Skocz do zawartości

kontrolka ładowania


stud

Rekomendowane odpowiedzi

> co może być, jeśli ładowanie działa (14,4V na aku) a kontrolka się

> żarzy? Regulator i szczotki OK, na kontrolce napięcie jakieś

> 2,5V.

Podepne sie pod watek,mam dokladnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie te diody szukac?i czy warto sie samemu w to bawic,czy lepiej

> to komus zlecic?

Tak to wygląda - znajdziesz bez problemu bo znajdują się one pod czarną obudową z tworzywa z tyłu altka - a co do wymiany to jak masz mocną lutownice to dasz sobie rade ok.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to pewnie wypada sprawdzic mostek z diodami

> GP

U mnie takie objawy byly jak mi stojan padl zlosnik.gif. Tez niby wszystko OK, a lampka ladowania sie lekko zazyla. Po tygodniu padlo cale i i juz w ogole nie mialem ladowania.

Koszt nowego stojana z robocizna u mojego mechanika to bylo o ile dobrze pamietam jakies 200 zlotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U Ciebie może być padnięty stojan lub diody wzbudzenia. Niestety

> trzeba do tego wyjąć alternator.

Diody to pewnie mozna przemierzyc,ale stojana raczej juz nie frown.gif Kiedy moglbym do Ciebie podjechac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U Ciebie może być padnięty stojan lub diody wzbudzenia. Niestety

> trzeba do tego wyjąć alternator.

pewnie stojan, bo regulator z diodami podmieniłem i jest to samo... kurrrna znowu parę stów w plecy angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie stojan, bo regulator z diodami podmieniłem i jest to samo...

> kurrrna znowu parę stów w plecy

Czyli w moim przypadku bedzie to samo,czyli stojan.A na dodatek dzis mi wyskoczyl (chyba) problem z pompa paliwa frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli w moim przypadku bedzie to samo,czyli stojan.A na dodatek dzis

> mi wyskoczyl (chyba) problem z pompa paliwa

Stojan możesz sprawdzić sam. W szerg z uzwojeniem i masą połącz żarówekę 220v/25W.

Tak: 220V*------Żarówka z oprawką --->koniec uzwojenia stojana- ten który był przylutowany do zespołu diód, (drugi przewód) po izolacji uzwojeń i masie stojana <-----*220V.

Uwaga na możliwość porażenia, trzeba być ostrożnym. Jeśli żarówka się zapali lub będzie się żarzyć - to stojan do wymiany.

UWAGA - wcześniej odłącz wszystkie diody (cały zespół prostownika - będziesz mógł je sprawdzić miernikiem - dokładnie)

Ta żaróweczka potrafi się żarzyć lub palić pomimo sprawnej instalacji ładującej.

Tak można też sprawdzić stan izolacji uzwojenia wirnika (komutator -po działkach i masa .

Ktoś kiedyś na forum napisał ż e powinna mieć 3 W, wtedy całość działa prawidłowo.

Trochę nagmatwałem, ale jak rozrysujesz te kreski na kartce to będzie łatwe Możesz zaoszczędzić parę złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stojan możesz sprawdzić sam. W szerg z uzwojeniem i masą połącz

> żarówekę 220v/25W.

> Tak: 220V*------Żarówka z oprawką --->koniec uzwojenia stojana-

> ten który był przylutowany do zespołu diód, (drugi przewód) po

> izolacji uzwojeń i masie stojana

TROCHĘ się zagamgał rysunek, ale poprawiłem teraz powinien się dobrze wyglądać po otwarciu..

Sorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3W powinna mieć żaróweczka w desce ta od akumulatora jak ma mniej to się świeci kontrolka po zapaleniu a gaśnie jak się przekroczy ~1500obr/min chodzi o jakieś tam wzbudzenie jakie nie daje słabsza żarówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.