Skocz do zawartości

lambda


gshock

Rekomendowane odpowiedzi

mam kolektorek wydechowy vigi i nie chce mi sie go dziurawic zeby podlaczac lambde. jak ja odepne to komputer do 3tys bedzie bral paliwo z map i nie bedzie korygowal skladu o odczyt z sondy. czy nie bedzie to powodowalo przejscia w jakis stan awaryjny/diagnostyczny czy cholera wie co, co bedzie mi obcinalo moc czy cos w tym stylu?

lepiej odpiac sonde wogule czy powiesic ja na kabelku gdzies?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam kolektorek wydechowy vigi i nie chce mi sie go dziurawic zeby

> podlaczac lambde. jak ja odepne to komputer do 3tys bedzie bral

> paliwo z map i nie bedzie korygowal skladu o odczyt z sondy. czy

> nie bedzie to powodowalo przejscia w jakis stan

> awaryjny/diagnostyczny czy cholera wie co, co bedzie mi obcinalo

> moc czy cos w tym stylu?

> lepiej odpiac sonde wogule czy powiesic ja na kabelku gdzies?

Lepiej podlacz sonde, bo bedziesz mial niezle jaja z autkiem, albo bedzie gasl, albo bedzie pil bardzo duzo paliwa. Jak ja mialem urwany kabelek od sondy to komp lal benzyne ile tylko sie dalo i wyszlo mi 13 litrow na 100 km. Mam CC 700 AISAN. Wiec podejrzewam ze u ciebie tez komputerowi odwali. Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam kolektorek wydechowy vigi i nie chce mi sie go dziurawic zeby

> podlaczac lambde. jak ja odepne to komputer do 3tys bedzie bral

> paliwo z map i nie bedzie korygowal skladu o odczyt z sondy. czy

> nie bedzie to powodowalo przejscia w jakis stan

> awaryjny/diagnostyczny czy cholera wie co, co bedzie mi obcinalo

> moc czy cos w tym stylu?

> lepiej odpiac sonde wogule czy powiesic ja na kabelku gdzies?

hmm ponoc przejedzie sobie troche z 1 k km i auto zgasnie poprostu smile.gif lepiej wspawac ta 2 lambde jak masz mpi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rodzaj sondy lambda maja nasze furki?? Chodzi dokladnie o 1.1spi. Jaka tam siedzi sonda?? Chyba Bosha z tego co sie orientuje ale ile ma kabelkow?? Ktos wie?? I czy we wszystkich cc i sc sa takie same sondy?? Czy np. w mpi obydwie sa takie same czy zupelnie inne niz w spi?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest mpi ale sonda jest 1

> i mam plan wywalic ja wogule

Co za plan hehe.gif

Kup se za 10 zl nierdzewne gniazdo specjalne do sondy i wspawaj w kolektor - a wogole czemu tam dziury nie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam gniazdo, tylko dziure mam zrobic sobie wg potrzeb tak sie z nimi umowilem,tylko najlepiej zeby sonda byla tam gdzie rury sie schodza w 1 (szkoda mi psuc ktoras z ladniusich rurek wczesniej)a to dosc daleko od silnika wiec i tak bedzie wiecznie niedogrzana jakby nie patrzec,wiec chodzi mi mysl zeby olac lambde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam gniazdo, tylko dziure mam zrobic sobie wg potrzeb tak sie z nimi

> umowilem,tylko najlepiej zeby sonda byla tam gdzie rury sie

> schodza w 1 (szkoda mi psuc ktoras z ladniusich rurek

> wczesniej)a to dosc daleko od silnika wiec i tak bedzie wiecznie

> niedogrzana jakby nie patrzec,wiec chodzi mi mysl zeby olac

> lambde.

Powodzenia hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam gniazdo, tylko dziure mam zrobic sobie wg potrzeb tak sie z nimi

> umowilem,tylko najlepiej zeby sonda byla tam gdzie rury sie

> schodza w 1 (szkoda mi psuc ktoras z ladniusich rurek

> wczesniej)a to dosc daleko od silnika wiec i tak bedzie wiecznie

> niedogrzana jakby nie patrzec,wiec chodzi mi mysl zeby olac

> lambde.

heheh! swego czasu tez bylem taki cwaniak wink.gif i wiem co sie dzieje z autem jak wywalisz 2 lambde w mpi hehe.gif Powiem ci ze bedziesz musial sie do takiej malej kontrolki silnika przyzwyczaic wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam kolektorek wydechowy vigi i nie chce mi sie go dziurawic zeby

> podlaczac lambde. jak ja odepne to komputer do 3tys bedzie bral

> paliwo z map i nie bedzie korygowal skladu o odczyt z sondy. czy

> nie bedzie to powodowalo przejscia w jakis stan

> awaryjny/diagnostyczny czy cholera wie co, co bedzie mi obcinalo

> moc czy cos w tym stylu?

> lepiej odpiac sonde wogule czy powiesic ja na kabelku gdzies?

Jeśli wywalisz sondę/sondy to poza tym że komputer zapali kontrolkę-przejdzie w stan awaryjny z gotowymi AWARYJNYMI mapami-które ani nie będą optymalne z punktu widzenia osiągów,ani z punktu widzenia ekonomiki-więc nie wiem co Ci to ma dać?Jak podwiesisz sondę "gdziekolwiek"silnik będzie chodził do chwili gdy podczas nagrzewania przejdzie w closed-loop-potem po prostu zgasnie.Nie wiem skąd tacy kombinatorzy/magicy sie biorą-może po prostu cały wtrysk wywal(bo kata na pewno już nie masz od dawna) i wsadź gaźnik i aparat zapłonowy i nie będziesz miał problemów-elektronika?Sterowanie kompem?po co to komu.... screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> heheh! swego czasu tez bylem taki cwaniak i wiem co sie dzieje z

> autem jak wywalisz 2 lambde w mpi Powiem ci ze bedziesz musial

> sie do takiej malej kontrolki silnika przyzwyczaic

mam mpi na kompie od punto bez oebd cool.gif

ale jak wrzuce ta sonde tam gdzie rurki sie lacza w 1 to bedzie i tak wiecznie niedogrzana bo seryjnie jest ze 40cm od silnika... w sumie to nie bede kombinowal jak kon pod gore tylko wyboruje dziure i ospawam gniazdo.

Dzieki micas za odpowiedz wlasnie o taka fachowa opinie mi chodzilo 893goodvibes.gif

nie chcialbym cie meczyc ale moglbys rozwinac pojecie closed-loop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam mpi na kompie od punto bez oebd

> ale jak wrzuce ta sonde tam gdzie rurki sie lacza w 1 to bedzie i tak

> wiecznie niedogrzana bo seryjnie jest ze 40cm od silnika...

Sonada taka ma 4 przewody bo 2 są sygnałowe a 2 są od grzałki-która ma za zadanie doprowadzić ją do 300 stopni w ciągu 1-2 min od uruchomienia.W tym czasie wtrysk pracuje w open-loop czyli na mapach nie uwzględniających sondy(dawkuje zadana z góry ilośc paliwa).Gdy sygnał z sondy zaczyna być miarodajny komp przechodzi w closed-loop czyli koryguje dawkowanie paliwa z uwzględnieniem AFR z sondy-starając się o odpowiednią wartość nadmiaru powietrza(co ma wpływ na efektywność spalania a zatem na emisje zanieczyszczeń,a także ekonomikę).Nie wiem jak jest w tamtym sterowniku który masz,ale zawyczaj przy pełnym otwarciu przepustnicy starsze rozwiazania przechodzą znowu w open-loop i l leją maksymalną ilość paliwa podaną w mapach(+/- poprawka na temperatury,ciśnienie w kolektorze,napięcie)

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli wywalisz sondę/sondy to poza tym że komputer zapali

> kontrolkę-przejdzie w stan awaryjny z gotowymi AWARYJNYMI

> mapami-które ani nie będą optymalne z punktu widzenia

> osiągów,ani z punktu widzenia ekonomiki-więc nie wiem co Ci to

> ma dać?Jak podwiesisz sondę "gdziekolwiek"silnik będzie chodził

> do chwili gdy podczas nagrzewania przejdzie w closed-loop-potem

> po prostu zgasnie.Nie wiem skąd tacy kombinatorzy/magicy sie

> biorą-może po prostu cały wtrysk wywal(bo kata na pewno już nie

> masz od dawna) i wsadź gaźnik i aparat zapłonowy i nie będziesz

> miał problemów-elektronika?Sterowanie kompem?po co to komu....

masz chociaz troche praktyki czy caly czas sama teorie?? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ty masz chociaż trochę teorii-czy tyko samą praktykę-na zasadzie

> upier....i ciekawe co z tego wyjdzie?

nie mam 270751858-jezyk.gif

ale twoja teorie

Quote:

Jeśli wywalisz sondę/sondy to poza tym że komputer zapali kontrolkę-przejdzie w stan awaryjny z gotowymi AWARYJNYMI mapami-które ani nie będą optymalne z punktu widzenia osiągów,


mozna sobie miedzy bajki wsadzic 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ty masz chociaż trochę teorii-czy tyko samą praktykę-na zasadzie

> upier....i ciekawe co z tego wyjdzie?

nie mam 270751858-jezyk.gif

ale twoja teorie

Quote:

Jeśli wywalisz sondę/sondy to poza tym że komputer zapali kontrolkę-przejdzie w stan awaryjny z gotowymi AWARYJNYMI mapami-które ani nie będą optymalne z punktu widzenia osiągów,


mozna sobie miedzy bajki wsadzic 270751858-jezyk.gif bo talkie cos nie wystepuje napewno w kompach bez obd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki micas za teorie,juz wiem jak to dziala 20.GIF

wnioskujac: 1 jesli sonda bedzie wisiala z odlaczona grzalka no to bedzie ciagle open loop i bedzie lalo po mapach bo sonda nigdy sie nie nagrzeje, nie bedzie bledu do ecu bedzie ciagle myslal ze dopiero zapalilem silnik. 2 jesli dam sonde dalej od silnika no to wydluzy sie jedynie czas jaki bedzie potrzebowal uklad sterowania zeby przejsc w closed loop.

w sumie to ciekawa dyskusja sie wywiazala.

Green jezdzies moze z odlaczana/wiszaca sonda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki micas za teorie,juz wiem jak to dziala

ok.gif

> wnioskujac: 1 jesli sonda bedzie wisiala z odlaczona grzalka no to

> bedzie ciagle open loop i bedzie lalo po mapach bo sonda nigdy

> sie nie nagrzeje, nie bedzie bledu do ecu bedzie ciagle myslal

> ze dopiero zapalilem silnik.

Tego nie wiem.

Bo na przykład w sterownikach EEC IV i wzwyż to jest ustawiany maksymalny czas oczekiwania na nagrzanie się sondy po którym uznawana jest za niesprawną...Tutaj nie wiem jak jest.

2 jesli dam sonde dalej od silnika

> no to wydluzy sie jedynie czas jaki bedzie potrzebowal uklad

> sterowania zeby przejsc w closed loop.

No chyba tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zakladdajac ze jest max czas w sterowniku fiata, to i tak moge

> miec kibel zima, bo bedac dalej sonda moze sie nie nagrzac w

> zadanym czasie...ale

to o czym miclas pisze moze sie dziac w nowszych ecu ale napewno cos takiego nie wystapi w ecu przed 99r. ale jednak lepej zalozyc sonde w mniejwiecej takiej odleglosci jak jest seryjnie, przy spokojniej jezdzie teoretycznie mozna zaoszczedzic troche paliwka no i bedziesz bardziej ekologiczny zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak

odlaczales czy wisiala obok, robiles cos z podgrzewaniem? da sie jezdzic, nie bedzie bledow zadnych?? zuzycie mocno wzrasta?, osiagi spadaja??sory za zestaw pytan ale chce dzis zaczac to robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odlaczales czy wisiala obok, robiles cos z podgrzewaniem? da sie

> jezdzic, nie bedzie bledow zadnych?? zuzycie mocno wzrasta?,

> osiagi spadaja??sory za zestaw pytan ale chce dzis zaczac to

> robic.

po odlaczeniu sondy pojawil sie blad w ecu ktory wykryje examiner ale kontrolka wtrysku nie zapala sie, ecu wchodzi w deflautowe nastawy i osiagi sa dokladnie takie samej jak ze sprawna i podlaczona sonda, roznicy w spolaniu tez nie zauwazylem... bez jaki i z sonda palio srednio ok 7,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po odlaczeniu sondy pojawil sie blad w ecu ktory wykryje examiner ale

> kontrolka wtrysku nie zapala sie, ecu wchodzi w deflautowe

> nastawy i osiagi sa dokladnie takie samej jak ze sprawna i

> podlaczona sonda, roznicy w spolaniu tez nie zauwazylem... bez

> jaki i z sonda palio srednio ok 7,5

ok dzieki green,narazie nie bede podpinal sondy, pojezdze i poobserwuje, jakby co zawsze mozna dziure wywiercic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.