwa. Jak ja mialem urwany kabelek od sondy to komp lal benzyne ile tylko sie dalo i wyszlo mi 13 litrow na 100 km. Mam CC 700 AISAN. Wiec podejrzewam ze u ciebie tez komputerowi odwali. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bey Napisano 17 Marca 2005 Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 > mam kolektorek wydechowy vigi i nie chce mi sie go dziurawic zeby > podlaczac lambde. jak ja odepne to komputer do 3tys bedzie bral > paliwo z map i nie bedzie korygowal skladu o odczyt z sondy. czy > nie bedzie to powodowalo przejscia w jakis stan > awaryjny/diagnostyczny czy cholera wie co, co bedzie mi obcinalo > moc czy cos w tym stylu? > lepiej odpiac sonde wogule czy powiesic ja na kabelku gdzies? hmm ponoc przejedzie sobie troche z 1 k km i auto zgasnie poprostu lepiej wspawac ta 2 lambde jak masz mpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Marca 2005 Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 ale 700 to nie 1.1 i nic takiego nie bedzie sie dziac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deejayascon Napisano 17 Marca 2005 Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 Jaki rodzaj sondy lambda maja nasze furki?? Chodzi dokladnie o 1.1spi. Jaka tam siedzi sonda?? Chyba Bosha z tego co sie orientuje ale ile ma kabelkow?? Ktos wie?? I czy we wszystkich cc i sc sa takie same sondy?? Czy np. w mpi obydwie sa takie same czy zupelnie inne niz w spi?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Marca 2005 Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 we wszystkich fiatach poza agentami sa cztero przewodowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deejayascon Napisano 17 Marca 2005 Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 Fenk ju Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gshock Napisano 17 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 jest mpi ale sonda jest 1 i mam plan wywalic ja wogule Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 17 Marca 2005 Udostępnij Napisano 17 Marca 2005 > jest mpi ale sonda jest 1 > i mam plan wywalic ja wogule Co za plan Kup se za 10 zl nierdzewne gniazdo specjalne do sondy i wspawaj w kolektor - a wogole czemu tam dziury nie ma ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gshock Napisano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 mam gniazdo, tylko dziure mam zrobic sobie wg potrzeb tak sie z nimi umowilem,tylko najlepiej zeby sonda byla tam gdzie rury sie schodza w 1 (szkoda mi psuc ktoras z ladniusich rurek wczesniej)a to dosc daleko od silnika wiec i tak bedzie wiecznie niedogrzana jakby nie patrzec,wiec chodzi mi mysl zeby olac lambde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > mam gniazdo, tylko dziure mam zrobic sobie wg potrzeb tak sie z nimi > umowilem,tylko najlepiej zeby sonda byla tam gdzie rury sie > schodza w 1 (szkoda mi psuc ktoras z ladniusich rurek > wczesniej)a to dosc daleko od silnika wiec i tak bedzie wiecznie > niedogrzana jakby nie patrzec,wiec chodzi mi mysl zeby olac > lambde. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gshock Napisano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 to mam jej nie olewac? tylko kombinowac?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tropical Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > to mam jej nie olewac? tylko kombinowac?? Ja bym kombinowal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jataman Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > mam gniazdo, tylko dziure mam zrobic sobie wg potrzeb tak sie z nimi > umowilem,tylko najlepiej zeby sonda byla tam gdzie rury sie > schodza w 1 (szkoda mi psuc ktoras z ladniusich rurek > wczesniej)a to dosc daleko od silnika wiec i tak bedzie wiecznie > niedogrzana jakby nie patrzec,wiec chodzi mi mysl zeby olac > lambde. heheh! swego czasu tez bylem taki cwaniak i wiem co sie dzieje z autem jak wywalisz 2 lambde w mpi Powiem ci ze bedziesz musial sie do takiej malej kontrolki silnika przyzwyczaic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > mam kolektorek wydechowy vigi i nie chce mi sie go dziurawic zeby > podlaczac lambde. jak ja odepne to komputer do 3tys bedzie bral > paliwo z map i nie bedzie korygowal skladu o odczyt z sondy. czy > nie bedzie to powodowalo przejscia w jakis stan > awaryjny/diagnostyczny czy cholera wie co, co bedzie mi obcinalo > moc czy cos w tym stylu? > lepiej odpiac sonde wogule czy powiesic ja na kabelku gdzies? Jeśli wywalisz sondę/sondy to poza tym że komputer zapali kontrolkę-przejdzie w stan awaryjny z gotowymi AWARYJNYMI mapami-które ani nie będą optymalne z punktu widzenia osiągów,ani z punktu widzenia ekonomiki-więc nie wiem co Ci to ma dać?Jak podwiesisz sondę "gdziekolwiek"silnik będzie chodził do chwili gdy podczas nagrzewania przejdzie w closed-loop-potem po prostu zgasnie.Nie wiem skąd tacy kombinatorzy/magicy sie biorą-może po prostu cały wtrysk wywal(bo kata na pewno już nie masz od dawna) i wsadź gaźnik i aparat zapłonowy i nie będziesz miał problemów-elektronika?Sterowanie kompem?po co to komu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gshock Napisano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > heheh! swego czasu tez bylem taki cwaniak i wiem co sie dzieje z > autem jak wywalisz 2 lambde w mpi Powiem ci ze bedziesz musial > sie do takiej malej kontrolki silnika przyzwyczaic mam mpi na kompie od punto bez oebd ale jak wrzuce ta sonde tam gdzie rurki sie lacza w 1 to bedzie i tak wiecznie niedogrzana bo seryjnie jest ze 40cm od silnika... w sumie to nie bede kombinowal jak kon pod gore tylko wyboruje dziure i ospawam gniazdo. Dzieki micas za odpowiedz wlasnie o taka fachowa opinie mi chodzilo nie chcialbym cie meczyc ale moglbys rozwinac pojecie closed-loop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > mam mpi na kompie od punto bez oebd > ale jak wrzuce ta sonde tam gdzie rurki sie lacza w 1 to bedzie i tak > wiecznie niedogrzana bo seryjnie jest ze 40cm od silnika... Sonada taka ma 4 przewody bo 2 są sygnałowe a 2 są od grzałki-która ma za zadanie doprowadzić ją do 300 stopni w ciągu 1-2 min od uruchomienia.W tym czasie wtrysk pracuje w open-loop czyli na mapach nie uwzględniających sondy(dawkuje zadana z góry ilośc paliwa).Gdy sygnał z sondy zaczyna być miarodajny komp przechodzi w closed-loop czyli koryguje dawkowanie paliwa z uwzględnieniem AFR z sondy-starając się o odpowiednią wartość nadmiaru powietrza(co ma wpływ na efektywność spalania a zatem na emisje zanieczyszczeń,a także ekonomikę).Nie wiem jak jest w tamtym sterowniku który masz,ale zawyczaj przy pełnym otwarciu przepustnicy starsze rozwiazania przechodzą znowu w open-loop i l leją maksymalną ilość paliwa podaną w mapach(+/- poprawka na temperatury,ciśnienie w kolektorze,napięcie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > Jeśli wywalisz sondę/sondy to poza tym że komputer zapali > kontrolkę-przejdzie w stan awaryjny z gotowymi AWARYJNYMI > mapami-które ani nie będą optymalne z punktu widzenia > osiągów,ani z punktu widzenia ekonomiki-więc nie wiem co Ci to > ma dać?Jak podwiesisz sondę "gdziekolwiek"silnik będzie chodził > do chwili gdy podczas nagrzewania przejdzie w closed-loop-potem > po prostu zgasnie.Nie wiem skąd tacy kombinatorzy/magicy sie > biorą-może po prostu cały wtrysk wywal(bo kata na pewno już nie > masz od dawna) i wsadź gaźnik i aparat zapłonowy i nie będziesz > miał problemów-elektronika?Sterowanie kompem?po co to komu.... masz chociaz troche praktyki czy caly czas sama teorie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > masz chociaz troche praktyki czy caly czas sama teorie?? A ty masz chociaż trochę teorii-czy tyko samą praktykę-na zasadzie upier....i ciekawe co z tego wyjdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > A ty masz chociaż trochę teorii-czy tyko samą praktykę-na zasadzie > upier....i ciekawe co z tego wyjdzie? nie mam ale twoja teorie Quote: Jeśli wywalisz sondę/sondy to poza tym że komputer zapali kontrolkę-przejdzie w stan awaryjny z gotowymi AWARYJNYMI mapami-które ani nie będą optymalne z punktu widzenia osiągów, mozna sobie miedzy bajki wsadzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > A ty masz chociaż trochę teorii-czy tyko samą praktykę-na zasadzie > upier....i ciekawe co z tego wyjdzie? nie mam ale twoja teorie Quote: Jeśli wywalisz sondę/sondy to poza tym że komputer zapali kontrolkę-przejdzie w stan awaryjny z gotowymi AWARYJNYMI mapami-które ani nie będą optymalne z punktu widzenia osiągów, mozna sobie miedzy bajki wsadzic bo talkie cos nie wystepuje napewno w kompach bez obd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > mozna sobie miedzy bajki wsadzic bo talkie cos nie wystepuje napewno > w kompach bez obd Nie uzywałbym na Twoim miejscu słów :zawsze i na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > Nie uzywałbym na Twoim miejscu słów :zawsze i na pewno. to pokaz mi fiatowskie ecu bez obd ktore zapala kontrolke lambdy gdy jej nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gshock Napisano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 dzieki micas za teorie,juz wiem jak to dziala wnioskujac: 1 jesli sonda bedzie wisiala z odlaczona grzalka no to bedzie ciagle open loop i bedzie lalo po mapach bo sonda nigdy sie nie nagrzeje, nie bedzie bledu do ecu bedzie ciagle myslal ze dopiero zapalilem silnik. 2 jesli dam sonde dalej od silnika no to wydluzy sie jedynie czas jaki bedzie potrzebowal uklad sterowania zeby przejsc w closed loop. w sumie to ciekawa dyskusja sie wywiazala. Green jezdzies moze z odlaczana/wiszaca sonda?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > to pokaz mi fiatowskie ecu bez obd ktore zapala kontrolke lambdy gdy > jej nie ma He he-to pokaż mi "Fiatowskie" ecu(właściwie to Magnetti-Marelli) bez EOBD w którym taka kontrolka istnieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > dzieki micas za teorie,juz wiem jak to dziala > wnioskujac: 1 jesli sonda bedzie wisiala z odlaczona grzalka no to > bedzie ciagle open loop i bedzie lalo po mapach bo sonda nigdy > sie nie nagrzeje, nie bedzie bledu do ecu bedzie ciagle myslal > ze dopiero zapalilem silnik. Tego nie wiem. Bo na przykład w sterownikach EEC IV i wzwyż to jest ustawiany maksymalny czas oczekiwania na nagrzanie się sondy po którym uznawana jest za niesprawną...Tutaj nie wiem jak jest. 2 jesli dam sonde dalej od silnika > no to wydluzy sie jedynie czas jaki bedzie potrzebowal uklad > sterowania zeby przejsc w closed loop. No chyba tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gshock Napisano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 to zakladdajac ze jest max czas w sterowniku fiata, to i tak moge miec kibel zima, bo bedac dalej sonda moze sie nie nagrzac w zadanym czasie...ale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > to zakladdajac ze jest max czas w sterowniku fiata, to i tak moge > miec kibel zima, bo bedac dalej sonda moze sie nie nagrzac w > zadanym czasie...ale to o czym miclas pisze moze sie dziac w nowszych ecu ale napewno cos takiego nie wystapi w ecu przed 99r. ale jednak lepej zalozyc sonde w mniejwiecej takiej odleglosci jak jest seryjnie, przy spokojniej jezdzie teoretycznie mozna zaoszczedzic troche paliwka no i bedziesz bardziej ekologiczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > Green jezdzies moze z odlaczana/wiszaca sonda?? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > He he-to pokaż mi "Fiatowskie" ecu(właściwie to Magnetti-Marelli) bez > EOBD w którym taka kontrolka istnieje jestes taki malospostrzegawczy czy ze nie wiesz czy chodzi o kontrolke ecu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micas7 Napisano 18 Marca 2005 Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > jestes taki malospostrzegawczy czy ze nie wiesz czy chodzi o > kontrolke ecu No to się zdecyduj o jakiej kontrolce piszesz...raz lambda,raz ecu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gshock Napisano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2005 > tak odlaczales czy wisiala obok, robiles cos z podgrzewaniem? da sie jezdzic, nie bedzie bledow zadnych?? zuzycie mocno wzrasta?, osiagi spadaja??sory za zestaw pytan ale chce dzis zaczac to robic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 19 Marca 2005 Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > odlaczales czy wisiala obok, robiles cos z podgrzewaniem? da sie > jezdzic, nie bedzie bledow zadnych?? zuzycie mocno wzrasta?, > osiagi spadaja??sory za zestaw pytan ale chce dzis zaczac to > robic. po odlaczeniu sondy pojawil sie blad w ecu ktory wykryje examiner ale kontrolka wtrysku nie zapala sie, ecu wchodzi w deflautowe nastawy i osiagi sa dokladnie takie samej jak ze sprawna i podlaczona sonda, roznicy w spolaniu tez nie zauwazylem... bez jaki i z sonda palio srednio ok 7,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gshock Napisano 19 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2005 > po odlaczeniu sondy pojawil sie blad w ecu ktory wykryje examiner ale > kontrolka wtrysku nie zapala sie, ecu wchodzi w deflautowe > nastawy i osiagi sa dokladnie takie samej jak ze sprawna i > podlaczona sonda, roznicy w spolaniu tez nie zauwazylem... bez > jaki i z sonda palio srednio ok 7,5 ok dzieki green,narazie nie bede podpinal sondy, pojezdze i poobserwuje, jakby co zawsze mozna dziure wywiercic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.