mjdxx Napisano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2006 Witam sąsiadów (posiadam punto). Piszę w imieniu szwagra. Posiada UNO diesel no i kłopot z wyciekiem ze skrzyni biegów. Był u mechanika, któy stwierdził ze "poszła" uszczelka na półośkach. Dodatkowym efektem są ciężko wchodzące begi. Posiadacie jakiś manual (z obrazkami) , jak się do tego zabrać samemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2006 > Witam sąsiadów (posiadam punto). Piszę w imieniu szwagra. > Posiada UNO diesel no i kłopot z wyciekiem ze skrzyni biegów. Był u > mechanika, któy stwierdził ze "poszła" uszczelka na półośkach. > Dodatkowym efektem są ciężko wchodzące begi. Posiadacie jakiś > manual (z obrazkami) , jak się do tego zabrać samemu? popacz tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
de_stal2 Napisano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2006 ostatnio zmienialem uszczelniacze na poloskach bo tez mi przeciekalo. Ogolnie jest troche z tym zabawy i warto robic tak jak w ksiazeczce pisze . I trzeba miec ten duzy klucz chyba 30 czy 32 do odkrecenia nakretki trzymajacej kolo. Oprocz lozyska uszczelniajacego trzeba tez pamietac o kupnie opaski zaciskowej na ta taka gume przy skrzyni biegow, bo chcac ja sciagnac aby stare zuzyte lozysko uszczelniajace wymienic to ta opaske trzeba zazwyczaj unicestwic Jak sie juz stary uszczelniacz wybije z poloski to czesto zostaje na nim tulejka z uszczelniacza to trzeba takze pamietac ze ja tez trzeba zmolestowac i sciagnac przed zalozeniem nowego uszczelniacza. Jakby nie chciala zejsc to mozna w nia troche z boku mlotkiem poklepac to sie "odczepi" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GMarcin Napisano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2006 Zmieniałem skrzynie i gumy też, więc jestem na świeżo Trza jeszcze sprawdzić w jakim stanie są łożyska na półosiach, bo to często z nich cieknie, sztuka koło 30 zł, dwie nakrętki na półosie i ze dwa litry Hipolu trza mieć. Bez kanału będzie raczej trudno ale po kolei : 1. Spuszczamy reszte oleju, klucz imbus duuży chyba 14-stka, sprawdzamy ile opiłków mamy i usuwamy je. 2. Odkręcamy koło i wielgachną nakrętke mocującą półoś. 3. Skręcamy na max kierownice w strone z której zdjęliśmy koło. 4. Rozkręcamy opaski z gum 5. Wyciągamy półoś z łożyska w kole, potem ze skrzyni. 6. Zdejmujemy zawleczke i ściągamy potrójne łożyska igiełkowe. 7. Zdejmujemy gume i sprawdzamy łożysko. 8. Jak łożysko do d... to je zbijamy i zakładamy nowe, w to samo miejsce 9. Zakładamy gume na łożysko (różnią sie lewa od prawej), zakładamy igiełki i zawleczke. 10. Wkładamy półoś do skrzyni, a drugi koniec do koła, zakręcamy nakrętke, zakładamy opaski i naciągamy gume na blok skrzyni. 11. Prawa strona trzyma sie na trzech śrubach 10-tkach i bez sztorcowej sie nie da. Zalewamy olej, przyda sie lejek z rurką, nakrętka taka sama jak od spodu. Patrzymy czy nie cieknie i możemy jechać... To tak w uproszczeniu , jak o czymś zapomniałem to nie bijcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2006 > Witam sąsiadów (posiadam punto). Piszę w imieniu szwagra. > Posiada UNO diesel no i kłopot z wyciekiem ze skrzyni biegów. Był u > mechanika, któy stwierdził ze "poszła" uszczelka na półośkach. > Dodatkowym efektem są ciężko wchodzące begi. Posiadacie jakiś > manual (z obrazkami) , jak się do tego zabrać samemu? Jakis czas temu zrobiłem manual tutaj Ten manual nawet był robiony przy dieslu , ale tu akurat nie ma róznicy miedzy innymi uniakami. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.